|
||||
|
||||
Hij draait, eind van het verhaal een ander relais gepakt voor de brandstofpomp dat met massa geschakeld word.
En op de uitgaande plus na relais de rest erbij geknoopt. Ben nu een beetje doof, had alleen het spruitstuk erop zitten rood/Groene draad aan en afgekoppeld gehad maakt niks uit, dus die blijft eraf. Nu eerst de complete uitlaat weer aankoppelen voordat ik verder ga. en de vacuumslang voor de benzinedrukregelaar goed aansluiten dwz slang compleet over het tuitje drukken loopt nog een beetje rauw maar dat kan door de brandstof van 2 jaar oud komen
|
||||
|
||||
nice!
Je had t wel goed aangesloten dus hij moest ook wel willen starten op deze manier. Nu maar afbouwen |
|
||||
|
||||
Die rood groene drraad heb ik ook niet aangesloten. Volgens schema zou deze volgensmij + tijdens starten moeten hebben maar bij mij werkt alles nu ook gewoon.
|
|
||||
|
||||
okidoki, van de week weer verder moet nog een paar pakkingen hebben voor de uitlaat.
dan is kijken of er een apkt op kan, en terzijnertijd als alles goed werkt. alles leeghalen en de roest aanpakken.
|
||||
|
||||
Gister een andere lambda sensor gehaald met een langere kabel, ivm gti uitlaatspruitstuk wat langer is dan normaal.
Van de week de buurman even lief aankijken oftie een moer wil draaien voor de lambda sensor dan kan ik deze erin lassen. Voor de corrado een nieuwe koelfan aangeschaft, de oude ligt door zijn lagers heen en een andere oliedruksensor de oude is lek.
|
||||
|
||||
Inmiddels een lasmoer voor de lambda besteld, buurman had geen tap ervoor.
Mischien morgen in huis, plaats bepalen voor lambda sensor aftekenen. spruitstuk demonteren en op het werk in de kolomboor uitboren en lassen maar.
|
||||
|
||||
Met de boor een grof gat gemaakt, en met de staalfrees gat pasgemaakt en erin gelast met electrode. Net even de duraseals vastgeknepen en verwarmd met de verfbrander op standje 1 (300watt) om te laten krimpen en de lijm te laten vloeien werkt mooi die duraseals Moet nog een koppelklem halen van 44mm voor de uitlaat samen te koppelen, heb dan alleen een achterdemper zitten. Hopelijk is dit niet te luid , anders gaat er nog een klein dempertje tussen. Dan bezig met het interieur en de motorkap er nog op. laatste bedrading netjes afwerken motorruimte. tot slot de auto zijdeglans zwart maken. kan even duren aangezien ik met me garage bezig ben, hier moeten nog dakplaatjes op en ga morgen beginnen met de electra aan te sluiten intussen al helemaal in de houtteer gezet en deuren erin.
|
|||
|
|||
44mm klem? Is jouw uitlaat zo dun? Dat geeft erg veel tegendruk wat je flink vermogen gaat kosten en erg veel hitte gaat opleveren.
|
|
||||
|
||||
ik kon zo gauw niks beters vinden kwa diameter, zou ook niet weten wat 123 past met een grotere diameter aangezien het geen ori blok is
|
||||
|
||||
Na een tijdje zoeken toch wat gevonden voor de scirocco
https://www.powersprint.eu/en/Class...-1-2-all-types/ Wie kan mij vertellen of dat de powersprint frontpipe zo past op de originele uitlaat spruitstuk die op de kop gemonteerd zit, die van 4 naar 2 pijpen gaat met de boutflens. Hierachter komt dan de frontpipe die komt tot achter de vooras dan volgt de frontdemper dan de middenpijp en als laatste de achter demper
|
|||
|
|||
En wat is de diameter van dat setje? Ik zou minimaal iets van 55mm willen hebben, liever nog 60/63.
Ben niet zo heel erg thuis in de verschillende VW modellen maar heeft een Scirocco niet dezelfde bodem als een Golf 1? Hoogstens een andere achterdemper als een golf? Voor de Golf 1 is genoeg te krijgen lijkt mij. Er moeten genoeg mensen zijn die je hier antwoord op kunnen geven, je zult niet de eerste zijn met een G60 in een Scirocco tenslotte. ik ken evt wel iemand die een rvs uitlaat op maat eronder kan maken... |
|
||||
|
||||
Volgens powersprint 60 mm connectie diameter.
I like boost , doesn't matter if it's supercharged or turbocharged. Last edited by superbeast : 16-09-2013 at 16:44. |
|
||||
|
||||
Inmiddels rvs powersprint voorpijp, voordemper, middenpijp en achterdemper binnen.
Vannochtend er een lasmoer ingelast voor de lambda Morgen eronder proberen hangen .
|
||||
|
||||
Foto's Frank!
|
|
||||
|
||||
fotos volgen nog.
2 beugeltjes voor de rubbers komen niet overeen deze zitten op de pijp die over de achteras lopen, moet even bij oldschool informeren over hoe en wat. heb nu de grote blok rubbers die er ori opzitten, die is voor een beugeltje dat wel recht eronder uitkomt te kort
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Ophanging blijkt voor een ouder type scirocco te zijn, moet nu de beugels overzetten van de ori uitlaat dit zijn er 3 die op de achterdemper gelast zitten.
helaas kan ik de auto niet binnen zetten,dus staat dit even stil. het regent hier niet zo zachtjes namelijk. dus eerst maar met me corrado aan de gang had geen km teller verlichting meer, bleek een neonlampje geinstalleerd te zijn voor de verlichting. hier zat een breukje in de soldeer.
|
||||
|
||||
men nemen een ori achterdemper en een dremel.
en het resultaat Nu alleen nog even ontroesten en in de zinkspray knallen van rustoleum hardhat. Dan kan het weer aan de powersprint einddemper gelast worden.
|
||||
|
||||
Vannochtend even aan het stoeien geweest met de beugels, tis aardig gelukt
Maandag verder met de stabi stang voor, deze moet weer terug geplaatst worden in de beugels. tis aardig fris om op de grond te liggen momenteel.
|
|||
|
|||
In de trant van 'wat niet past, wordt gelast'..
Wel ellendig man, met t ellendige weer buiten prutsen.. Succes!