Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-11-2013, 21:46
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Supertof! Ik hou wel van circuitauto`s die ook de weg op mogen
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 17:55
Hight's Avatar
Hight Hight is offline
Volksforum QUATTRO Donor

Dik!

2000 Seat Arosa 1.4MPI
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 18:18
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC

Mooi werk wilco, alleen moet je straks denk wel na lelystad ofnie ivm op kenteken zetten.

Immo off voor de digi 3.8 en me7
Digi. Edc15 Edc16 me7.xx med 9.1

KABELBOOM OP MAAT vag only.
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 18:47
EnVeeZee's Avatar
EnVeeZee EnVeeZee is offline
Quattro Donor - NvZes10vG60

Dik, dit is/wordt weer een hoogstandje
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 19:17
Area51's Avatar
Area51 Area51 is offline
Draaideur donateur

Toch hoor ik over dat dompelen ook mindere verhalen... doordat de vloeistof overal komt (dus ook tussen de fabrieks gepuntlaste delen) spoel je daar als het ware de fabriekscoating weg en ga je straks misschien roest krijgen op plaatsen waar je het niet verwacht.
Tot nu toe heb ik één auto gezien die -ik moet toegeven, die is wel een jaar of 10 geleden gedompelt en gerestaureerd- roest vertoonde waar dat type auto (een 1000 serie Opel Kadett GT/E) niet om bekend stond om nou juist dáár te gaan roesten.

Jouw topics zo doorlezende zal je er ongetwijfeld over nagedacht hebben en er een passende oplossing voor hebben.

Dus de Supercopa body gaat eigenlijk alleen als model dienen om deze Cupra naartoe aan te passen, toch ?
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 20:38
DutchWilco's Avatar
DutchWilco DutchWilco is offline
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Pewi Vwteam
Mooi werk wilco, alleen moet je straks denk wel na lelystad ofnie ivm op kenteken zetten.

Dat klopt idd. Ik had eerst het plan om er eerst alleen de TTRS-motor in te zetten, omkeuren en dan uit elkaar voor het ombouwen naar race-auto, maar heb ik vanaf gezien.
Ik ga hem eerst helemaal bouwen zoals ik hem wil hebben als race-auto om hem daarna om te laten keuren waarvoor hij naar Lelystad moet. Alle auto's waar een andere motor in word gebouwd dan dat er als origineel in heeft gezeten en van na 97 zijn, moeten naar Lelystad.
Ik weet uit ervaring dat als je een auto aanbied voor race of rally, zij een stuk makkelijker zijn als dat je het om andere redenen wilt

Ik heb al eens een chassisnummer laten verplaatsen. Zij deden eerst erg moeilijk tot dat ik de reden gaf dat ik het schutbord zou moeten verwijderen/aanpassen voor een rolkooi. Ik kreeg allerlei vragen over waar ik wilde racen enz, gingen het apparaat halen en hebben het nummer boven op de tunnel ingeslagen

De Ibiza waar ik momenteel mee bezig ben en een R36 in komt, zal daar ook heen moeten. Ik heb al veel contact gehad met het RDW en er is geen reden om ergens over in te zitten, mits je alles goed voor elkaar hebt.
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 20:47
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Area51
Toch hoor ik over dat dompelen ook mindere verhalen... doordat de vloeistof overal komt (dus ook tussen de fabrieks gepuntlaste delen) spoel je daar als het ware de fabriekscoating weg en ga je straks misschien roest krijgen op plaatsen waar je het niet verwacht.
Tot nu toe heb ik één auto gezien die -ik moet toegeven, die is wel een jaar of 10 geleden gedompelt en gerestaureerd- roest vertoonde waar dat type auto (een 1000 serie Opel Kadett GT/E) niet om bekend stond om nou juist dáár te gaan roesten.

Jouw topics zo doorlezende zal je er ongetwijfeld over nagedacht hebben en er een passende oplossing voor hebben.

Dus de Supercopa body gaat eigenlijk alleen als model dienen om deze Cupra naartoe aan te passen, toch ?

Het klopt ook dat het een slechte behandeling was, tot dat ze ook met de KTL behandeling kwamen. Met het dompelen is echt alles weg, ook binnen in en tussen de naden. Voor mij perfect voor het doorlassen en het inbouwen van een rolkooi enz.
Na dit alles gaat hij weer terug in een bad, maar daarna gaat hij in een paar andere baden voor het KTL. Dit is een lak wat in een bad word aangebracht waardoor ook echt overal weer lak in en tussen zit. Dit is de zelfde behandeling zoals ook met de nieuwe auto's gedaan word.
Het is wel erg prijzig, maar het beste voor wat nu mogelijk is

Wij hebben dit ook al laten doen met de Golf van Skywalker en is erg mooi geworden.

Voor:

Na:

Het klopt idd dat mijn Supercopa koets alleen nog dienst doet als voorbeeld zodat ik alle montagepunten kan maken voor de carbon vloer en uitbouw enz.
Ik vind het echt veel leuker om de koets met kooi straks zelf te hebben gebouwd.

