|
||||
|
||||
Quote:
owkeej, dat is duidelijk! Wat zeggen de anderen (aspirant-leden) die al hier in deze thread hebben gereageerd m.b.t. een bijeenkomst ergens in het midden van het land, zodat onder elkaar over de regels kan worden afgestemd, leden met een functie (voorzitter, secretaris en penningmeester)kunnen worden gekozen en zo dus ook definitief die nieuwe Golf 1 club kan worden opgericht? Voor ik het vergeet, nogmaals voor alle duidelijkheid, ik ben er niet bij, ik heb (voorlopig) genoeg aan de Golf 1 IG, wil me dan ook voor de rest, ori of getuned of iets daartussen in(dat maken jullie maar zelf onder elkaar uit), er verder niet meer mee bemoeien.
Hobby:VW Golf 1 CL 1500 JB LA3A 1982 Daily: VW Peauleau 6C TSI LA7W 2014 Last edited by Type 17 : 15-09-2007 at 12:35. |
|
||||
|
||||
Na een tijdje toch weer ff online (heb hier in Groningen nog geen internet thuis, is wel onderweg) en verbaas me over de grote hoeveelheid met name negatieve reacties van de afgelopen week. Als je interesse hebt, zeer goed en laat je stem horen met opbouwende kritiek om er wat moois van te maken en niet om het van te voren al af te kraken, dat is zo gemakkelijk. En als je geen interesse hebt, wat doe je dan hier? Klaag dan ook niet over wat er wordt bedacht en nog niet (!) eens is besloten!
Quote:
@ Type 17; Waarom zou je er niet bij (willen) zijn? Je bent best geinteresseerd in een NLse Golf 1 club krijg ik het idee en je probeert zelfs anderen over te halen wel te gaan om hun stem te laten horen! Wanneer je op zo'n bijeenkomst aanwezig bent, wil dat niet direct zeggen dat je een functie in het bestuur oid moet gaan vervullen (daar ga ik althans van uit, ook voor mezelf). Maar je hebt duidelijk wel kennis, ervaring en overzicht en niet te vergeten een mening die kan bijdragen aan het ontstaan van de club. Dat doe je tenslotte ook al op het forum.. Dus kom! @ de rest: Ik heb wil best bij zo'n verkennende vergadering aanwezig zijn. Maar ik kom voor't gemak uit Groningen, dus maak het niet te zuidelijk of westelijk alsjeblieft. Regio Arnhem/Nijmegen is nog wel aardig maar verder ga ik toch niet denk ik.. Regio Apeldoorn is misschien ook een optie? Waar ik nog wel benieuwd naar ben Dennis, zijn de reacties van de Assen-meeting. Je zei dat je veel tips etc hebt gehad, maar hoe was de (persoonlijke) interesse voor zo'n club van mensen? |
|
||||
|
||||
Quote:
okay, okay, take it easy! Je bent nog veel fanatieker dan Sjoes voor wat betreft die nieuwe nl Golf 1 club en mij wat betreft die duitse "Original Golf 1 IG"! (Jehova is God! ) Bedankt alvast voor je vertrouwen in me m.b.t. kennis, ervaring en overzicht, een nederlandse versie van die "Original Golf 1 IG" hoeft het wat mij betreft ook zeker niet te worden, is toch geen haalbare kaart, maar mag ik nog een paar dagen + nachten overleggen? Zoals gezegd ik accepteer alles wat betreft de Golf 1 en aanverwanten, dat zijn dus ook de Cabrio, Jetta, Scirocco en Caddy 1. Over Passat 1 en Polo 1, die hebben toch een andere basis dan de Golf 1, het wordt per slot van rekening een Golf 1 club, worden die modellen ook toegelaten, dan is het al meer een mk1 club, maar over die mogelijkheid wil ik me nu ook niet uitlaten, ook daarover moet dan maar onderling overlegd en afgestemd worden!
|
|||
|
|||
ik geef mijn mening hierover ook eens ik reageer niet vaak op iets.
