![]() |
|
||||
|
||||
![]() Redelijk simpel lijstje.
Je geeft aan dat je hem liever korter zag. Kijk wil echt niet lullig zijn he, maar al die lamp dingen had je thuis makkelijk kunnen doen. Is echt de basis van de basis van een auto. Dus had je makkelijk kunnen doen. Ook vreemd dat je veren achterin losliggen, mijn golf 1 ligt lager achter dan die van jou en die veren zitten gewoon vast. Verder ben je gewoon goed bezig! Niks mis mee
|
||||
|
||||
![]() Nou dat word prutsen maar het is te overzien allemaal
![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kat eronder dus. Lambda die niet meedoet zorgt gegarandeerd voor een nog hogere CO waarde. Blauwe temperatuursensor en lambda testen, want het kan best zijn dat een niet/slecht functionerende lambda voor je hoge co zorgt. In samenspan van het feit dat de kat ontbreekt. Quote:
Dus auto op de hoogte houden waar de veren WEL vast liggen. Niet alleen voor de apk. Het is levensgevaarlijk als de veren los liggen!
|
||||
|
||||
![]() @KennyH: dat de achterlicht licht mee knippert wist ik al, en dat kentekenverlichting het niet doet wist ik ook al. Dit gaan we maandag dan ook repareren. Maar deze keuring was even zodat ik weet waar we nog meer naar moeten kijken maandag
![]() En natuurlijk zou ik de lijst liever korter zien, maar dit valt nog best mee.. Allemaal kleine dingetjes. @Nico: idd, het is niet heel erg gelukkig ![]() @The_Maxx: We gaan het even kijken, en even overleggen met mijn oom hoe en wat.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Waar haal je die levensgevaarlijke informatie vandaan?? De veren liggen alleen los bij opkrikken, hoe vaak rijd je zo rond?? En ja als je over een heuvel zou springen (bijvoorbeeld) dan komen ze vast los. Maar dat ga je natuurlijk nooit doen in zon verlaagde auto waarvan de veren los komen, dan is ie namelijk zo laag dat je elk bobbeltje en heuveltje voorzichtig neemt. |
|
|||
|
|||
![]() Welk type motor ligt hier in??
Soms kan je ook gewoon de CO schroef verdraaien zodat ie netjes op 0,5 staat Na goedkeur gewoon weer terug draaien zodat ie lekker loopt Verder, geen vacuüm lekkages?? Valse lucht etc? Eventueel even andere lambda sonde testen, probleem is dat je een CO meter moet hebben om je aanpassingen te testen. Last edited by jellehier : 14-03-2014 at 13:14. |
|
||||
|
||||
![]() Ik weet niet goed wat voor motor erin ligt eigenlijk
![]() Waarschijnlijk Polo GTI blok uit ongeveer zelfde jaren... Als je aan de CO schroef gaat draaien heb je kans dat ie gaat hikken enzo toch? En met beetje pech merk je het pas na enige tijd verschil.... Ik ga er maandag met mn oom wat aan klooien, hij heeft meetapparatuur ervoor, dus dat zal geen probleem zijn...
|
||||
|
||||
![]() Net wat Jelle zegt de co goed zetten en loopt ie rottig gewoon na de apk weer terug draaien
![]() Heb je geen foto van je motor??
|
||||
|
||||
![]() Op pagina 1 bij het voorstellen staat deze foto:
Degene waarvan ik de auto kocht zei dat het een standaard 1.3 blok is waar de GTI delen op zijn gezet, en hier heb ik veel gehoord dat het gewoon het complete blok uit die Polo is...
|
||||
|
||||
![]() Ja dat is een goeie het ziet er wel uit als een Golf blok maar ja ze lijker allemaal op elkaar
![]() Je mist wel een slang zie ik op het uitlaatspruitstuk ![]()
|
||||
|
||||
![]() Jep dat weet ik :P
Maakt niet heel erg veel uit toch?
|
||||
|
||||
![]() Alleen in de winter die slang zorgt er voor dat de lucht niet te koud is voor hij naar binnen gaat
![]()
|
|||
|
|||
![]() zo te zien een NZ uit een Polo
Even kijken of het vervangen van de lambda sonde helpt (vaak geen kat nodig deze blokken) ook even kijken of je geen vacuüm lekken hebt en geen valse lucht ergens Zelf een keer klein lekje gehad in de uitlaat voor de lambda sonde, dit kan ook al dit soort CO problemen veroorzaken Als dat allemaal in orde is dan CO schroef stellen |
|
||||
|
||||
![]() Oke we zullen maandag eens kijken.
NZ is het blok uit de Polo GTI dan oid? (ben niet zo thuis in de motorblokken)
|
||||
|
||||
![]() Er was in die jaren geen Polo gti
|
||||
|
||||
![]() Ik denk toch dat het een Golf blok is het " nieuwere type" en us lights zou bij jou wel mooi staan denk ik
![]()
|
||||
|
||||
![]() Apart @Tjaap... Begin nu toch wel beetje benieuwd te worden wat er nou eigenlijk in ligt... Motorcode opzoeken denk ik? (waar staat die :P )
@Nico45: Als je goed kijkt zie je dat op iig een aantal foto's de US lights aanstaan ![]()
|
|||
|
|||
![]() Is zeker een Polo blok
Waarschijnlijk NZ kan ook 3F zijn Maar reden dat ik Polo zeg is door het formaat van het luchtfilterhuis Dit is een Polo filterhuis en niet van een golf met NZ Waarom het filterhuis van een Polo gebruiken als de motor uit een golf komt, precies omdat ie uit een Polo komt en je dus dat filterhuis hebt. Verschil tussen NZ en 3F is 20 PK, de 3F is een Polo Gt motor (dus niet gti) |
|
||||
|
||||
![]() Of we scrollen even terug naar pagina 1 waar heel de discussie over de motor al is gehouden
|
||||
|
||||
![]() Nou jij bent al goed wakker op de vroege morgen
![]()