![]() |
|
||||
|
||||
![]() Super!
|
||||
|
||||
![]() ziet er goed uit die polo! zal je vast nog wel keer spotten als die klaar is!
|
||||
|
||||
![]() Subframe enz er weer onder?
|
|
|||
|
|||
![]() Nog niet Niels, stuurhuis moet nog ff aangepakt worden....
Achteras en tank hangen al wel weer... |
|
|||
|
|||
![]() nog wat foto's van het blokje.
![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Bij deze dan maar is even een grote update wat we de afgelopen tijd hebben gedaan, swen heeft af en toe een paar foto's geplaast maar daar stond weinig tekst bij...
(er zullen af en toe vast een paar foto's bij staan die swen al gepost heeft, maar die moeten jullie dan nog maar een x bekijken.) ![]() Nadat we het 6n2 schutbord hadden geplaast is de polo naar de spuiter gegaan, om het motorruim te voorzien van een nieuw laklaagje. Ondertussen zijn wij thuis in de schuur druk bezig geweest met het opknappen van verschillende dingen.... Om te beginnen hebben we de versnellingsbak en het motorblok is onder handen genomen, deze hebben we eerst is goed schoongespoten. Zodat we schoon te werk konden gaan... In eerste instantie wouden we de bak stralen maar omdat dit meer weersgevoelig is dan spuiten hebben we toch maar gekozen om de bak te spuiten. Na wat uurtjes schoonmaken en schuren, kon de bak gespoten worden. De versnellingsbak voorzien van een nieuw mooi laklaagje: ![]() Nu de bak weer als nieuw is kon het motorbok niet achterblijven. Aangezien het niet bekend was hoelang/hoeveel km deze distributieriem er al op zit hebben we deze uit voorzorg ook gelijk vervangen. Ook hebben we verschillende alu delen gestraald, onderblok voorzien van een nieuw laklaagje en verschillende beugeltjes laten coaten. Hier een foto van inlaat die weer helemaal clean is: ![]() ![]() Al aardig gevorderd met de opbouw van het motorblok: ![]() ![]() En hier de energiebron voor inbouw: ![]() ![]() ![]() Nu de energiebron klaar is zijn we met de pedalenset bezig geweest, aangezien het schutbord van een 6n2 is met hydraulische koppeling hebben we ook een pedalenset van een 6n2 gepakt. Nu kwamen we met het volgende probleem, hier zit een electronisch gaspedaal op. Dus de pedalenset van de 6n1 erbijgepakt en het gaspeaal van de 6n1 erafgeslepen. Met wat knutselen komt er dan dit uit. Pedalenset klaar voor inbouw ![]() ![]() ![]() Yeahh auto terug van de spuiter, motorruimte voorzien van een mooi glimmend laagje: ![]() ![]() ![]() ![]() Nu wouden we eigenlijk zo min mogelijk van de kabelboom zien, dus wat doe je dan??? Juist je gaat lekker aan het solderen om de kabels te verlengen en deze door de chassisbalken te trekken ![]() Het resultaat mag er wezen: (alleen foto van de rechterkant, linkerkant op dezelfde manier gedaan) ![]() Daarna de motorsteunen is even onder handen genomen: ![]() Hier een foto van bovenaf, zo zie je dat de motorsteuen er mooi uitspingen. Ook is het hitte werende folie mooi te zien, deze motor de hitte van de turbo zo veel mogelijk bij het kachelhuis weghouden... ![]() ![]() We vonden tijdens het proefrijden dat het remmen nog wel wat makkelijker mocht gaan, dus zijn we naar de sloop gegaan voor een grotere rembekrachtiger. We zijn uitgekomen op een rembekrachtiger van een golf 3 (deze in in diameter 40mm groter en in dikte 10mm) Deze gelijk onder handen genomen: ![]() ![]() Gemonteerd en wel: (hier ook de hittewerende folie mooi te zien) ![]() We hadden de bodem nog steeds nooit helemaal in de bodycoating gezet, en aangezien we aan de voorkant nog wat dingen hadden aangepast, hebben we de hele bodem nog maar is in de coating gezet. (extra bescherming is nooit verkeerd) Eerst alles gedemonteerd remleidingen, achteras, subframe, tank, enz... deze onderdelen konden mooi een schoonmaak beurt ondergaan en al het ijzerwerk is richting de coater gegaan.... Hier een paar foto's van het coaten: ![]() ![]() Zo nu is de bodem weer als nieuw... Na 2 weken wachten waren de spullen van de coater er weer: ![]() Fusee stukken voorzien van nieuwe lagers, draagarmen voorzien van nieuwe rubbers achteras ook voorzien van nieuwe rubbers en overal komen nieuwe bouten in. Hier een foto van de achteras die al mooi begint te vorderen: ![]() Draagarmen ff in het subframe gestoken: ![]() Tank en achteras weer gemonteerd: ![]() Gisteren weer een hele stap gemaakt. We hebben de motor erin gehangen! (Thnx stefan aka pewi voor de hulp) ![]() ![]() ![]() ![]() En hier nog een foto van van hoe het er in de wielkast uit zien: ![]() Tevens hebben we de polo van voor tot achter, van links tot rechts voor zien van nieuwe remleidingen... (dit was op sommige foto's al te zien voor de oplettende kijkers) hier nog 1 foto van de bodem en daar sluit ik mee af voor nu: ![]() Dit was het dan weer, we gaan aankomende 2 weken hard met de polo bezig en hopen dan toch weer is met de polo te kunnen vlammen. Tot de volgende update... |
|
||||
|
||||
![]() Ziet er goed uit, kom volgend weekend wel ff kijken als ik klaar ben met me airride onder de passat te halen.
|
|
|||
|
|||
![]() Neem dan ff schuur en poets spul mee voor die zakker
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Fax vrijdag ff, kan ik ff spul meenemen
|
|
||||
|
||||
![]() Goed bezig mannen
![]() ![]() ![]() Knap dat het allemaal past in een 6N, want die zijn niet zo ruim ![]()
|
|
|||
|
|||
![]() Een paar foto's waar we mee bezig zijn.
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() gister voor het eerst weer een stukje gereden, hier een klein filmpje.
http://s279.photobucket.com/albums/...25022012044.mp4 |
|
||||
|
||||
![]() Mooie update. Wel krap aan de voorkant heb je daar geen problemen mee dat blok kanteld enzo schade aanricht?
|
|||
|
|||
![]() Vandaag een goede deal gedaan Originele polo 6N dakdragers geruild tegen een kratje bier haha.
Ik hou ze er niet op maar voor zo af en toe is het wel leuk, en voor een kratje bier is natuurlijk niks. Een grote update val alles wat er in de tussentijd aan gedaan is komt nog wel, daar heb ik nu even geen zin en tijd voor. Loop namelijk nu 5 dagen in de week stage. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() En nog een filmpje van 0:10 sec http://s279.photobucket.com/albums/...nt=MVI_0811.mp4 |
|
||||
|
||||
![]() mooie polo
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Thanks, Ben jij trouwens de buurjongen van niels?
|
|
||||
|
||||
![]() ja klopt ben inderdaad zijn buurjongen
|
|
|||
|
|||
![]() haha oke dacht ik al, je hebt ook een dikke golf 2
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lang niks meer gepost loop nu namelijk 40 uur in de week stage.
Maar vandaag is me broer even met me polo langs de rdw geweest. En ze staat nu officieel als een 1.8 op het kenteken. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() wat heeft jou de herkeuring gekost als ik vragen mag?
|