|
||||
|
||||
Scherp Richard
|
||||
|
||||
Hier ook even een korte maar voor mij belangrijke update. Deze herfst/winter zou ik motor met versnellingsbak gaan aanpakken maar er is mij een andere motor aangeboden, zo scherp dat deze binnenkort in mijn garage staat
Een 3.0 VR6 motor met JE zuigers, lagere compressie 1:9, compleet gereviseerd met nieuwe lagers etc, cilinderkop gereviseerd, kortom een vers blok met na revisie 0km gelopen. Dit wilde ik eigenlijk allemaal zelf gaan doen ivm compressoropbouw maar voor het geld kan ik het zelf niet bouwen. Versnellingsbak ga ik wel zelf doen, reviseren en in kleur van de auto laten spuiten.
|
||||
|
||||
Hey Erdem, alles goed ouwe dorpsgenoot
Leuk te zien dat je na de verhuizing weer tijd hebt voor een project en weer regelmatig hier te vinden bent. Zelf na een jaar afwezigheid ook weer hier. Kom tzt wel weer eens aanwaaien bij Martin. Succes met het project!
|
||||
|
||||
Quote:
Ja inderdaad ik ben weer aan de bak met mijn vr6. Dinsdag kan ik mijn gepoedercoate motorsteunen etc ophalen, kleppendeksel en inlaat heb ik laten stralen, deze worden matzwart met structuur en versnellingsbak ga ik reviseren. Alleen nu ff een tussendoortje Golf Country gekocht
|
||||
|
||||
FF stil geweest maar langzaam ben ik weer aan de bak gegaan.
Bezig met de versnellingsbak, achteruitrijtandwiel was stuk incl synchroonlichaam 1/2 versnelling, delen geregeld met allemaal nieuwe synchromeschen. Bak zal met een paar weken klaar zijn om naar de spuiter gebracht te worden. Nieuwe versterkte koppelingsset besteld 16 rijen oliekoelerset besteld Gebruikte maar nog in nette staat zijnde EPS spagettiespruitstuk gekocht, deze ga ik even opfrissen en dan inwikkelen met antraciet uitlaatband Ik zal morgen eens foto's plaatsen.
|
|||
|
|||
volg dit project al een tijdje en elke post word het beter en beter (Y) ziet er allemaal erg mooi uit, groot voorbeeld voor mij.
succes |
|
||||
|
||||
...topic bekeken en goedgekeurd!
Anders gezegd: jij hebt veel geduld, gevoel voor details en neemt geen halve maatregelen, zeg! Erg mooi project om te gaan volgen. Vind het eigenlijk ook best wel leuk dat zó iemand een compliment(tje) geeft betreffende mijn (veel simpelere) Passat 35i-project. Thnx! Ben benieuwd naar de komende updates. (vooral de 3.0 met compressor...) Ga zo door!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
zeker een net project kerel Eentje die ik blijf volgen ga zo door ;-)
Volkswagen golf MK2 2.0 8v 1990 ( sold) Opel vectra 1.6 1997 ( sold) Volkswagen golf MK2 1.6 Aut. 1988 ( Sold) Volkswagen Polo 6n 1.4 (sold) Volkswagen kever 1972 (project) Volkswagen Golf MK4 1.6 (daily |
|
||||
|
||||
Zit nog met spanning op mn oliekoeler en koppelingset te wachten
Ondertussen het spruitstuk aangepakt. Hij was al best netjes alleen de aansluitingen bij de cilinderkop gereinigd. Tapeinden afgezaagd, waren 2cm 'te lang' en 2 aansluitingen om CO te meten heb ik weggeslepen om het wat 'cleaner' te maken. Ingewikkeld met uitlaatband en ik zou zeggen, neem er de tijd voor en wikkel het zo strak mogelijk eromheen. Ik ben begonnen bij de 6 ingangen, hier heb ik ze vastgezet met RVS slangklemmen. Er worden bij de band ook soort metalen tyrips meegeleverd maar dat vind ik echt niet stevig genoeg. Eerst de 6 pijpen ingewikkeld en op het end vastgezet met RVS draad, dan kan je het super strak vastzetten. Toen heb ik 2x vanaf de uitgangkant naar boven toe gewikkeld. Het laatste gedeelte ga ik vanavond aanpakken, dan is dit ook weer voor elkaar
|
||||
|
||||
Keurig
|
||||
|
||||
zekers! wat een mooie details allemaal!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
Quote:
Haha jij hier, al een baan gevonden?
|
||||
|
||||
Even 'gemonteerd' om te kijken hoe het eruit komt te zien. Hij blijft goed zichtbaar omdat er geen orginele inlaat meer opkomt maar een kort inlaatspruitstuk met de gasklep aan de bakzijde. Kleppendeksel en inlaatspruitstuk worden mat zwart met structuur erin, zoals bij Harley motoren wel eens te zien is.
Aandrijfassen bijna klaar, alleen nog binnenste homokineten erop. Nog even een shot van de voorremmen. Nog wat sfeerfoto's, ben nog iedere dag blij dat we de garage hebben uitgebouwd.
|
||||
|
||||
echt gaaf erdem
|
||||
|
||||
Dat ziet er netjes uit.
|
||||
|
||||
Quote:
daar kan ik me zeker iets bij voorstelle, mooie ruimte en 2 hele deftige wagens
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
ziet er allemaal erg lekker uit!
|
|
||||
|
||||
Thanx,
Het is heel vreemd. Paar maanden doe je niks en ben je er helemaal niet mee bezig, maar een paar dagen vrij en eens de schuur induiken dan begin je er weer ontzettend zin in te krijgen en is je bankrekening geplunderd
|
||||
|
||||
...is mij niet vreemd, hoor...
Maar er is in jouw geval o.a. een huis en een huwelijk tussendoor gekomen; da's ook niet niks, hè?!
|
||||
|
||||
Quote:
Zo is het idd, daarom duurd het bij mij ook al een hele tijd. Anders stond ik al dik in het rood Mooi project, echt !