|
||||
|
||||
Quote:
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
update-tje: andere velgen...
Eergisteren een set velgen op de kop getikt voor 'wênig'
Het gaat om Wolfrace Voodoo II 6-spaaks velgen in de maat 15", 6.5J; de ET-waarde onbekend... (Die zal ongetwijfeld ca. 35 zijn, want ze zaten op een VW Polo uit '99) Er zitten dekseltjes op met Wolfrace-logo en ze zijn multisteek 4X100 / 4X108. Ik vind ze zelf door de vlakke 'spaken' wat op Audi-velgen lijken, maar dan iets kleiner Dit zijn ze: zilvergrijs en mèt stoeprandschade, natuurlijk!... De meest beschadigde velg is inmiddels aangepakt en nu matzwart; het is namelijk de bedoeling om mijn winterbanden op deze set te gooien. stoepandschade weg gevijld, -geschuurd en daarna matzwart gespoten; da's al een stuk beter! De Borbet's, waar de winterbanden nu nog op zitten vind IK namelijk niet zó... Iemand MSS interesse? (...ook voor weinig ) Het zijn originele (ook zwart gespoten...) Borbet's T in 15", verder nix bijzonders... Bij interesse graag een PB of E-mail (...en een beetje geduld, want eerst moet er dus nog een 'bandenswap' plaats vinden )
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 26-05-2011 at 17:39. |
|
||||
|
||||
done!
...en alle vier klaar!
binnenkant van de velgen ook maar gedaan... sommige krassen waren iets te diep (zie velg rechtsonder), maar over het geheel naar volle tevredenheid
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 28-05-2011 at 08:01. |
|
||||
|
||||
klaar, dus d'r op!
Normaal ga ik altijd naar 'Sjonnie Rubber', maar die is er niet meer, zeggen ze...jammer
Dus heb ik mijn winterbandjes maar bij Garage Balkan laten omzetten! Het was er gelukkig lekker rustig, dus werd ik meteen geholpen: EDIT 3 JULI 2011: WEGENS PRIVACY REDENEN IS DE FOTO MET DAAROP EEN BALKAN-MEDEWERKER VERWIJDERD... na het banden omzetten van de Borbets T naar de Wolfrace Voodoo's natuurlijk ook balanceren Ondanks dat het eigenlijk mijn winterset is, moest ik tòch ff snel kijken hoe het staat: ik vind het zelf wel mooi èn lekker 'racy', dat matzwart! ...ff wachten op de vrouw in de 'Bree' Wat vinden jullie? Iemand interesse in mijn Borbets T?
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 03-07-2011 at 18:56. |
|
||||
|
||||
Rij je nou nog op je winterbanden? Het was 29℃!
Ik vind ze mooier dan de Borbet's maar de Mille Miglia's staan nog stukken beter. |
|
||||
|
||||
Quote:
...ondanks de hittegolf van vandaag, ja! De Mille Miglia's staan beter idd, maar dit setje velgen is eigenlijk alleen maar voor de wintermaanden bedoeld; maar ook dan mag het er wel knap uitzien, toch?!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 08-06-2011 at 19:55. |
|
||||
|
||||
op verzoek... sleurhut!
Quote:
Vandaag voor het eerst (eindelijk) de caravan achter de Corrado gehangen... De Beyerland 380-2 is namelijk uit de stalling gehaald om hem eens flink uit te mesten en de inventaris eens iets uit te dunnen... (= gewichtsbesparing) Ik moet zeggen: hij doet het lekker; vanaf 2.000 t/min genoeg trekkracht aanwezig! De combinatie ziet er leuk uit, maar die caravan-spiegels (verplicht!) zijn natuurlijk geen gezicht Hier het beeldje bij de tekst: Corrado 16V '92 met Beyerland 380-2 '89; uniek! (Volgens mij is dit de enige foto van een Corrado met een caravan op het VF/ het net )
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 08-06-2011 at 19:57. |
|
||||
|
||||
Wat ziet dat er uit zeg. Haha
|
||||
|
||||
Quote:
Die heb ik ook en erg zwaar issie toch niet ? of heeft vrouwlief hem ingepakt ?
|
|
||||
|
||||
...valt wel mee, idd; 650 kg leeg en maximaal tot 1.000 kg te vullen.
Maar zo licht mogelijk heeft alleen maar voordelen! Het gaat erom, dat je zo af en toe wat erbij koopt, maar er uiteindelijk dingen worden meegenomen, die tòch niet (meer) worden gebruikt... Wat wij doen, kun je trouwens niet echt kamperen meer noemen: -als extra een dik latex dekmatras van IKEA; -flatscreen en DIGITENNE mee; -laptoppies mee; -etc.; meer 'glamping' dan 'camping', dus! Tijdens het opruimen begon het meteen weer te kriebelen, dus spontaan ff 2 nachtjes geboekt! (Normaal gaan er ook nog 2 fietsen in(!), maar niet voor alleen maar een paar dagen weg) PS: Doe trouwens 's een foto van jouw combinatie!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 03-06-2011 at 11:31. |
|
||||
|
||||
Er staat helaas geen VAG - auto voor;
Hier nog de Peugeot 405 2.0 aut. van vrouwlief, zelden zo'n slechte auto gehad, overgenomen van m'n vader en dan tot de ontdekking komen dat "niks mis mee" een relatief begrip is, veel kosten gemaakt om door de apk te komen en er alsnog mee op vakantie te kunnen. De Beyerland die we tegelijkertijd van m'n ouders overnamen is dan weer wel tiptop in orde, nieuwe banden, remmen en as. Superblij mee en het bed voorin is zo lekker groot ! Peugeot is inmiddels vervangen door Mazda 626 sedan 2.0, die 1525kg mag trekken en in een wat betere staat van onderhoud is edit; back to topic, anders wordt het hier caravanforum.nl
Last edited by honda1981 : 03-06-2011 at 12:02. |
|
|||
|
|||
Hehe maar als we zo gaan beginnen ...
