|
||||
|
||||
Waarom krabben Niels ? Haal een goede boormachine en goede staalborstels voor op de boormachine. Met goede borstels bedoel ik niet die dingen van de karwei of Brezan maar bij een goede ijzerwarenwinkel vandaan, de Hollandse bijvoorbeeld in Amersfoort.
|
||||
|
||||
Quote:
Ben bang dat het te warm gaat worden en dat het plaat-/metaalwerk krom gaat staan... heb het al geprobeerd met een komborstel, dat gaat in de hoeken en op "stevige" delen prima, maar op de deuren en grote zijvlakken probeer ik het liever niet uit... het wordt best snel warm namelijk...
|
||||
|
||||
Op grote vlakken zou ik het denk ook niet doen neej! Succes er in ieder geval mee, echt gaaf die bus!
|
||||
|
||||
Quote:
Ik denk zelf dat dat wel meevalt. Je moet de borstel het werk laten doen en niet te veel duwen en niet te lang op dezelfde plek blijven "hangen". Zo voorkom je de warmte.
|
|||
|
|||
oooh man, wat een werk.....ik krijg al een zere arm hier alleen al van het lezen,
Maargoed je bent er bijna.....
|
||||
|
||||
Quote:
Ik weet het wel zeker, heb het reallife meegemaakt. Ik ben zo mijn front gaan strippen, ik dacht echt dat ik het secuur aan het doen was, resultaat: golfplaat... Als je het zo doet moet je echt verdomd goed opletten met de warmte ontwikkeling. Op keiharde delen kan het geen kwaad, maar op plaatwerk van 1mm dik... |
|
||||
|
||||
Quote:
Tnx. Zal het nodig hebben Jij ook veel succes en plezier verders!
|
||||
|
||||
Resto: 03-03-2007
Weer het nodige aan de bus gedaan afgelopen zaterdag.
Aangezien de buitenzijde helemaal vrij is van lak was het tijd om de binnenkant even aan te pakken, dat ging iets sneller aangezien daar niet zoveel zooi opzit als aan de buitenkant. Verder heb ik de bedrading allemaal verwijderd en mag ik de rest van de "lossen onderdelen" (pendalen, stuurstang e.d.) verwijderen. De bus is nu wat de lakverwijdering betreft straal klaar... Nu gaan we langzaam beginnen met het "opbouwen" van de bus. Martijn is al begonnen met het erin lassen van de dwarsbalken. Nu moeten de dorpels, de zijspanten en de zijwand, de kriksteunen e.d. er nog in zodat hij echt naar de straler kan! De vloerdelen laten we er nog even uit zodat de bus ook aan de onderzijde goed (en rondom) gestraald kan worden. Foto's zijn weer te vinden op AirMighty.com!
|
||||
|
||||
Resto: 17-03-2007
Weer wat aan de Barndoor geklust... pendalen, handrem, voetensteun en de stuurstang verwijderd, dit gaat allemaal netjes naar de poedercoater.
Verder kwamen we na al dat verfgeschraap toch nog wel wat leuke verassingen tegen als bijvoorbeeld de originele gaten van waar de spiegels vroeger zaten met het originele schroefdraad er nog in! Vastbouten en klaar! Meer foto's als gewoonlijk op www.AirMighty.com
|
||||
|
||||
Pfffff wat pak jij m effe grondig aan zeg superrrrr.
ben zeer benieuwd hoe ie er uit gaat zien. keep up the good work!!!!
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk, dat is nog eens geluk hebben!! Good busy Ga je trouwens dit front er in lassen ?? Vet
|
||||
|
||||
looking good niels
veel werk maar zeker wel bijzonder busje zal nog wel wat tijd in beslag gaan nemen denk ik zo wanneer wil je m gereed hebben? budel 2008, 9 of 10? succes groeten j-p |
|
||||
|
||||
Quote:
Tsja... dat leek mij weer eens iets anders Zie je niet zo vaak iig een '53er spijl met een T2b frontje... kukkuh he!?!
|
||||
|
||||
Quote:
Thanx JP, ik hoop er eigelijk ergens in 2007 > 2008 mee te gaan cruisen Groeten, Niels
|
||||
|
||||
Quote:
hey Niels, zet je dan jouw front op mijn bus Gegroet, Martijn (van de T2.. ) |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit Niels. Absoluut respect voor jullie
|
|
||||
|
||||
Ja, ja... en we gaan weer verder!
Na lang (heel lang) wachten op plaatwerk uit verwegistan is het binnen en kunnen we weer vorlijk verder klussen! Afgelopen zaterdag dus weel lekker bezig geweest en best wat kunnen doen. Martijn heeft de achterlicht gaten (die dus niet goed waren) dichtgelast, erg mooi en strak gedaan, die kunnen we straks dan weer uitzagen voor de originele gaten. Ik heb de vloer in de voorcabine voor 50% eruit geslepen, een dorpel verwijderd en nog wat plaatmeteriaal verwijderd dat we hadden laten zitten voor de maatvoering van het nieuwe plaatwerk. Ik heb weer een paar pica's gemaakt natuurlijk, check dus www.AirMighty.com
|
||||
|
||||
zo die is best leeg zo...
|
|
||||
|
||||
Ben je er al over uit hoe je het gaat aanpakken met het spuitwerk?
Zeg niet dat je hem straks gaat rollen...... |
|
|||
|
|||
Ik weet wel zeker dat DAT niet gaat gebeuren!
|