![]() |
|
|||
|
|||
![]() nee idd
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hier een heel klein voorproefje maak binnenkort wel een beter filmpje.
http://s279.photobucket.com/albums/kk14 ... 011030.mp4 |
|
||||
|
||||
![]() Hey Swen hebben ook weer een polo 6n2, dus als je nog onderdelen zoekt
|
|
|||
|
|||
![]() ja moet nog 1 raammotor, en wil de bekerhouders maar dat heb ik al tegen Stefan gezegd :P
|
|
|||
|
|||
![]() Je filmpje werkt niet swen
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Okej, halen de polo zaterdag op.
Filmpje doet het inderdaad niet. |
|
|||
|
|||
![]() |
|
|||
|
|||
![]() deze wel
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Ruig hoor
![]()
|
|||
|
|||
![]() klopt had de verkeerde link geplakt, maar stefan heeft het al opgelost :P
|
|
|||
|
|||
![]() Swen, waar blijven de update's haha
|
|
|||
|
|||
![]() Mooie zondag ochtend om de project pagina weer even up-to-date te maken
![]() swen is te druk met school en andere dingen dus update het zooitje maar even.... Zoals jullie dus al weten heeft de polo zijn eerste meters als gemaakt, ik kan jullie vertellen dat gaat goed hard vooruit. Rij zelf in een golf 4 tdi met 180+ pk maar dit gaat toch wel ff sneller van zn plek. ![]() Voordat de polo zijn eerste meters kon maken moesten er nog een een 2 tal dingen gebeuren: De aandrijfassen en de koppeling.... De koppeling wou niet op de manier hoe ik het bedacht had dus dat lieten we even rusten.... De lange as, bestaande uit binneste deel van een a3 en buitenste van een g60 hebben we eerste zo afgedraaid dat ze recht in elkaar vielen en toen afgelast. De korte as, bestaande uit binneste deel van een a3 en buitenste van ee polo 6n hebben we bijden in een punt afgedaaid, in een hoekprofiel geklemd en afgelast. Door het lassen zijn de assen natuurlijk krom getrokken wat we ook niet anders hadden verwacht... Hoe lossen we dit op???? juist, as in de draaibank meetklok op het einde van de as. Dan de as draaien tot de maximale uit slag en net na de las de as warmstoken en krimpen dmv koud water. De assen zijn nu nagenoeg recht ![]() Hier een foto rapportage van de assen: (spreekt voor zich neem ik aan) ![]() ![]() ![]() ![]() Toen konden we de assen weer in elkaar zetten, dan komen ze er zo uit te zien ![]() ![]() ![]() Zo ff de asjes onder de auto slingeren... alleen nog een foto van de korte as zie ik net :S naja de andere komt wel een x dan. ![]() En dan staat de polo er zo bij op zn wielen: ![]() ![]() ![]() Nu alleen ff de koplampjes dr los in hangen, frontje dr op, ff groene platen van het werk dr op en gaan!!!! ![]() Jmmr genoeg ging dit niet door. Na dat we de auto goed hebben laten warmdraaien en 1 x gasgaven ging het olie lampje knipperen. :S Dan ga je denken of je het lampje wel goed heb aangesloten, toch het zekere voor het onzekere en even de oliedruk meter eraan gehangen. En ja hoor!!! geen olie druk!!! ![]() Het bekende probleem van de 1,8t motoren, dus carterpan er onder weg gehaald en de zeef zat idd helemaal dicht.. Hier de nieuwe zeef gemonteerd en gelijk alle oude olieresten uit het onderblok gehaald: ![]() ![]() Na dit probleem opgelost te hebben, zijn we een paar rondjes hier gaan rijden (wel te verstaan zonder koppeling), alles voelde eigenlijk goed, geen geschuur, getril of andere rare geluiden. Swen moet nog ergens filmpjes hebben, die upload die zelf maar een x.... Hier nog een foto van de de accu die achterin een warm jasje heeft gekregen: ![]() Zo nu kon de polo weer uit elkaar en moeten we het koppeling probleem oplossen.. Polo in demontage: ![]() Het torretje: ![]() ![]() Ja hoe gaan we dat nu oplossen met de koppeling?? dat met het vr6 cilindertje werkte niet (iig niet op die plek), je moets te veel kracht zetten. En hoger kon het cilindertje niet omdat daar de ronding in het schutbord zit van de rembekrachtiger. Aangezien me kamaraden weer een polo 6n2 aan het strippen waren heb ik daar even een kijkje genomen en viel mijn ook gelijk op het schutboard... Hier een foto van het schutbord, kant en klaar om een koppelingcilinder van een caddy tdi op te monteren... ![]() Gister avond een avondje niet stappen dus maar de schuur ingegaan en het schutboard omgewisseld (wat een kut werk) ![]() Nog 1 foto van toen de zooi eruit was: ![]() Kit aan gebracht op het nieuwe 6n2 schutboard: ![]() 6n2 schutboard geplaatst: ![]() Zo nu zit alles op zn plek, de volgende update is waarschijnlijk de motor ondergaan aan een schoonmaak behandeling en zijn er hier en daar nog wat dingen in het motor ruim gecleand en zal deze weer netjes in kleur zijn gespoten. Tot de volgende Update!!! (owja ik wil Hans de Jong van DieselService nog even weer bedanken voor de hulp met de aandrijfassen) Greetz. Nick Last edited by Swen91 : 04-12-2011 at 15:14. |
|
|||
|
|||
![]() Geen dank dat je me half vergast heb in die auto hahaha
![]() |
|
||||
|
||||
![]() mooi werk......
|
||||
|
||||
![]() Super project! Erg leuk om te volgen!
|
||||
|
||||
![]() Mooie update!
|
|||
|
|||
![]() Vandaag ook nog een leuk pakketje binnen gekregen:
![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Binnenkort tekst en uitleg.
Voor nu een paar fotootjes van waar we mee bezig zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Bedankt voor de reacties!
Van het weekend zijn we bezig geweest met een nieuwe laag body coating: ![]() ![]() Spulletjes weer van de coater: ![]() En nog een plaatje van het motorruim van boven: ![]() ![]() En nog een foto's met me nieuwe speeltje de Canon 550D: ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Zo,dat ziet er top uit!