|
||||
|
||||
probleem gevonden, men contactpuntjes van men ontsteking waren helemaal op en gingen niet meer open.
Heb ze nog eens afgesteld maar ze zijn rot versleten. Heb een nieuw mechanisme besteld , en degene waar ik het bij heb besteld gaat ze er inneens inzetten en afstellen zodat ik alleen men ontsteking terug hoef te plaatsen en kan starten. Hopelijk ben ik dan van alle zever vanaf. Ik kreeg wel de opmerking dat deze systemen uit de oertijd komen Is er een megelijkheid tot ombouw naar een elektronische ontsteking?? Want degene die ik heb liggen van men oude 1300 past niet in de nokken-as.
|
||||
|
||||
je kan een hotspark module plaatsen!
werkt perfect en je auto loopt een stuk beter, mijne in ieder geval wel motor loopt soepeler en rustiger, eerst liep die behoorlijk nerveus start nu ook veeel sneller!
|
||||
|
||||
Quote:
Heb je daar enige info van of een website? Hij moet passen in een nokken-as die gemaakt is voor sleeptuimelaars.
|
|||
|
|||
Ik heb zo'n "elektronische ontsteking" voor m'n t2, en die heeft een elektronisch oogje met een elektrische module in plaats van contact punten, gaat het ook een stuk stabieler van lopen. Is een standaard ding wat je zo in de ontsteking van een keverbus stopt. Je zou eens op paruzzi kunnen kijken of iets dergelijks verkrijgbaar is voor golf 1.
Is van compu tronix. Staat op voor 009 distributor. Misschien heb je er iets aan! Heeft ook praktisch niks gekost trouwens.
Golf MkI, 1.4 aex, 268 nokkenstok en spaghetti uitlaat! Last edited by guusvandevenne : 13-03-2012 at 21:49. |
|
|||
|
|||
is ook een set van lumenition verkrijgbaar, is niet zo gek duur en kun je zo in de originele ontsteking monteren.
heb em er ook opzitten op de 1.1 en werkt prima |
|
||||
|
||||
http://www.bccp.nl/shop2/contents/nl/d128.html
Die bedoelen jullie waarschijnlijk Goed, maar prijzig. http://www.Hot-Spark.com/1-water-cooled-VW.htm Goedkoper, maar maakt gebruik van je oude verdeler
Last edited by Audi1981 : 13-03-2012 at 22:17. |
|
|||
|
|||
ziet er goed uit! eerste keer dat ik dit topic doorlees. een setje 14'' rsl's zou hem goed doen.
groeten jasper |
|
|||
|
|||
Zo'n hotspark heb ik idd ook voor m'n t2, zelfde idee allemaal. Die op de site van bccp zijn 123 ignitions. Die zijn wel wijs, kan je zelf de ontstekingscurve op instellen, bijv als zonder vacuüm rijdt.
|
||||
|
||||
Kijk jongens, hier kan ik wat mee, ik ga vande week eerste de orginele terug steken en moest dit toch problemen blijven geven ga ik zeker eens nadenken over zo een elektronische. Iedereen al bedankt voor de info.
Eerst de ombouw naar de 1300 nokkenstok doen en dan kijken hoe ie loopt. @Jappie: heb nog steeds intresse maar geen cash Zei het daarstraks nog tegen men vriendin dat ze nog niet weg waren Zal er nog eens goed over nadenken en kijken of ik ergens nog wat euro's bij elkaar kan krijgen.
|
||||
|
||||
hahaaa hij doet het weer.
Nieuwe contactpuntjes hebben hem goed gedaan. Starten van de eerste keer. Draait ook veel beter en zuiverder nu. Morgen nog eens een testritje maken.
|
||||
|
||||
Zondag meeting gedaan.
Heb geen foto's van men auto op de meeting maar wel van voor we vertrokken. Samen met men broertje zen GTI.
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 13-11-2012 at 19:17. |
|
||||
|
||||
ziet er goed uit Jelle.
Grilletje staat ook een stuk beter.
|
||||
|
||||
Quote:
thnx, is eigenlijk van men broer maar ik mag het laten zitten Vanavond ff woofertje plaatsen en vande week gaat eindelijk de nokken-as gewisseld worden, ook ben ik nogop zoek naar een 5-bak.
|
||||
|
||||
Nokkenasje eindelijk gevonden ja?
|
||||
|
||||
Quote:
Ja ligt hier ondertussen al bijna 2 maand maar kheb nog geen tijd gehad om hem te plaatsen. Heb nu een paar daagjes verlof en ga er toch eens aan beginnen. Ook de toerentaller moet er nog in. En ben nog op zoek naar 15" velgen want de 14" zijn echt te klein om fatsoenlijk wat kilometers te doen. Ik klap steeds met men ophanging op de grond en das ni echt de bedoeling
|
||||
|
||||
Ik ben jaloers, ik moet ook zon as.
Ben met het zelfde bezg, carbjes op een 1.1. Heb jij je kop ook nog aangepast zodat alles mooi overloopt? Want ik merk bij het maken van mijn spruitstuk dat ik dat maar niet zo ga redden. De inlaatbuisjes zijn een tikje groter als de inlaatpoorten. Kan dus 2 dingen doen. Oplassen en bijslijpen of de kop aanpassen. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik heb de pijpjes iets plat genepen zodat ze wat ovaal zijn en dan komen ze redelijk in de buurt van hoe het orgineel is. Ik had de kop iets kunnen bijwerken maar heb het niet gedaan.
|
||||
|
||||
ik ben vandaag begonnen met het verwijderen van de oude nokken-as. De nieuwe zit klaar maar ik moet nog een keerring gaan halen voor aan de tandwielzijde. Volgende week verder afbouwen en afstellen.
mijn werk documenten Speciaal gereedschapje van een maatje van me om het tandwiel tegen te houden om de bout te kunnen los zetten.Werkt super goed Sleeptuimelaars + klemveren.
Who am I? => Me I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car. Last edited by Jel Golf 2 GTI : 13-11-2012 at 19:20. |
|
||||
|
||||
Lekker!
Hoe stel je bij dit motortje de klepjes trouwens? gewoon de inbusjes draaien? |
|
||||
|
||||
Quote:
Jep door het in/uitdraaien van de inbussen stel je de sleeptuimelaars bij. Het is voor mij de eerste keer dat ik het ga doen maar zie het wel zitten. Rustig mijn tijd ervoor nemen en dan komt het wel goed. AL doende leert men he