|
||||
|
||||
Quote:
die ene avond die ik eens vrij had was je niet thuis
|
||||
|
||||
Die rook zou dan ook nog wel eens door die chip kunnen komen, helemaal icm die lekke slangen.
|
||||
|
||||
Quote:
@joost,de pierburgs zijn idd vele malen beter als bosch.... en mocht ie nou zometeen lopen,kun je alsnog wel even aanspringen hoor.... kan ik um eventueel netjes afstellen m.b.v. bosch diagnose heb je dat iig zeker goed voor elkaar word leuk rijden zo
|
||||
|
||||
kijk wat een service.. al ligt Oudenbosch een pokke-eind van Urk af, is wel direct een mooi proefritje
|
||||
|
||||
Diesel is toch om km mee te maken
|
||||
|
||||
Jeuj, gaan we met zijn allen om een bak koffie in Urk Mooi dagje uit!
|
||||
|
||||
Quote:
geen probleem
|
||||
|
||||
ik vind het best hoor,
maar officieel zou ik er pas mee mogen rijden als hij omgekeurd is en mocht ie nou dan nog zoveel roet geven komt ie niet door de keur. maarja zien we dan wel weer. eerst ff wat tijd vrijmaken, heb afgelopen week weer helemaal niks kunnen doen. @thieu: mocht je een keertje tijd hebben wip je maar lang hoor, of sms maar ff of ik tijd heb ofzo.
|
||||
|
||||
heb weinig tijd gehad laatste tijd, maar kan nu weer ff verder. de laatste boutjes moeten nog los maar dan ligt de motor er toch eindelijk uit
heb vandeweek een 12 kant doppie meegenomen op mn werk voor die aandrijfassen los te kunnen halen. ik zit alleen nog met de elektronica kwestie: ik heb gehoord dat als je een nieuw type golf 2 hebt, je bijv. een g60 kabelboom zo daarop in kan pluggen op de zekeringen kast. maar geld dit ook een de boom van een golf 3 tdi blok? en als dat niet kan, is dit zo aan te passen of kan ik het beste gewoon alles overzetten van die golf 3 en dan alleen wat aanpassen om de originele teller er in terug te kunnen hangen. als iemand wat info kan geven, heeel graag!
|
||||
|
||||
motor los!!!
zo ff avondje verder kunnen werken:
stond er al heel de week zo bij, met zn bek op een karretje: had afgelopen week al een asje los gegooid: en de voorste motorrsteun en de baksteun waren toen al losgehaald. vanavond heb ik de achterste motorsteun losgemaakt en de rechter aandrijfas. linkse zit eigenlijk nog aan het blok vast. ik heb het voorste subframe losgemaakt en rustig mn blokje op het karretje laten zakken. en zo had ik het blokje eruit zonder takel en nu staat het er allemaal zo bij:
Scratch the surface! -Golf 2 '841.9TDI Last edited by joostvw : 27-10-2009 at 00:47. |
|
|||
|
|||
lekker hard-core zo in de herfst buiten een blokje wisselen op je oprit! .
heb je van de week een keer tijd? ik ben de heleweek vrij. |
|
||||
|
||||
haha ja met een dikke trui aan
nu ik em eruit heb ga ik lekker in mn garage verder aan het blokje werken naast de verwarming op een vloerkleed ik weet nooit of ik savonds vrij ben of niet want ik sta maandag dinsdag en woensdag standby op mn werk. maar ik denk dat ik vanavond wel vrij ben. dus kom maar langs als je wilt. ik ben nu vandaag overdag ook thuis maar ik moet nog wat aan school doen enzo.
|
||||
|
||||
rommelmarkt vondsten
afgelopen zondag trouwens zelf nog op een rommelmarkt gestaan en daar nog wat leuks gevonden voor de golf:
zal mooi staan voor de winterlook. even later kwam ik deze 2 tegen en die kon ik toch ook niet laten liggen: weet nog niet wat ik ermee ga doen.
|
||||
|
||||
Quote:
Pik! Ben al iets van een jaar op zoek naar zulke lampen..
|
|||
|
|||
Ik weet nog wel iemand met zo'n lampen, die wil ze misschien wel weg doen! PM maar..
|
|
||||
|
||||
ik heb nog wel iets leuks voor je liggen dan thieu. geef het jappie straks wel mee.
zijn alleen niet geel. jij wil er maar 1 toch?
|
||||
|
||||
blokje schoon, en naar binnen toe.
vandaag kwam jappie helpen (jappie86 hier),
we zijn eerst naar de wibra gereden voor een paar flessen dasty. en poetsen maar. werkt echt reete-goed dat spul! alle open gaten ff afgedicht met condooms daarna het blokje mn garage in gereden en zijn we begonnen er wat delen af te schroeven. hier jappie hard aan het werk : eerst de EGR eraf. deze foto is erg karig maar het is duidelijk dat deze klep vol roet zit: bleek dat hij al wel afgedopt is, maar volgens mij niet goed. er zit alleen een dun plaatje tussen het inlaatspruitstuk en de egr klep zelf. maar er zit geen plaatje aan de uitlaatkant. deze dus: in de inlaat zat ook veel roet. hier had ik al een deel eruit gekrabt: en dasty weer aan het werk: Oh ja, beetje jammer maar toen ik de buizen van de turbo af had kon ik duidelijk olie bespeuren in de inlaat kant van de turbo. deze lekt dus olie. *bericht voor De Pul*: dit gaat jou dus je daily kosten hier een beetje te zien, maar had hier al een deel weggeveegd: kga ff uitzoeken of het misschien mogelijk is om een turbo te plaatsen van een 110pk versie. hier zie je dat de inlaten zelf ook helemaal onder de roet zitten. weet er iemand een manier om dit schoon te krijgen zonder dat alle zooi mn cilinders in komt? nu heb ik ook het uitlaat spruitstuk los. deze word ook ontdaan van alle roet en roest en word weer in een hittebestendig lakje gespoten. zwart of zilver? later begon ik moe te worden en dus domme dingen uit te halen... ik ging met een gasbrander het inlaatspruitstuk schoonbranden. het spruitstuk lag bovenop de kliko, je raad het al, aluminium geleid zo goed dat binnen een minutje mijn kliko er zo uitzag : morgen of overmorgen maar weer verder met ontroeten
|
||||
|
||||
Lol
|
||||
|
||||
goed bezig, leuke foto's ook.
|
|
||||
|
||||
thnx
ben beetje aant zoeken naar een turbo om deze te vervangen. maar wat denken jullie van 2? is dat beetje mogelijk qua olieleidingen enzo? misschien wel leuk project voor in de toekomst. 1tje voor cil 1 en 4 en 1tje voor 2 en 3