|
||||
|
||||
Staat heel goed, rood met goud!!
|
||||
|
||||
Quote:
Pling bling , bling, die glimt |
|
||||
|
||||
Net even heel je thread doorgelezen. Super mooie golf Goed bezig! Heb je ook foto van het intrieur? (of heb ik die gemist?)
|
|
||||
|
||||
Nu je het zegt... Ik zal proberen vanmiddag nog wat te schieten. Ik heb het al meer dan 1,5jaar opnieuw bekleed, maar nooit foto's van gemaakt.
|
||||
|
||||
Zo, vandaag -eindelijk- begonnen met de ombouw naar handgeschakeld.
Vanmorgen vroeg begonnen met het demonteren van onder andere de radiateur en wat kleine zaken zoals de gaskabel. Dit vorderde erg goed en er zat eigenlijk niets tegen. Toen werd het tijd om m'n aandrijfassen er tussenuit te halen. Hier begon het probleem. Aangezien ik geen verdere ervaring heb in het monteren/demonteren/slopen van een versnellingsbak ed, ben ik samen met mijn vraagbaak begonnen met het losmaken van de centrale moer die de aandrijfas vasthoudt. Echter kon ik niet ver genoeg sturen om m'n aandrijfas uit mijn fusee te pakken. Ik had alles geprobeerd maar het lukte niet. Toen hoorde ik van enkele mensen via Facebook dat ik de onderste fusee kogel los moest maken en dat je dan net genoeg ruimte hebt om je assen eruit te pakken. En dit was ook zo. Toen kwam probleem nummer 2. De versnellingsbak demonteren. Ik had alles losgehaald zoals het in de vraagbaak stond. Maar ik zou de bak er nooit in m'n eentje uit kunnen halen omdat dat ding zo lomp zwaar is en er te weinig ruimte is om fatsoenlijk aan te werken. Gelukkig kwam een maatje van me binnengelopen die mee heeft geholpen de bak eruit te pakken. Dit ging ook niet zonder slag of stoot, we kwamen steeds enkele centimeters tekort om de bak te kunnen laten zakkien. Uiteindelijk was het ons gelukt om de versnellingsbak te laten zakken. Het was inmiddels alweer 17.00u. Na het eten ben ik verder gegaan met het demonteren van mijn stuurhuis, omdat op de automaat stuurhuis geen beugel zit waar de lange schakelstang doorheen loopt. Dit ging gelukkig ook zonder problemen. Inmiddels waren 2 maatjes van me weer bij mij die me hebben geholpen om de automaat pedalen te demonteren en de handgeschakelde pedalen weer te monteren. Na dit alles vond ik het weer mooi geweest voor vandaag en ga ik morgen verder met het demonteren van de automaatpook en aanhangsel en het plaatsen van de handgeschakelde pook. Morgen horen jullie, hoever ik ben gekomen!
|
||||
|
||||
Behoorlijk lange dag dus eerste keer is het best klote idd om je bak de demonteren. Maar zo zwaar is een bak toch ook weer niet? Heb ze vaker gewoon met één hand eruit getild.
|
|
||||
|
||||
Maar geen automaatbak denk ik. Dat ding is echt onhandig!
Maar het was inderdaad een lange dag!
|
||||
|
||||
Iemand een idee waar ik de rubbers kan krijgen / onderdeelnummers voor de bevestiging van de koppelingskabel aan de versnellingsbak?
|
||||
|
||||
Quote:
Gewoon de dealer proberen is vaak de kortste klap, als die bij je in de buurt zit uiteraard |
|
||||
|
||||
Vandaag weer de hele dag bezig geweest, echter niet zo productief als gister.
