|
|||
|
|||
Man wat een super project
Das wel het leukste skateboard dat ik ooit gezien heb! Keep up the good work |
|
|||
|
|||
Hej Kerel,
Ja ik ook hier, bevalt me ook errug goed... Hier staan ze iets meer open voor mijn soort klussen.. Mijn topic staat int watergekoelde gedeelte(leek me wel zo sociaal)
|
|||
|
|||
Ik blijf hem zeker volgen
|
||||
|
||||
heel net project word veel tijd in gestoken voor een super afwerking
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
dik project vooral het verhaal erachter vind ik supper
|
|
||||
|
||||
Daar was ik weer.
Aller eerst dank voor de positieve reacties, altijd leuk. Ik heb het erg druk gehad met andere dingen. Tussen door niet veel aan de kever gedaan, behalve tektiel bikken, hemel verwijderen, wat lasnaden uitvlakken en verhuizen... Hier de foto's: Hier het tektiel verwijderd (niet heel spannend) Hier nog wat lasnaden verwijderd en gelijk wat grondverf overheen Hemel verwijderd, vond het zelf mooi roest vrij En het onderstel met het bovenstel van plek verwisseld
|
||||
|
||||
updates?
|
||||
|
||||
Yes:
tektiel verwijderd, paar uur! mee bezig geweest Na 6 jaar op de voorraad plank te hebben gelegen eindelijk begonnen met de voorbereidingen voor het inlassen van de ovaal... Ik heb het zo gedaan: Veel en rustig kijken/puzzelen. Van het bestaande deel heb ik de "constructie balk" gehandhaafd (onder de blauwe lijn) deze zit namelijk bij het ovaal raam op de zelfde plaats. Door bij het ovaalraam de binnen beplating tot de "constructie balk" te laten zitten had ik een mooi vast punt. Ik had een ovaalraam waar de regengoot nog aan zat dus heb ik ervoor gekozen om de lasnaad onder de regengoot te doen. Aan de onderzijde heb ik de bestaande firewall in zijn geheel latten zitten net als de afwateringsgoot die erachter zit. Deze goot was er nog niet bij het model 1954. Bij het ovaal heb ik als overgangspunt de onderkant van de scharnier bevestiging genomen. Onderaan was ook ff puzzelen met dubbele beplating en delen terug lopend in een u vorm. Dit "moeilijke" gedeelte heb ik bestaand gehouden. Eerst veel passen en toen eerst met 1 pit onder vast gezet. Door de zelfde plaats van de fire walle en de "constructie balken" kon er niet heel veel verschoven worden, wat nu positief uitpakte. Het binnendeel van het ovaal valt nu over de "constructie balken" vervolgens vastpitten door eerst midden-links-rechts-links van midden-etc om de hitte zoveel mogelijk te verspreiden. Ook gelijk ff de nieuwe achterklep gepast...Totaal een vol weekend bezig geweest en het ovaal is nog niet helemaal klaar
|
||||
|
||||
netjes gedaan
is het dak ook nog een beetje strak gebleven?
|
||||
|
||||
heel vet dat ovaal raampie!
keep up the good work |
|
||||
|
||||
Wat een project gek!
Ik ben echt benieuwd naar het eindresultaat.
|
||||
|
||||
dank jullie wel.
@ De Pul Met vast pitten is het dak goed strak gebleven. Nu na het aflassen moet er nog wel ff geklopt worden.... to be continued....
|
||||
|
||||
Geen half werk dit, respect!
|
||||
|
||||
Wel tof dat je straks van 2 km afstand kunt zien dat het een nep ovaal is
|
||||
|
||||
En daar hebben we de forum pessimist weer...
|
||||
|
||||
is opzich niet zo erg,ware het niet dat ik nou toch wel daverend benieuwd ben waar je dat zometeen aan kan zien....van 2km afstand!
|
||||
|
||||
Quote:
Wat is dat voor een domme opmerking? Ik vind het een super dik project en het vereist enorm veel geduld en tijd. En als de body net zo netjes word als het onderstel dan heb je echt een dikke kever. Succes! Gr
|
||||
|
||||
Dank heren.
Ik doe ff een snelle update, want ben veel te druk met de keef. Bumpersteunen achter waren slecht, dus vevangen incl. achterpaneel (met aanpassing): En dan nu.....Ben er altijd al gek geweest, dus de kever krijgt ze ook.......suicide doors.... eerst controleren of ie waterpas staat. vervolgens heb ik een deel van het scharnier aan de waterpas getaped. Het scharnier moet zo hoog mogelijk Gaten maken Scharnier inbrengen via de binnenzijde. Er moet wel veel weggehaald worden, maar de scharnieren zijn onderling gekoppeld door een stevige koker die ik weer ga vast lassen om zo weer stevigheid terug te winnen. Vast pitten en andere deel van het scharnier monteren. De U profielen die in de deur komen gemonteerd op het scharnier Deur aftekenen. Deze blijft de hele tijd nog op de oude plek hangen. Na het vast zetten van de u profielen en het doorslijpen van de oude scharnieren ging de deur niet open, omdat dit dingentje nog weg moes. De deur draait... ...maar is een beetje slap geworden, dus nog twee strippen van 5*50mm om de boel te verstevigen, erop gelast. Hier is ook de leverancier van e scharnieren te zien. Hier alvast een foto van de toekomstige deur hendel (komen van een ford uit '31) en slot Nu U profielen aflassen en overtolig materiaal verwijderen....
|
||||
|
||||
superstijl van ombouwen,beetje hotwheels-achtig....
heel erg cool allemaal
Don't take life too serious. You'll never escape it alive anyway. Last edited by De Pul : 28-08-2010 at 13:15. |
|
||||
|
||||
Heel erg leuk project inderdaad!
Ben erg benieuwd naar het totaalplaatje, ondanks dat ik ook wel een originaliteitsfreak ben! |