|
||||
|
||||
Gaat de reservewielbak er ook uit?
|
|
||||
|
||||
Over het design heb je gelijk maar volgens mij scheelt het behoorlijk in gewicht hoor.
Weet niet hoeveel geduld je hebt, maar de Racing EXPO in Leeuwarden is wel een leuke beurs, en daar kan je wel proefzitten in diverse stoelen. En daar zijn ze voordeliger.. dat is 21/22 Februari, daar hebben ze verder van alles op het gebied van autosport.. Dat is alleen geen Noord-Holland en bijvoorbeeld een Otosam ofzo? Daar zullen ze meer de "tuning" stoelen hebben waarschijnlijk.. Wat Pedaalemmer zegt lijkt mij ook wel een goed idee, desnoods plaats je een 1mm aluminium plaatje terug. Dat scheelt ook weer natuurlijk
|
||||
|
||||
of je rijd naar Essen, Heeft Sandtler een rij stoelen staan waar je heerlijk kan proefzitten. Rijd je op de terugweg nog langs D&W en dan heb je meer gezeten dan gelopen die dag.
|
||||
|
||||
Hmm die Racing Expo is wel een goeie! Essen zat ik ook al aan te denken maar we moeten nog even zien of daar heen gaan dit jaar
Quote:
Waarschijnlijk niet, als je die weghaalt gaat je achterplaat als een grote luchtschep werken en is de kans groot dat ie uitscheurt op de hoeken (heeft ook geen houvast meer in het midden). Daarbij creeert dat waarschijnlijk ook lift, dan zou je al een soort van plaat/diffuser moeten gaan maken aan de onderzijde. Daarbij kan de accu er mooi in Heeft iemand een reservewielbak toevallig los liggen? kunnen we even zien hoeveel die nu eigenlijk weegt en of t misschien toch de moeite waard is
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 19-11-2008 at 16:00. |
|
|||
|
|||
mmm nee heb ik helaas niet meer maar heb ik net weg gegooit schat em op 1,5 a 2 kilo de reserve wielbak! oja 1 pk staat gelijk aan 10kg!
|
|
||||
|
||||
Hmm, die 2 kilo valt dan weer weg bij die plaat die je eronder (en erop) moet zetten dus de reservewielbak blijft lekker zitten
|
|
||||
|
||||
Al zou je een 1mm Alu plaat als disfuser gebruiken, is dat ook te verwaardelozen.. Is dat zoiezo geen idee? Ook al houd je de bak erin?
1mm Alu plaat is uiteraard niet zo zwaar
|
||||
|
||||
Weet iemand misschien de buitendiameter van de vulhals van de tank? (na de ontluchtingsaansluiting) ik heb die van mij al weggegooid ivm roest maar ik moet weten welke maat slang er op moet
|
|
||||
|
||||
Om even terug te komen op je reserve-wielbak, ik zou hem weghalen en het plaatwerk dat dan in de wind komt te zitten perforeren met grote gaten (scheelt ook weer kilo's)
|
||||
|
||||
ja dan krijg je zoiets:
maar dat vind ik er echt niet uitzien.. |
|
||||
|
||||
sja ach, het uiterlijk is tog niet zo belangrijk
je hebt die foto btw snel gevonden zeg! Anders kan je er altijd nog een airbrake van maken
|
||||
|
||||
Nog even in het interieur bezig geweest, alle kit verwijderd dus nu helemaal schoon binnen:
aan beide dorpels wat roest: Roest wat jullie nog niet gezien hadden: En dat is nog niet alles Overigens heb ik de oude tank nog even gewogen, scheelt 2,5kg Totaal: 665kg! |
|
||||
|
||||
Als je zo doorgaat zit je alleen op je bodemplaat!
Iig suc6, gaaf project! |
|
||||
|
||||
Nog even over de fiberglas achterklep die krom is:
ik kreeg vandaag een mailtje van Smith & Deakin "Hi Frank, I recieved your pictures of the tailgate, it is indeed faulty, (not a panel to be proud of !!!) we are making a replacement panel and will ship it to you next week, I am sorry this has happened, and will make sure you have no problems with the next one. Regards Mike" Superservice dus! Als iemand nog een iets kromme fiberglas achterklep wil hebben voor een zacht prijsje..
Insta: @knarfmk1 @085mk1gearboxmount Project lightweight Te koop: Custom versnellingsbaksteun om een (085-) 5-bak in je 1100/1300 golf 1 te bouwen Last edited by knarfmk1 : 04-12-2008 at 18:00. |
|
|||
|
|||
Geniaal super service!
|
|
|||
|
|||
|
|
||||
|
||||
@ Ugly; thanks!
Zo weer even bezig geweest o.a. aan: kaal halen van de bodem (totdat de boormachine er mee ophield) wat roest nog: en ik heb de deuren nog even een sonja bakker dieet gegeven: Aangezien er toch lexaan ramen inkomen met een schuifraampje kon alles eruit. Moet hier en daar nog een beetje bijgewerkt worden maar het begint erop te lijken! Gewichtsreductie van het staal (als op de foto) uit de deuren: 2x 1.5kg dus 3kg. Plus nog het raammechanisme. Haal het nog niet van het totaal af want ik wil eerst het totaal gewicht van de deur weten met lexaanraam erin, dan weet ik het uiteindelijke besparing per deur Oja, deze week zou er ook nog iets leuks uit duitsland moeten worden bezorgd.. i'll keep in touch! |
|
||||
|
||||
Het lijkt mij dat je toch een hoop stevigheid uit je carroserie haalt, ik hoop dat je toch een dikke rolkooi erin plaatst, misschien kun je kiezen voor een alluminium rolkooi, zodat je dan je stevigheid weer terug krijgt in je carroserie, wat dan weer ten goede komt voor je rijgedrag.
Maar dit is dan mijn mening. Ziet er allemaal wel erg mooi uit hoor, en die service van die kromme achterklep zeer mooi hoor heel goed geregeld. Gr Ronnie En veel succes.
|
||||
|
||||
Ja, je haalt zo wel iets in stijfheid weg maar dit is in vergelijking met de stijfheid die je weer terugbrengt met een goede rolkooi echt nihil.
Overigens komen er wel weer panelen op als afwerking, waarschijnlijk wordt dit carbon of een hybrid daarvan, dus dat zal de verloren stijfheid ook weer wat terugbrengen. Ben trouwens blij dat jullie lekker meedenken, zo wordt de auto alleen maar beter! |
|
||||
|
||||
Vandaag het blok wat er in moet komen opgehaald, een frisse AEX:
|