|
||||
|
||||
Prachtig project ! Alleen gebruik aub geen golf 1 motorsteunen !
Ik zou het net als Stefan doen in zijn golf 1 met golf 4/5 motorsteunen.
|
|||
|
|||
En met die 2cm verschuiving passen je voorste aandrijfassen ook nog?? Rekening mee gehouden? Prachtig project dit!
|
||||
|
||||
@Rallyegolf20vt , Wat is de rede om geen Golf 1 motorsteunen te gaan gebruiken maar om Golf 4/5 motorsteunen.
@sciroccoGTII , de aandrijfassen voor zullen ook opmaat gemaakt moeten worden het belangrijkste is dat de as naar het haldex systeem in het midden zit zodat het haldex systeem ook netjes in het midden zit omdat daar weer de achterste wielophanging aan zit. |
|
||||
|
||||
Wow, knappe reparatie van de kas en succes met het project, dit is eentje dat ik blijf volgen
|
||||
|
||||
Quote:
De golf 1 steunen vind ik veel te zwak en deze zitten op een plek waardoor de motor veel kan kantelen en gaan hierdoor snel stuk. Zeker met zo`n zware motor en bak met veel vermogen die jij gaat gebruiken. Ook vind de rest van de aanbouwdelen dit niet leuk zoals downpipe etc. Of je moet er al knoeperd harde PU bussen in zetten met als resultaat dat je je gebit vast moet zetten tijdens het rijden. Ook vind ik de originele steun aan de versnellingsbak kant te ver naar voren zitten. Hierdoor komt er een grote reactie kracht op het toch al erg zwakke chassisbalkje . En dit geeft grote kans op scheuren na verloop van tijd. Dit zijn mijn ervaringen , misschien zijn die van andere mensen anders natuurlijk . Bij mij gaan de golf 1 steunen bij een ombouw rechtstreeks in de afvalbak
|
||||
|
||||
@JR_berry , Bedankt
@Rallyegolf20vt , Bedankt voor je reactie en het klopt inderdaad wel dat de baksteun erg ver naar voren zal gaan zitten. vanwege je argumenten ga ik inderdaad opzoek naar originele steunen en kijken als ik deze op de chassispoten kan maken |
|
||||
|
||||
Lekker bezig johan!! Kan niet wachten tot het eindresultaat.
|
|||
|
|||
Super project, word zeer goed en mooi aangepakt!
|
|||
|
|||
Zeer dik project blijf je volgen
|
||||
|
||||
Quote:
Je mag ook cker een snelle auto hebben om hem straks in te halen |
|
||||
|
||||
Quote:
laatstaan volgen |
|
||||
|
||||
hahaha "vind ik leuk"
Nog even een foto van het blok in de caddy. ben druk bezig om de steunen boven op de poten aan het maken. hier op de foto alleen test gehangen. zal binnenkort even nieuwe foto's maken. |
|
||||
|
||||
Kijk dat wordt mooi
Als ik jou was zou ik ook even de draagarmen en fusee`s met aandrijfassen monteren en deze aan je bak schroeven. Dan kun je hier van uit de motor mooi precies in het midden van de bak homokineten plaatsen. En dan de exacte plek bepalen van de motorsteunen. Je hoeft dan geen aandrijfassen meer te (ver)maken. Dat scheelt weer veel werk en je kunt altijd op standaard spullen terug vallen . Lekker makkelijk Je kunt hiervoor Golf 1 cabrio aandrijfassen voor gebruiken of golf1 gti volgens mij . Deze hebben ook 100 mm homokineten.
|
|||
|
|||
de 100 mm assen gaan nooit passen aan een o2m bak, en assen maken is niet zo heel groot probleem.
|
||||
|
||||
Quote:
02M , dat had ik even gemist , was in mijn enthousiastme ook even vergeten dat er 4 motion onder komt Dus gaat mijn hele verhaal niet op . Ik weet dat het maken van assen niet een heel groot probleem is , heb het al meerdere malen gedaan Maar als je dit soort dingen als assen orgineel kunt gebruiken geniet toch mijn voorkeur
|
||||
|
||||
Wauw wat een werk mooi project. Super
Zou je mij ook een pb kunnen doen over het voorfront je zou me daar gigantisch mee helpen. Alvast bedankt en keep up the good work
|
||||
|
||||
zotte werken,
proper gedaan, is de wielbasis eigenlijk even lang of een golf of zal je uw cardan moeten aanpassen? hoeveel cm heb je eigenlijk uw tunnel verhoogt?? doe zo verder |
|
||||
|
||||
Bedankt voor de reacties.
@durneet de wielbasis van een tt is 2429 mm en die van de caddy 2625mm. de as zou dus ong. 20 cm langer moeten worden. en de tunnel even uit mijn hoofd heb ik volgens mij 11 cm verhoogd. |
|
||||
|
||||
steunen zitten nu redelijk op de plek maar zitten nog los.
volgende week zal ik alles kaal maken en in de lak zetten rond de motorsteunen. om het dan vervolgens te kunnen aflassen. Last edited by johan-k : 20-11-2013 at 21:21. |
|
|||
|
|||
mooie steuntjes sponzerd bye