|
||||
|
||||
Dikke schuifert kerel..
Vant zomer maar een cruisn met al die dikke bussen in de buurte. Koffie was weer fijn..!! Groetn uut heerde..!!
|
|||
|
|||
Vette sh*t!!
|
|
|||
|
|||
uitgelijnd alweer nieuwe cilinders dr onder
|
|||
|
|||
uitgespeeld met de bus na een paar weken heen en weer duurt het net ff iets te lang voor dat ik olie druk heb had,,en motor klopt en ik hoor dan in deellast een drijfstang lager lastig als je ze niet kent boxers...
|
|||
|
|||
effe de motor dr uit en et was geen drijfstang lager maar het voorste hoofd lager deze heeft mee gedraaid in het carter dus die moet gelijnboord en de as van de onsteking draai erg zwaar...dus een revisie met snelle nokkenas en uitgekotterde koppen staat op de lijst....eerst weer zin dr in krijgen
|
||||
|
||||
waarom niet ombouwen naar bijv tdi?
|
|
|||
|
|||
tdi ook heb ook wel liggen atd axr ahu enz ik wee nie ben een benzine man ,,,impreza turbo is het dan als ik dan toch de zaag dr in zet ,,,,,
|
||||
|
||||
ik hou je niet tegen
|
|
|||
|
|||
tis al weer klaar kon een cu 2liter carter krijgen dus krukass dr in voorstte lager veranderd dmv een extra uitsparing zodat ie de olie rondom gooit krukass dr weer in blok opnieuw opgebouwd was et al weer vergeten ...rrr kapje vergeten boel weer uit elkaar toen helemaal af jess
na het vervangen van een lekkende krukas keering gaat ie weer als de brand nou ja 125 km uur tegen de wind in tsss de subaru is wel een betere optie
|
|||
|
|||
zooo hij staat eindelijk in de opslag drooog met een kleedje dr overrr
|
||||
|
||||
Zeg maar KLEED ze hebben wat meer stof nodig dan een mk1 of zo
Mooi dat ie droog staat
|
|||
|
|||
zoo et ding weer afgestoft.
voor een video clip ...van aukje fijn daarvoor een.nieuwe bustent op t dak gekocht .... de pasvorm was minder rondom kwam ik lengttte te kort rrrrrr vandaag een nieuwe tank dr onder geschroefd .de oude lektte als ie stampvol benzine zat . .ik had er nog 1 in ons magazijn gevonden maar dat was de verkeerde met kleine vulopening dus een nieuwe moest dr komen ennn die bleek op voorraad dus een half uur later was die in huis .. morgen ff remblokken doen deze piepen erg ....en de bumpstop inkortten ,,,hij slaat aan als hij afgeladen is ik heb achter nog 5 cm tussen as en chassis anders moet ik ook deze notchen...
|
|||
|
|||
en het was niet de bumpstop de kortte koni schokbreker was te lang ...dus op zoek naar andere schokkers en deze gevonden .....
ik had een ingeving opel astra die zijn superkort met aaan de bovenkant het kwaaltje uitgeslagen bus dus daar voor een nieuwe fijne passende bus gedraaid met 12 mm binne gat en onder een pasbusje van 15 na 12 mm gedraaid het bij komende voordeel is dat deze van een station car zijn en je deze kunt oppompen ....zo als je veel ziet op de voorras van gedroptte stijlbussen ,,,nu nog een stukje festoo leiding vinden van 3 mm.....
|
||||
|
||||
Heb je plaatjes
|
|
||||
|
||||
Quote:
LOL!
|
|||
|
|||
uhhhh plaatjes das altijd wat bij mij ....
maar zaterdag de eerste verre reis gemaakt ,,,met de airkoeled bojs ,,,,na dat de kever die ik sleeptte weer gerepareerd was ,,,ging de t3 minder hard lopen tot een geheel stoppen ,,,,bleek een benzine filter van 5 euro verstopt te zijn ,,,rrr ik was m,et een kwade kop alweer onder weg naar huis ,, dus toch maar gedraait en naar den haag gereden waar we uitgenodigd waren op de surf en turf party ....op de terug weg de ontsteking en de carb tijdens het rijden fine getunend ,,,, ik dacht dat deze te vroeg stond en het apparaat pingelde dat deed hij ook maar dat was omdat ie te weinig benzine kreeg dus de lucht schroeven nog verder los... hij wou nu harder dan 110 ging 130 en beresterk maar rrrrr wat een toeren dan voor zo een oude motor....
|
|||
|
|||
zo een week later vond ik toch dat de bus nie meer echt door trok ,,,alles na gekeken klepspeling carbs ontsteking en toen toch het idee
dat de compressie brandhout wsa vond em altijd al laag ,,,maar 5.5 >6 atmo was mij te weinig ...dus van t weekend krijgt ie nieuwe mahle zuigers met vlakke bodem en een hogere compressie ook zaten in deze set mooie nieuwe cilinders ,,,,woestte pk aaas en de koppapking ring mik ik dr ook uit ,,,,gaat ie weer stijgen...
|
|||
|
|||
zoooo et ding in elkaar gezet en rammellende drijfstangen....dacht dat ie knetter stuk was ,,,,bleek de maat van de piston pen anders te zijn en dat na # keer los te halen.....
quintus.....de grote race Last edited by carbreaker de autosloper : 24-07-2013 at 10:06. |
|
|||
|
|||
zelf pistonpenlagers gedraaid ,,,van lagerbrons passing 3 hondertste gehoondt...motor weer bijna klaar
|
|||
|
|||
ennnn weeeer stukkk,,,,,f.king nice aircooled zooi ,
1 van de 4 carbs doorgestroomt gevolg 1 cilinder geen olie resultaat idd een vreter dus nu weeer een nieuwe zuiger monteren en bus maar die zijn niet los te vinden ,,,en een hele set moet ik kopen dus wil ik als ik dan toch geld uit moet geven er 1 van 2055 cc ,,,,