|
||||
|
||||
155 denk ik, als ie flink laag wordt.
|
|
||||
|
||||
Stap 1: Zwaar geoxideerde Snowflake's
Stap 2: Verfafbijt Stap 3: Primer Stap 4: Hoogglans zwart Stap 5: Velgen afdraaien Stap 6: Blanke lak Stap 7: Binnenkanten zwart lakken Stap 8: Banden !! Op de foto's staan de velgen nog in de olie. Nu ga ik met een nagelveiltje de hoeken tussen 'zwart en afgedraaid' een beetje veilen, zodat de scherpte ervanaf is en er mooie gelijke hoeken uitstaan. Dan goed (!) ontvetten en wat laagjes blanke lak eroverheen, voordat de bandjes eromheen komen. Uiteindelijk mooie, volledig opgeknapte Snowflakes! NICE!! En ze passen perfect qua looks bij mn ouwe Polo'tje! Wat vind men ervan?? Last edited by RS_Rick : 01-12-2009 at 19:31. |
|
||||
|
||||
En hij laat effe zien dat het wel degelijk gaat.
Zien er heel gaaf uit!!!
|
||||
|
||||
Quote:
Wat voor blanke lak ga je erop spuiten rick? officieel moet er op kaal aluminium een laag was primer , zeg maar een etsende primer , anders gaat heel snel de blanke lak loslaten , zou zonde zijn van alle werk ! Ik weet toevallig dat standox een blanke lak heeft speciaal voor alu velgen , misschien is dat wat voor je . Velgen zijn wel erg mooi geworden ,zo met dat afdraaien !
|
||||
|
||||
Hmmm, Wytze, daar zeg je wat.
Ik was eigenlijk van plan om gewoon met Motip spuitbussen aan de gang te gaan, waar ik ook de zwarte binnenkanten mee heb gedaan... Volgens de metaalbewerker zou het wel moeten lukken... mits de velgen ONTZETTEND goed ontvet worden. Door de 'ribbeltjes' die erin zitten zou de blanke lak wel moeten houden en inelkaar vloeien. Nogmaals: volgens hem. Ik heb er zelf geen ervaring mee. Misschien nog meer tips voor what to do???? |
|
||||
|
||||
http://www.dehenegouwer.nl/site.php...cten_use_cat=10\
misschien deze man eens mailen ,die doet ook in alu velgen ed . of deze http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html sja ,dan hebben we de velgendokter ook nog .... http://www.dreamworkscartuning.nl/reparatie-velgen.html je zou iig eens kunnen mailen voor info over de blanke lakken
Last edited by jettaracing : 01-12-2009 at 19:48. |
|
||||
|
||||
die velgen zijn echt
|
||||
|
||||
gaaf!! Hoe heeft hij ze nu afgedraaid? CNC of conventioneel?
Ziet er echt nieuwer dan nieuw uit!
|
||||
|
||||
Geen idee eigenlijk. Maar het is in ieder geval goed gelukt!
|
|
||||
|
||||
Zo... verlagingssetje is ook binnen. Maar dat wordt wachten op een mooie lentedag, voor ik die eronder monteer!
Iemand nog tips-n-tricks voor het monteren van de set?? Is het goed zelf te doen (en dan met name de bovenste bouten, die in het motorruim en achter de achterbank?) of is er een pneumaat bij nodig? |
|
|||
|
|||
Die bouten bovenin kan zonder lucht.. op de schokbrekerpen zie je een vlak stukje daar zet je een 8 of 10er steek sleutel op en dan een diepe ring sleutel om de moer.. (eigenlijk anders om, eerst ring dan steek )
Dan kan je hem tegen houden en kracht zetten.. Het enige waar lucht misschien handig is is bij het los halen van de aandrijfas, maar een lang stuk ijzer werkt ook wel.. Maar uuuhh dikke wielen hoor!! |
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 16:18. |
|
||||
|
||||
Zo topic uit het stof ...
Voorkant is omlaag! Wat een teringklus; bijna alles wat fout kon gaan: ging fout. Murphys Law. Dolle inbussen, gaar schroefdraad, etc. Was duidelijk niet de eerste die daar in de schermen heeft geklust. Met al met al is het gelukt, is alles weer in ere hersteld en is de voorkant omlaag! Achter kant volgt, net als de wieltjes (en de foto's!)! Doei! Rick |
|
||||
|
||||
ben benieuwd...
|
||||
|
||||
Ik ook, vooral met de snowflakers erop.
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Zou ik ook zeggen! Maar 't lijkt me leuker om straks meteen BAM! met een het eindresultaat te komen i.p.v. stap voor stap Deze week ga ik kijken voor bandjes en dan zullen die er hopelijk ergens volgende week gemonteerd worden, waarna DIRECT de foto's volgen... Of misschien eerste 't karretje nog ff helemaal goed in de Meguaires zetten, als het weer 't toelaat Wordt vervolgd, stay tuned |
|
||||
|
||||
Welke banden komen erop, trouwens?
|
||||
|
||||
155/55-R14'ers. Dus low profile en een beetje getrokken.
|
|
||||
|
||||
Jullie mogen in NL met eender welke band rijden zeker?
K*t regeltjes hier altijd.