Gisteren hebben we afgesloten met het monteren van de kopperlings/rem pedaal. Vanmorgen, na een goeie bak koffie, maar weer gestart met het sleutelen. Ik was begonnen met het demonteren van de koppelomvormer en vliegwiel. Dit ging eigenlijk allemaal wel voorspoedig. Hierna begon ik aan het monteren van het stuurhuis voor de handgeschakelde auto, dit duurde echter wat langer dan gehoopt, omdat het stuurhuis niet goed op z'n plek wilde gaan zitten. Na lang wrikken, schelden en hameren zat hij op z'n plek Toen dit gebeurd was, ging ik mijn schakelmechanisme monteren. Dus de pook, schakelstang ed. Dit ging niet 1,2,3. Ik kreeg de lange schakelstang niet direct door het rubber van het stuurhuis. Dus moest ik m'n stuurhuis weer losmaken zodat ik ruimte kon creëren om die te monteren. Echter zit het me nog niet lekker dat die pook zo raar is. Het gaat om het linker mechanisme, de rechter had ik al ooit gekocht, maar die blijkt achteraf van een mk2 af te komen. De pook van het 'goede' mechanisme, staat zo krom. Waar komt die eigenlijk van af? Hij past wel, maar bij een Golf van een maatje staat zijn pook gewoon recht. 's avonds kwam een maatje van me om de koppeling te monteren en centreren. Echter had ik weer een tegenslag. De vorige eigenaar van de versnellingsbak had helemaal verkeerde koppelingset meegegeven, namelijk van een 1.3. Nu moet ik morgen opzoek naar een vliegwiel van een Golf 1 1.5. Morgen weer een drukke dag voor de boeg!
|
||||
|
||||
Kromme pook=scirocco!
|
||||
|
||||
kiek:
vind ik persoonlijk wel gaaf.
|
||||
|
||||
Oké, dankje! Ik vind het ook niet lelijk moet ik zeggen .
Iemand anders een idee welke kabels ik moet doorlussen ivm startblokkering die er op de automaat zat. En welke ik aan m'n versnellingsbak moet knopen ivm achteruitrijlicht.
|
||||
|
||||
schakeld wel lekker zo'n rocco pook. vooral naar de 5e versnelling. zit ie net wat dichterbij dan met een normale pook.
|
|
||||
|
||||
Ik had ook een rocco pook in de MK1, idd zit mooi dicht bij je. Je hoeft niet uit je stoel te klauteren om te schakelen.
|
|
||||
|
||||
Vandaag weer lekker opgeschoten met de auto.
Aan het begin van de middag ben ik naar een sloperij in Geldrop geweest en heb daar een vliegwiel en pasplaat gehaald. Het rubber wat ik nodig heb voor m'n schakelmechanisme hadden ze niet, dus daar moet ik nog naar opzoek. Na de rest van de middag weinig gedaan te hebben moest ik 's avonds toch echt aan de gang! Toen een maatje arriveerde hebben we de koppeling gemonteerd en gecentreerd. Daarna was het de beurt aan de versnellingsbak. Binnen 40minuutjes hadden we de bak gemonteerd. Morgen weer een dag en opzoek naar onderdelen ( voor de zoveelste keer ). Weet iemand waar ik het rubbertje kan halen die hier zit, in de cirkel. Ik kan daar geen onderdeelnummers van vinden.
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Oké, fijn. Deze kun je zeker niet los kopen? Ik heb namelijk al m'n schakelstangen al gereviseerd met so'n setje van golf1onderdelen. En daar zat dat rubber welke ik nog nodig heb, niet bij.
|
||||
|
||||
En hij rijdt!
Gisteravond en vandaag bezig geweest met het afstellen van het schakelmechanisme. Ik begreep er niets van; waarom kon ik hem niet in z'n achteruit, 1,3,4,5 zetten. Uiteindelijk na lang prakeseren ben ik gaan proberen met de schakelpook meer naar rechts te zetten en dan de schakelvinger erop. En het werkt! Morgen nog iets finetunen en dan zit dat er ook weer op . Het scheelt aanzienlijk. 100km/u op de GPS en dan 3000tpm.