|
|||
|
|||
Let op, enkel voor bouwjaar 1998 is het makkelijk...
|
|
||||
|
||||
Met gedoogbeleid. Kennis van me had zn auto van bijna 99 laten omkeuren voor weinig geld. Ze houden een aantal maand extra aan.
|
|
|||
|
|||
Heb ik vaker gehoord/gezien inderdaad maar kan een dure gok worden als ze het net bij jouw auto niet doen...
|
|
||||
|
||||
Andere vraag aan ervaringsdeskundigen ivm opnieuw wegen, en dan met name aan mensen die al omkeuren in een vroeger stadium van een groot project (dus motor al omgebouwd, keuren, daarna pas weer helemaal opbouwen:
Zaken als ruiten zijn bv niet verplicht. Mag/kun je deze demonteren vóór het wegen, of tellen ze dan een standaard aantal kilo's erbij omdat die ruiten er nog inkomen? Wat mag/kun je allemaal doen om op kenteken te komen tot een superleggera?
|
||||
|
||||
Dat van het gewicht ben ik ook zeer benieuwd naar. Laatste keer dat ik een auto ging omkeuren (enkel een vr6 motor geplaatst) was er meer dan 200 kilo gewicht bijgekomen op papier :s
Ik probeerde daar nog bezwaar tegen te maken, want tijdens het wegen zat ik zelf (85kg) ook nog in de auto :S Ik wil de auto dit keer zo licht mogelijk laten wegen, want dat scheelt toch weer wegenbelasting...
|
|||
|
|||
.
Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 16:45. |
|
||||
|
||||
Ik kwam er later pas achter, die vent kwam roepen dat ik eraf mocht. Dus ik gaf nog aan dat ik in de auto zat, hij zei me dat hij dat gewicht er wel zou aftrekken, maar dat is volgens mij niet gebeurt.
Maar goed, diezelfde auto is nu weer voorzien van een 1.8t motor ipv de vr6, dus binnenkort maar weer langs het RDW
|
||||
|
||||
Hopelijk heb ik binnenkort meer info over het verhaal 'meer vermogen op kentekenbewijs'
Zoals sommige hier misschien wel gelezen hebben accepteert het RDW (bij mij althans, en bij meerdere) geen vermogensuitdraaien om je vermogen op kenteken te laten aanpassen. Heb nu wat mensen gevonden die het wel voor elkaar hebben gekregen die extra pk's op kenteken te krijgen. Zo 'carspottte' ik pas een aantal auto's die op kenteken een hele berg pk's hadden. (Waaronder een Supra met 760pk op kenteken :thumbup Na lang zoekwerk weten te achterhalen (van sommige) wie de eigenaar van de auto's zijn en die een email gestuurd met de vraag hoe ze dit voor elkaar hebben gekregen Dus ik hoop binnenkort antwoord op deze vraag te kunnen geven.
|
||||
|
||||
Zou wel handug zijn.
Iemand die van 8v g60 naar 16vg60 gaat zou dan de motorcode van de standaard 16v op zn kentekwn krijgen |
|
||||
|
||||
Ja klopt.
En ik zie de bui wel hangen als ik een keer wordt aangehouden of ik krijg een ongeluk of iets dergelijks... Ik wil gewoon perse het vermogen juist op kenteken zodat ik nooit gezeik achteraf kan krijgen.
|
|||
|
|||
Quote:
Had je hier al een reactie op gehad? Ik ben hier namelijk ook zeer benieuwd naar. |
|
||||
|
||||
Verschillende antwoorden.
Van eentje was dit het verhaal; De auto is geïmporteerd en daar zaten papieren bij van het vermogen. De ander is zo, bij het RDW gewoon laten keuren (a 53 euro) en de uitdraai van het vermogen mee. En zelfs mensen die het zonder vermogensuitdraai doen. Het probleem is dat je eerst een RDW station moet vinden die dit doet Iemand hier van het forum heeft het ook voor elkaar gekregen. Bij het RDW station in Hengelo, die deden hier totaal niet moeilijk over en paste gewoon het vermogen op kenteken aan
|
||||
|
||||
Ik ben met mijn Golf I 2.0 16V G60 naar Heereveen geweest. Ik had een rollenbank 195KW uitdraai mee. Dit werd keurig over genomen en op kenteken gezet.
Geen motorcode is op het kentekenbewijs gezet. |
|
|||
|
|||
U vraagt informatie over het wijzigen van of de wijziging aan de motor van uw VW Golf I.
Als er een wijziging aan de motor van een personenauto is aangebracht, dan moeten het kentekenbewijs en het kentekenregister worden gewijzigd. Hiervoor moet u het voertuig voor een keuring bij één van de keuringsstations van de RDW aanbieden. Het gaat om de volgende wijzigingen: - het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype; - het wijzigen van het aantal cilinders; - het wijzigen van de cilinderinhoud; - het wijzigen van het vermogen van de motor, waardoor deze meer dan 20% afwijkt van de oorspronkelijke waarde; - het wijzigen van de brandstofsoort, met uitzondering van de wijziging naar een al of niet tot vloeistof verdicht gas (bijvoorbeeld LPG of aardgas). Als het voertuig in gebruik is genomen voor 1 juli 1999 moet het voertuig na het aanbrengen van een wijziging aan de motor voldoen aan de permanente eisen. De permanente eisen zijn de eisen voor de APK, aangevuld met onder andere eisen ten aanzien van de geluidsproductie. In alle gevallen moet u tijdens de keuring de herkomst van de motor aantonen, en uit welke voertuig de motor afkomstig is en wordt tijdens de keuring nagegaan of het voertuig aan de gestelde eisen voldoet. Als dit het geval is worden de gegevens op het kentekenbewijs en in het kentekenregister aangepast en wordt er een gewijzigd kentekenbewijs verstrekt. Kosten: De kosten kunnen variëren van € 27,00 tot € 82,00. Dit is afhankelijk van het aantal wijzigingen. |
|
||||
|
||||
Dit weet ik, deze info heb ik al vaker bij het RDW gekregen. Het probleem is dat ze mij niet kunnen vertellen hoe ik dit motorvermogen moet aantonen. Want een uitdraai van mijn auto bij JDengineering werd de laatste keer niet geaccepteerd.
Hoe moet ik dan bewijzen dat mijn motorvermogen met meer dan 20% is toegenomen? Of had ik gewoon pech met mijn keurmeester en moet ik het nogmaals proberen?
|
||||
|
||||
anders een ander keuringstation proberen
|
|
|||
|
|||
en wat als je niet aan kunt tonen uit welke auto met kenteken je blok komt als je met een motorswap bezig bent en nog moet keuren?
|
|
||||
|
||||
dan maak je zelf een verkoopbon van een (fictieve) sloop
|
|||
|
|||
Quote:
Je motorvermogen hoeft niet eens toe te nemen voor een herkeuring... Als je een motor met een andere motorcode monteert dien je officieel om te keuren ongeacht verandering in vermogen. RDW hanteert in principe de motorcode als leidend voor het vermogen. maar de meeste keurmeesters accepteren een vermogenuitdraai ook wel, vooral al er een aanzienlijk verschil in zit met de originele opgave. Andere keurmeester is waarschijnlijk de oplossing. RDW zegt een moderne, goede organisatie te zijn maar uniformiteit tussen de verschillende keurstations en zelfs keurmeesters is vaak ver te zoeken. |
|
||||
|
||||
Ga het allemaal ook nog zien heb een Marktplaats mail verkeer ik weet dat hij uit een Golf3 is gekomen.
Afgesproken prijs voor het blok heb ik op de Mail niet meer niet minder.