maar nu alles gelezen te hebben lijkt het me niet verstandig een G1 club op te richten maar een G1 database.. met enkel Golf 1 /caddy1 of cabrio1. dat modereer een stuk makkelijker en zijn gerichte regels. niet met uitzonderingen. als voorbeeld wil ik het corrado database voorstellen. Zelfde regels Zelfde webspace Zelfde passie Minder werk En selectiever mvgr Stefan2
|
||||
|
||||
Quote:
onzin.. tis Sjoes z'n club.. als hij een 100% ori club wil oprichten kan hij dat doen. als hij daar het enige lid is, is iets anders maar je kunt hem niet verplichten iets op te richten waar hij niet achter staat.
|
||||
|
||||
Ik zie het probleem ook niet echt.
Is iedereen zo wanhopig om bij een Club te horen dat ze het idee van Sjoes naar hun eigen smaak willen inrichten? Als die jongen nou een clubje op wil richten doet ie dat lekker, precies zoals hij dat wil. Is iemand het er niet mee eens wordt ie geen lid en / of richt ie zijn / haar eigen clubje op. Hoeveel leden er zijn doet er bij Sjoes blijkbaar niet toe. Het gaat hem er alleen om wat voor auto die leden rijden.
|
||||
|
||||
@Tjaap en Breadfan: okay, jullie hebben gelijk, het is Sjoes z´n initiatief, blijft afwachten hoe hij erover denkt.
Wat het voorstel van Stefan2 betreft, ik weet het niet zeker, maar ik denk dat Sjoes meer wil hebben als enkel een database.
|
|||
|
|||
Zo, das weer een mooie discussie hier zie ik.
Bij deze even wat antwoorden op wat kreten van jullie. @rhwp (thanks voor je opbouwende steunbetuiging: de tips die ik kreeg in Assen hadden te maken met hoe de je club opbouwt, dat je rustig aan moet beginnen (niet meteen teveel leden, omdat elkaar dan niemand kent). Ook met enkele mensen discussie gehad over wat je wel toelaat en wat niet. Velen vonden toch dat als het een Golf 1 club is, je alleen Golfjes 1 moet toelaten. Die punten heb ik opgepakt. Belangrijk in mijn ogen is alles eens rustig op een rij zetten, klein beginnen en dan zien we wel. De mensen die interesse hebben in lidmaatschap van de golf 1 club zijn over het algemeen mensen die dat tot nu toe net als mij missen. Twee mensen daarvan gaven concreet aan interesse te hebben in het meehelpen/organiseren/meedenken van het oprichten en dergelijke. De meesten echter willen alleen lid zijn en verder geen bevoegdheden/'verplichtingen' of wat dan ook hebben. Concreet heeft echter nog niemand zich aangemeld via de email, terwijl hiernaar wel verwezen werd op de flyertjes. Ik ben benieuwd wie dit alsnog gaat doen dan. @Typ17: ik ben van mening dat jij er ook bij hoort. Wij delen grotendeels dezelfde mening als het om soort auto gaat, en wat we wel en niet willen. Bovendien ben je een prima kerel. @Stefan2: naar mijn idee vervult het maken van een database niet mijn wens. In mijn beleving heb ik een club voor ogen waar men elkaar treft, tochtjes rijdt en ervaringen uitwisselt. Een database kan altijd wel, maar staat verder af van mijn idee bij een club. @Tjaap&Typ17: enerzijds mijn wensen, anderzijds moet het realistisch en