En dit is het kippetje z'n echte baasje: Gister teruggekeerd van 3 geweldige leuke weken Spanje. Net voordat de (lege) caravan terug ging naar de stalling toch even langs de hal gereden en de Corrado ervoor gezet. Hij trok er soepel mee weg trouwens met die VR6 ervoor :-) maar eigenlijk mag het niet want de caravan heeft een MTM van 1.300 kg en de C mag maar 1.200 kg trekken... |
|
||||
|
||||
update 9 juni 2011 km-stand 206.247
Echt lachen, Gurby!
..en lekker 'chicky' ook! (kippetje...) Quote:
Na een vóórkeuring afgelopen dinsdag, is er vandaag het één en ander gerepareerd en is-ie weer voor een jaar APK-goedgekeurd: -nieuwe draagarmrubbers -nieuwe handremkabel -nieuwe homokineethoes -twee reactiestangen(?) nieuw; dit zal met de draagarmen te maken hebben gehad, want die moesten er geheel af voor het vervangen van de rubbers... etc. Ik was er zelf niet bij, maar er bleek dus ook nog een steekproef te zijn geweest! Hij is dus ècht goedgekeurd, nu... tot 9 juni 2012! Ik kreeg weer de nodige complimenten van het garagepersoneel (chevrolet-dealer) voor het rijden van een knappe, oude sportcoupé, die je niet veel meer ziet...; hoewel de receptionist het wel een Scirocco noemde... (bijna goed, autokenner...) Maar de positieve reacties maken het betaalde bedrag nèt een stukje draaglijker... Vorige week had ik zelf alvast de olie ververst, het linker stadlampje gerepareerd (massaprobleempje) en ik had al eerder één van de mistlampen gefixt, dus hij kan er voorlopig weer ff tegenaan! PS: Ik wil de 17" Mille Miglia's mss spierwit spuiten; is dat wat? Contrasteert wel lekker met het diepdonkere 'maanlicht-blauw', denk ik...
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 09-06-2011 at 20:32. |
|
||||
|
||||
Ook Volksforum ontkomt niet aan de vergrijzing merk ik
|
|
||||
|
||||
Quote:
ik zeg .... DOEN
|
||||
|
||||
Quote:
Ik ben zelf een aantal jaren APK keurmeester geweest en mijn ervaring is dat ik als APK keurmeester eerder te streng dan te slordig was En dat was zeker niet om centjes op te strijken (in dé budget garage van Vlissingen) maar wel omdat als een auto op alle punten nét de weg op zou mogen, je er eigenlijk niet lekker in rijd. Maar gefeliciteerd met je briefje voor één jaar
|
|
||||
|
||||
Quote:
Zeker gefeliciteerd met een nieuw jaar apk. Het is zeker noodzakelijk maar blijf het geldklopperij vinden. Alle auto,s moeten veilig de weg op maar het moet wel eerlijk blijven. De renault scenic werd afgekeurd op oa de gordel (ravelig) rekening 250 E. Bij de garage waar we hem kochten was hij vorig jaar goedgekeurd met dezelfde gordel. Heb hem daar nog eens laten keuren en die kwamen met een rekening van 300 euro. Uitijndelijk heb ik zelf op de sloop een gordel gehaald voir een tientje en heb hem laten herkeuren bij de eerste garage en was dus voor 8 tientjes klaar
|
||||
|
||||
Quote:
Vindt jij je eigen veiligheid en die van anderen geldklopperij ? Quote:
Die gordel slijt door gebruik, als je even met een aansteker de rafeltjes wegbrand was hij waarschijnlijk zo goedgekeurd. Dat Renault voor een nieuwe gordel 250 euro vraagt is toch niet de schuld van onze wetgeving ? Quote:
En dus moet je niet zeuren over de APK wetgeving, wij komen in dit land erg goed weg, zeker als je naar onze buurlanden kijkt. En de meeste auto's van de forumleden hier worden verzorgd tot een niveau waar geen keurmeester wat op aan te merken heeft. on-topic; Zijn die Mille's al spierwit?
|
|
||||
|
||||
Zoals de eerste regel zegt " het is noodzakelijk" en " alle auto,'s moeten veilig de weg op" maar de peperdure rekeningen van tegenwoordig liegen er niet om.
Ik had mij voorgenomen om de boodschappen ( lees golf2) auto zelf te onderhouden en d familie naar garage te brengen. Maar door het zeer grote verschil in rekeningen van de garages ben ik genoodzaakt om ook zelf aan de auto uit 2007 te sleutelen en dat wil eigenlijk niet. Begrijp me dus niet verkeerd. (sorry René voor het off topic) Ik hoop dat je niet al te duur door de keuring bent gekomen
|
||||
|
||||
Quote:
Dat hoop ik ook. Dr.Golf; je hebt PM.
|