|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb ook vrij veel ervaring met het afstellen van een auto voor circuitbedoelingen. Ben 2 jaar lang intensief betrokken geweest bij een internationaal opererend raceteam, en heb ook aan push/pullrods staan draaien om de cross/cornerweights van de auto zo goed mogelijk af te stellen. Druk op de banden wordt bepaald door het gewicht dat daar op rust. Gelijke druk op alle banden; staat gelijk aan een gewichtsverdeling van 50/50, dat is niet anders. Ik neem dan aan dat je hier met uitwegen bedoeld dat de cross (diagonaal) en cornerweights (hoek v/d auto) op elkaar afgestemd worden? Dus; LV en RV gelijke wieldruk LA en RA gelijke wieldruk LV-RA gelijk aan RV-LA?
|
||||
|
||||
hoi
je hebt ook wel voor een groot deel gelijk hoor maar wat ik bedoelde is het veranderen van de veerdruk door het plaatsen van een andere veer aan de voorkant. zo gebruiken wij in de ovalracing aan de rechter buitenkant een zwaardere veer omdat je altijd de zelfde bocht maakt hierdoor word het gewicht meer verplaatst naar de binnen kant dit voorkomt bijvoorbeeeld voor een groot gedeelte de wielspin weer bij een golf 1 vr zou je door zwaarde veren voor te zetten voorkomen dat de auto minder gaat '"duiken" in de bocht waardoor het gewicht beter verdeeld blijft in de bocht met een zwaardere stabi erbij helemaal dus niet 50/50 gewichtverdeling maar bijvoorbeeld voor 60 en achter 40 dit werkte bij ons iid geval wel ook op de weegschalen kan je het verschil duidelijk zien |
|
||||
|
||||
Hey Pim,
Heb je al nieuwe filmpjes? Ben benieuwd!! Ff over de RDW, ik hoop dat ze het nog doen, en uitwegen lijkt me een goede optie. Een volle tank heeft weinig nut omdat ie met een halve wordt gewogen voor een nieuwe belastingschaal. Of je moet de meter manipuleren, heb ik bij mijn VR6 ook gedaan. Zijn ze niet zo secuur mee. Verder, keep up the good work
|
||||
|
||||
Golf 1 en wegenbelasting, dat lijkt me niet zo'n probleem omdat de meeste toch al belastingvrij zijn. Daarom boeit het niet zo hoe zwaar je de auto maakt. Al weegt het ding voor de keuring 3400 kg (niet vooruit te branden natuurlijk). Niet over de 3500 kg gaan he want dan heb je een vrachtwagen golf 1.
Volgens mij is er dus altijd wel een mouw aan te passen. En een watervat achterin de bak is volgens mij een mooie oplossing is ook makkelijk weer op te ruimen achteraf
|
|||
|
|||
nog een vraagje ik zien dat je ook schijfremmen achter monteerd! gebruik je ook rem druk verdeler? en de hoofrem cilinder?! waar gebruik je die van?
|
|
||||
|
||||
Hallo
Is een kenteken in Engeland of duitsland zoeken niet makkelijker en veeeel goedkoper??? deze worden los aangeboden golf 1 VR6 met chassi nummer en papieren! klaar!!! legaal geen risico |
|
||||
|
||||
hoezo legaal? dan moet je je auto omkatten dus, en daarna laten keuren bij de RDW
ja dát is een goed plan, ben je gelijk je auto kwijt.. maarre aangezien er in dit topic al meer dan een jaar geen reply is geweest, kan er wat mij betreft wel een slotje op.. |
|
|||
|
|||
Die worden zo los aangeboden?
Je doet net alsof golf 1 6-cilinder kentekens in 10-voud op ebay staan ofzo, laat eens zien anders, ben wel benieuwd HOE die aangeboden worden! |
|
||||
|
||||
doe dat maar via pm, omkatten gaan we hier niet promoten.
|
|
||||
|
||||
Deze kan ook wel dicht auto is sindsdien alweer 3x verkocht.
|
|||
|
|||
Quote:
2x Van pim naar marten, van marten naar de gast uit groningen die hem nu te koop op MP heeft. http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=49576 |
|
||||
|
||||
en waarom zou een topic dan dicht moeten?
|
|||
|
|||
Quote:
|
||||
|
||||
Helemaal niet omdat de volgende eigenaar ook weer Pim heet en toevallig op dit forum komt en meteen dit topic overneemt
|
||||
|
||||
inderdaad, en beetje jammer dat hij nu nog steeds niet op kenteken staat
slordig hoor
|
|||
|
|||
Quote:
Denk dat het niks met slordig te maken heeft,het lukt ze gewoon niet! Een golf 1 vr6 met kenteken blijft apart,daarom vind je er ook geen voor 3500,-euro! En er ff een op kenteken zetten zoals de meesten denken is toch makkelijker gezegd dan gedaan,zoals de meesten wel weten! |
|
|||
|
|||
Mooi om te zien dat pim zijn mk1 nog leeft en gewoon. Wel op kenteken is gekomen. Wie o wie heeft hem of weet waar ie is gebleven.
|
||||
|
||||
Ja met de nieuwe regels neem ik aan.
|
|||
|
|||
Quote:
Ik heb hem niet meer maar ben wel druk bezig met wat nieuws! |
|
|||
|
|||
dat klinkt na meer!!!! hoe is het eigenlijk met de mk1 tdi syncro???