Last edited by DutchBuild : 25-11-2013 at 20:58.
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 20:53
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Donderdag kan ik de Leon halen met een nieuwe APK

Alleen jammer dat het alleen voor de rit naar mijn werkplaats is, want hij gaat meteen helemaal uit elkaar

Ik ben erg blij met deze beslissing en is dan ook een waardige opvolger voor mijn blauwe mk2 die aankomend weekeind naar zijn nieuwe baasje gaat
Reply With Quote
Old 25-11-2013, 20:57
Style's Avatar
Style Style is offline
QUATTRO Donor

Daar zal het nieuwe baasje dan wel heeeeel blij mee zijn

Golf MK1 1.5 LS AUT 1981 ombouw ABA CV carbs
Reply With Quote
Old 15-12-2013, 17:09
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Ik weet dat het niet erg snel gaat, maar het is dan ook een hobby-auto

Even als bewijs dat ik er aan begonnen ben om hem echt te gaat strippen

De foto's zijn niet heel erg best, want heb deze auto niet in de werkplaats staan, maar in een schuur waar niet veel licht is.

Het is de bedoeling dat als de auto kaal is, er eerst alle overbodige steuntjes en plaatwerk af te halen alvorens ik hem laat dompelen. Ik hoop in februari te kunnen beginnen met het slijpwerk, want er moeten nog veel gewicht vanaf

Nog even een voorbeeld waarom ik voor deze auto gekozen heb, en waar ik naar toe wil werken:

Zoals hij ongeveer zal gaan worden, maar met een wat grotere achter-spoiler en misschien andere wielen en met een paar kentekenplaten :

Last edited by DutchBuild : 15-12-2013 at 17:18.
Reply With Quote
Old 15-12-2013, 18:59
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC

Old 15-12-2013, 19:07
riendert's Avatar
riendert riendert is offline
VW Guru

Bizar, geweldig !
Reply With Quote
Old 15-12-2013, 21:44
René's Avatar
René René is offline
10k maniac

Ongelovelijk gaaf. Dit zijn eigenlijk van die projecten waarvan je droomt als geld geen rol speelt Ben heel benieuwd naar `t eindresultaat! Supercopa streetlegal
Reply With Quote
Old 15-12-2013, 23:03
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie

Helemaal te gek ... Er is er hier eentje jaloers , wie droomt hier niet van .
Keep up the good work
Reply With Quote
Old 16-12-2013, 08:18
Jeroen64's Avatar
Jeroen64 Jeroen64 is offline
Forum Regular

Mooi project, ben benieuwd wat je met de ophanging gaat doen

Ben niet zo'n fan van dit model Leon, maar in race-trim is ie wel vet
Old 16-12-2013, 13:08
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by René
Ongelovelijk gaaf. Dit zijn eigenlijk van die projecten waarvan je droomt als geld geen rol speelt Ben heel benieuwd naar `t eindresultaat! Supercopa streetlegal

Geloof maar gerust dat geld de hoofdrol heeft met op de 2e plaats de Tijd

Ik heb veel geleerd de afgelopen jaren en hoop met deze auto te kunnen laten zien wat we kunnen en dat we ook de jongere generatie auto's durven aan te pakken, want deze auto's bieden heel veel mogelijkheden en staan op een erg mooi platvorm

Last edited by DutchBuild : 30-03-2014 at 01:24.
Reply With Quote
Old 16-12-2013, 13:37
VAGKonzept VAGKonzept is offline
VW Fanatic

Prachtig werk...

***Bags Are For Groceries !!!***

***People hate mk3's, that's why we love them ***

...als Kind mal in die Ölwanne gefallen...
Reply With Quote
Old 16-12-2013, 13:45
DutchWilco's Avatar
Postwhore

Quote:
Originally Posted by Jeroen64
Mooi project, ben benieuwd wat je met de ophanging gaat doen

Ben niet zo'n fan van dit model Leon, maar in race-trim is ie wel vet

Ben ik helemaal met je eens al vind ik het zo ook al wel een mooie auto. Als straat-gezinsauto zou ik hem niet hebben gekocht omdat hij minder stil is van binnen en het op de achterbank best wel krap is.
Ik ben helemaal weg van de Supercopa als race-auto omdat echt alles klopt aan deze auto en alles ook van erg hoog niveau is. Het geluid van binnen en de achterbank speelt dan ook geen rol meer

De ophanging word een mengemoes van Supercopa, Eigenbouw, en TTRS.
De voorkant zal voornamelijk bestaan uit Supercopa (SeatSport) onderdelen, maar wel met andere remmen.
Aan de achterkant word het een subframe (Wel aangepast) met Achterdiff van de TTRS met de stangen met uniballs van de Supercopa en de fusees van een mk5 R32. Ook de remmen worden anders, maar ik ben er nog niet uit wat precies.

De demping zal (zoals eerder besproken) waarschijnlijk van KW Sport worden gebruikt, maar kan nog veranderen.

Last edited by DutchBuild : 16-12-2013 at 13:48.
Reply With Quote
Old 16-12-2013, 19:55
vdWal.'s Avatar
vdWal. vdWal. is offline
REALLY Bored

heel heel mooi project nogmaals! diep respect
en helemaal super dat je er mee doorgaat, en dat je vrouw er ook achter staat iets wat ook niet geheel onbelangrijk is..
plezier zal je hier na het bouwen wel aan gaan beleven denk ik zo

gekke werk om te zien dat zo'n auto gewoon compleet uit elkaar gaat
Jetta Mk2 Coupe

Verkocht:
Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl
Golf Mk3 Milestone Variantje
Golf Mk2 Edition One 16vG60
Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline
Reply With Quote
Old 19-12-2013, 09:00
EelcoB's Avatar
EelcoB EelcoB is offline
No personal life

Mee eens!

Ik vind het ook een voorbeeld voor sommige mensen. Gewoon de knoop doorhakken en doen waar je gelukkig van wordt! Ookal gaat dat ten kosten van vakantie/uitgaan/weet ik veel allemaal wat,en dat je gewoon je dromen naleeft!

Top project dus

Posting Rules