haalbaar blijven een Golf 1 club op te richten. Maar ik blijf zeggen: alleen kan ik het niet! @Breadfan83: je aanname dat het mij alleen erom gaat welke auto's de leden rijden is naar mijn idee voorbarig. Heb je me dit ooit ergens zien zeggen? Volgens mij niet. Ik vind het jammer dat je er zo over denkt. Waar het mij om gaat is het behouden, koesteren en in ere houden van de golf 1, zoals hij ooit door VW afgeleverd is. En wat subtiele details, cq verlaging, uitlaatsysteem dan wel velgen of andere motor heb ik geen moeite mee. Maar het originele staat centraal. Wat aantal leden betreft: te snel groeien ga je als club snel aan kapot. Daar moet dus voor gewaakt worden. Daarbuiten denk ik dat vanuit serieuze geinteresseerden genoeg animo is om deel te nemen aan de club. Vandaag heb ik een rondrit gedaan met de Belgische VW Original Golf 1 Club, daar hebben ze de club als vriendenkring/vereniging opgezet. Dat betekent geen statuten, oprichtingsaktes en allerlei ingewikkelde dingetjes Denk dat we dat hier ook maar moeten doen. mbt 'meeting point': ik zit zelf te denken aan een donder/vrijdag avond in omgeving Arnhem. Rond een uurtje of 7, half 8. Wat denken jullie ervan? |
|
||||
|
||||
Quote:
Volgens mij begrijpen we mekaar niet helemaal. Ik wilde je standpunt juist verdedigen. Als jij een club wilt oprichten doe je dat onder jouw eigen voorwaarden. Wat die zijn bepaal jij, en als mensen het er niet mee eens zijn hoeven ze geen lid te worden. Er zit voor niemand een verplichting aan om bij de club te komen. Dus maak jij lekker je clubje precies zoals jij het wilt. Was dus niet bedoeld om je aan te vallen of af te kraken.
|
|||
|
|||
Quote:
Ah, kijk eens aan. Gelukkig maar! Nadeel van een forum is dat je niet altijd kunt zien eraan hoe iemand het bedoelt wat hij egt he Excuses voor de misinterpretatie! groeten, Dennis |
|
|||
|
|||
Ik heb eens op internet gezocht naar de diverse mogelijkheden die er zijn een vereniging op te richten.
Er zijn dus drie mogelijkheden: 1. Vereniging met beperkte rechtsbevoegdheid 2. Vereniging met volledige rechtsbevoegdheid 3. Stichting Stichting valt af, das met het doel geld in te zamelen en dergelijke. Bovendien is het verboden dat er leden zijn. Optie 1 of 2 dus. mijn voorkeur gaat uit naar optie 1: minder gesodemieter met de belasting en geen strenge eisen. Wat vinden jullie ervan? http://www.kloosterman-training.nl/..._vereniging.htm |
|
||||
|
||||
Quote:
Goed plan mee eens
T5 tdi werkbussie Golf 1979 (daily) TE KOOP Porsche 924s 1976 in restauratie Chevy pickup 5.7 automaat. (daily) golf 1976 in restauratie verkocht Suziki swift gs 1993 TE KOOP Mazda 323 f 1.5 1997 TE KOOP |
|
||||
|
||||
Quote:
ook mee eens
T5 tdi werkbussie Golf 1979 (daily) TE KOOP Porsche 924s 1976 in restauratie Chevy pickup 5.7 automaat. (daily) golf 1976 in restauratie verkocht Suziki swift gs 1993 TE KOOP Mazda 323 f 1.5 1997 TE KOOP |
|
||||
|
||||
Dus Dennis(Sjoes 85), ga maar eens op zoek naar een lokatie in het midden van het land...
