|
||||
|
||||
Vandaag eens bezig geweest met het passend maken van de rolkooi. HIj zit er nu los in omdat de voetjes van de voorste beugel nog eraan gelast moeten worden.
Achteraf gezien heb ik relatief weinig werk gehad om de kooi passend te maken, ik zal morgen even een paar foto`s maken. Tevens heb ik op Vag-fest een paar bestelde onderdelen van Theo (Theowob) gekregen.. Namelijk een originele lederen edition one pook, een nieuwe onderlijst voor de gril, een zwart embleem voor in de gril en een GTI embleem. Allemaal nieuw en origineel VAG Alleen nog even wachten op de originele gril omdat die nog niet binnen was en daarna zal ik wat foto's maken.. Nogmaals bedankt voor het spul Theo
|
||||
|
||||
Hier zijn de foto's dan...
Dit zijn de stukken buis die ik verwijderd heb, ongeveer 5 cm. De voetjes worden er binnekort weer terug op gelast, en daarna kan de kooi gepoedercoated worden.
|
||||
|
||||
komt goed
|
|
||||
|
||||
Quote:
Why?! Pimpen dat ding, staat echt super gaaf zo!
|
|||
|
|||
Zonde van de smalle banden en die oranje lampen. Verder een retegaaf ding, welke je weer erg netjes hebt opgeknapt!!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Als ik de kooi zo wil houden zal ik hem toch opnieuw moeten gaan polijsten, de vorige eigenaar heeft een gedeelte geprobeerd goud te spuiten
|
||||
|
||||
Quote:
Tja, de zwarte knipperlichten vond ik niet staan bij de US achterlichten.. Daarentegen lijkt de wagen nu wel onschuldiger
|
||||
|
||||
Lapje thinner ligt die goudverf er toch zo af? Ik ben ook pro-alu, staat mooi wat mij betreft.
Zeg, was jij dat met 'die andere' nederlandse Audi V8 op VAGFest?
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit! Het word nog wat met die wagen.
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Quote:
Juist erg netjes zo met originele kleuren. Weer eens wat anders dan al dat heldere. Overigens als de kooi van alu is dan is het meer een sierkooi dan voor je veiligheid. Wij verkopen deze kooien ook maar als het echt veilig moet zijn dan moet je een stalen kooi nemen. Die zijn er in schroef en lasversie. Ga je fout met een aluminium kooi erin dan vliegt het buizenwerk je om de oren! |
|
||||
|
||||
Maar staal is dan weer zwaar...
|
|
||||
|
||||
Quote:
I disagree.. aluminium is geen PVC.. het heeft nog wel enige buigstijfheid! Bij een goed geschroefde alu kooi, met degelijke lasverbindingen/boutverbindingen is dit echt niet puur een sierkooi.
|
||||
|
||||
matzwart die kooi
|
||||
|
||||
Quote:
Hoi Stijn, Ik was inderdaad diegene met de ander Nederlandse V8 We hoorden wel bij een erg select groepje, ik heb in totaal 3 V8's geteld waaronder de jouwe, de mijne en nog een witte 3.6... Hele mooie wagen trouwens die van jou Hier een foto van de mijne op VAG-fest... Marcski, bedankt voor de foto
|
||||
|
||||
Ik ben er over aan het denken om de remmen op de vooras om te bouwen naar G60 schijven.
Kan iemand mij zeggen wat nou precies het verschil is tussen de fusees van een GTI 8v en een G60? De remmen die er nu opzitten zijn die van een vroege 16V en met ABS... Dus ik vraag mij af of ik de fusees moet veranderen of niet
|
||||
|
||||
Niemand??
|
||||
|
||||
Bij de vroege 16V remmen zitten de remblokgeleiders aan het fusee vast, dat is een geheel. Daar passen geen latere 16V of G60 remmen op. Je moet dan andere fusee's waar de remblokhouders met bouten aan het fusee gemonteerd zitten.
Je ABS sensoren kun je overzetten als ze heel blijven tenminste.
|
||||
|
||||
Quote:
Oke, dan heb ik weer wat bijgeleerd bedankt... Dan ga ik ook eens even opzoek naar fusees van een G60. De sensoren zal ik toch moeten vernieuwen aangezien mijn ABS lampje brandt ga ik er vanuit dat ik ergens al een sensor kapot heb...
|
||||
|
||||
Eindelijk deze week mijn gril binnengekregen en al het inbouwmateriaal.
Gauw even de grillijst gespoten en de gril gemonteerd met het volgende resultaat Inmiddels is de kooi ook afgelast. Nu nog een keuze maken of ik hem laten spuiten of dat ik hem weer polijst....