|
||||
|
||||
Respect voor jouw project!
|
|||
|
|||
Zo het begint weer een beetje op een bus te lijken, netjes hoor!
|
||||
|
||||
Vandaag weer uurke of 3 zitten proberen en ondersteunen tot ik uiteindelijk de deuren goe in positie kreeg
Voila, nu kan ik morgen beginne met patroontje te maken in hout om mijne C-stijl te slaan en deze inlassen. |
|
||||
|
||||
Echt strak werk weer hoor, chapeau!!!
|
||||
|
||||
Nieuwe update ... Deze middag/avond weer een uurke of 3/4 verder gedaan. Eerst de Cstijl maken in karton, daarna houten mallen maken volgens de curve van de dorpel, om mooi een afgerond boordje te kunnen maken(aangezien ik daar geen zo stuik-strektoestel voor heb ). Daarna kloppen, kloppen, plooien in de vijlstaak, slijpen,vijlen,kloppen en dit is het resultaat
Op naar het volgende jobke: Bstijl bestuurderskant maken Last edited by koerspiloot : 01-02-2007 at 23:03. |
|
||||
|
||||
deze middag is nabuko es gepasseerd (nu em gekeurd is en ie plaks eeft 8) ) tijd voor ne fotoshoot dus:
zoek de 7... Verschillen |
|
||||
|
||||
Deze middag ff fotoshoot gedaan van mijn 2 trotsen
Verder had ik nie veel tijd om vandaag verder te werken, tzal voor dit weekend zijn: YouTube filmke |
|
||||
|
||||
laatste nieuwe fotos van vandaag
afwerking van vloer ter hoogte van verwarmingsbuis,handrem en versnellingspook Nu nog de gaten maken voor de pedalen, stuurkolom en dekseltje boven rempomp. Daarna wordt het gedeelte waar versnellingspook op vloer vastzit, nog een paar mm naar beneden geslaan (origineel is dit bij een vloertje ook zo =>net zoals ik de ribben heb geslaan over de volledige vloer). Als ik dan de koplampsteunplaat heb, kan ik beginnen met de vloer mooi af te ronden ter hoogte van de neus, en er een boordje aan plooien. Last edited by koerspiloot : 13-02-2007 at 20:30. |
|
||||
|
||||
Het gaat lekker door hoor!
|
||||
|
||||
voila, hier ng wa fotos:
't Gat voor de stuurkolom is ook voorzien. Na veel meten /kartonnen vloerpatroon opnieuw maken, kon ik eindelijk dat gat boren. Vloerke kon er namelik niet in als stuurkolom erin zit, en kwou geen verkeerde/te veel gaten boren...Tgeeft wa lang geduurd eigenlijk,maar liever vande eerste keer just é Voila, vooraan ben ik momenteel klaar (op de 3 gaten van de pedalen na). Als alles dan wa meezit kan daar binnenkort een origineel neuske ingeplaatst worden |
|
||||
|
||||
Je bent eigenlijk gewoon een nieuwe bus aan het bouwen Respect voor dit werk zeg!
|
||||
|
||||
idd recpect . je pakt het grondig aan .
veel succes met de vedere opbouw .
|
||||
|
||||
voila zie, eindelijk nog een update (ook al is het maar een kleine) Paar zaakjes zijn gedaan zoals laswerken aan vloerplaat, B-stijl en maken van plaatje aan wielkas. Meer fotos en klein verslag is te vinden op FORUM.RETROPILOTS.BE Last edited by koerspiloot : 27-02-2007 at 23:47. |
|
||||
|
||||
Zo, da's geen restauratie meer... da's een nieuwe bouwen. Die Amerikanen hadden 'm volgens mij ook verlaagd door 'm vol te storten met plamuur, zijn echte 'artiesten' op dat gebied daar.
Indrukwekkend, ziet er fantastisch uit tot zover!
|
||||
|
||||
Heb je eigenlijk ook al een idee hoe de spijl er helemaal uit moet komen te zien?
Kleuren, laagte (gezien je website), motor?
|
||||
|
||||
Quote:
er staat nog niets 100%vast hoor: de plannen zijn er al: het wordt zowieso een doveblue panel, maar ik heb momenteel nog iets anders in gedachten dan het camperinterieur dat ik vroeger wou Dit was een schets van hoe ik de bus zou willen (als ie camper zou worden ) Hier en daar zou ik mss ng wat veranderen, die vloertegeltjes... en kleur van zetel (ma das voor de finishing touch ) Het andere ontwerp is iets compleets anders, maar daar gaat mijn voorkeur wel naar uit(ik wacht ng ffkes om dit hier openbaar te maken ) qua motor: ik hecht niet echt veel belang aan een "snelle" bus... Ik steek liever wat meer geld in de afwerking van de carrosserie en accessoires , dan in de motor Motor is een 1600 Last edited by koerspiloot : 05-03-2007 at 14:23. |
|
||||
|
||||
SUPER NIEUWS
Vandaag een update gekregen via via uit USA... Het dak (wat hij al gevonden had) komt binnekort af... Maar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Hij heeft ook een originele complete neus gevonden op zijn zoektocht Nu moet ik niet meer sukkelen met die namaak neuzen Super vind ik dit, ik was wat laat met deze neus nog aan te vragen, maar gelukkig heeft ie nog ene gevonden vooraleer het dak de container inging Er wacht mij dus een schoon pakketje binne x-aantal weken als ik naar rotterdam ga Het enige wat ik dan ng moet kopen , zijn 2 poepgladde achterhoekjes HEY HO, LET'S GOOOOOOOOOOOOOOO Summer 2008, here I comeeeeeeeeeee |
|
|||
|
|||
Mooi man!
Erg goede aanpak...
|
|||
|
|||
Super man, dat is goed nieuws.
|
|
||||
|
||||
Na het goeie nieuws van gisteren, kreeg ik natuurlijk weer nen extra boost om verder te werken hé... De rechterdogleg zat er ng niet zo goed in van vorige week , dus heb ik mij maar verder bezig gehouden met de A-stijl en de dogleg. Alles zit nu op zijn plaats, klaar om de wielkassen onderaan op te lassen...
En nogmaals Die plamuur op de deuren ,dat is nog onderandere een restant van mijn plamuurbus een jaar geleden ... Al die plamuur gaat daar af, ik ga mss met de tijd andere deuren zoeken, ofwel deze restaureren. Maar nu zijn ze gewoon maar om alles af te passen (niet op letten dus ) Hier de fotoreeks: Morgen ga ik beginnen met die wielkassen op te lassen, dus meer pics volgen dan Meer info en foto's van de werken zijn te vinden op mijn Projectpagina op Retropilots.BE |