of weet een forum member die daar (Utrecht/Gelderland) woonachtig is een goede lokatie voor een vergadering? Is natuurlijk nog beter
|
||||
|
||||
Quote:
Optie 1 lijkt mij ook een prima ding om als klein cluppie te beginnen. BTW, hoeveel geinteresseerden zijn er nu eigenlijk, vooral ook voor een eerste meeting? Want ik lijk wel super fanatiek, maar voor 3 man bij elkaar heb ik nog net ff geen zin om een tank leeg te rijden weet je. Voornamelijk dan om de financien, studentje he Dat ik zo fanatiek lijk/ben is ook vooral omdat ik het een mooi initiatief vind. Ik heb weinig met mensen die hun wagen volledig verbouwen en tunen. Zitten zeker wel hele gave wagens tussen, maar tis niet mijn ding, ik zoek het iets meer low profile en gewoon genieten. Als dan mensen van te voren al gaan lopen zeuren, dat kan ik niet hebben.. Geef het toch een kans denk ik dan En dat ik dan Type17 probeer te overtuigen heeft eigenlijk te maken met het diezelfde kans geven: Als men van te voren al aan de zijlijn gaan staan is het helaas te vaak gedoemd te mislukken... Ja ik weet het, ik houd mezelf ook afzijdig wat betreft een regelfunctie maar probeer als 'tegenprestatie' wel anderen te enthousiasmeren en met ideeen te komen Maar als ik het zo lees komt dit er wel Jammer dan NL dan als klein landje toch nog zo groot kan zijn ineens (maastricht-groningen) |
|
|||
|
|||
Quote:
HELEMAAL MEE EENS!! momenteel 8 inschrijvingen, ik zal deze personen een email sturen met het verzoek in omgeving Arnhem bij elkaar te komen. Niet Arnhem zelf, dat is minder goed bereikbaar met drukte en zware onlogische onoverzichtelijkheid (ik spreek uit ervaring). Bijeenkomst met 3 man zie ik ook niet zitten, beetje weinig inderdaad. Dus ik ga mn best doen! |
|
||||
|
||||
we wachten af ben benieuwd met hoeveel we zullen zijn.....
|
|||
|
|||
Hallo allemaal!
zondag 4 november rond de klok van 2 uur wordt er een bijeenkomst georganiseerd in Amersfoort voor alle aspirant leden van de VW Golf 1 Original Club NL! Iedereen die interesse heeft is welkom! Wat gaan we bespreken: - waar moet je aan voldoen om lid te worden - welke identiteit - inrichting evenementen - verdeling taken binnen club (secretaris, penningmeester enz) - wat willen we wel, wat willen we niet En uiteraard: KENNIS MAKEN MET ELKAAR!! Aspirant leden hebben reeds een uitnodiging in de email-inbox. Degene die ook wil komen maar de uitnodiging niet ontvangen heeft, laat het mij even weten aub, dan kun je je aanmelden--> dennisdremmen@gmail.com Ik kijk er al naar uit! groeten! |
|
|||
|
|||
Hallo allemaal,
bij deze weer (en tevens de laatste) update omtrent de Golf 1 Club NL: Ik heb voor mezelf geconcludeerd dat het erg moeilijk gaat worden een Club voor originele Golfjes 1 op te richten. Naar mijn idee is het draagvlak niet groot genoeg, en is er momenteel niet genoeg animo in NL een golf 1 club op te richten. Daarover heb ik onderstaand emailtje naar de aspirant leden gestuurd. Voor de overige mensen die geinteresseerd zijn hier alsnog de inhoud daarvan: Als ik de afgelopen periode op een rijtje zet, moet ik concluderen dat ik zelf ook erg weinig tijd heb om me in te zetten voor de club. Bovendien zijn er slechts enkele mensen geinteresseerd in een soort van bestuurlijke rol, wat het moeilijk maakt een club op te richten. Daarvoor moet je immers met diverse mensen zijn (dan kun je de club als vereniging registreren bij de KvK). Ik neem dat niemand kwalijk, maar het maakt het niet eenvoudig om uberhaupt iets te kunnen starten. Ik denk er daarom aan om het bijltje erbij neer te gooien. Mocht er dan ooit meer animo zijn voor een club, kan ik eventueel besluiten het nog op te pakken. Naar mijn idee is er momenteel niet genoeg behoefte om een Golf 1 club te kunnen oprichten en te behouden. Samenvattend: voorlopig geen actie van mijn kant, ik laat het even voor wat het is. Mochten jullie daar andere ideeën over hebben, of vragen, of tips, stel ze gerust. Ik zal het ledenbestand wat ik heb niet weggooien, maar wegzetten op de harde schijf. Mocht er ooit iets van de grond komen, zal ik jullie opnieuw benaderen naar eventuele interesse. Ik hoop desondanks jullie allemaal wel een keer in levende lijve te ontmoeten, bij meetings bijvoorbeeld! Groeten, Dennis |