|
||||
|
||||
Sorry was weer even te snel ja .Dan zou ik hem er inderdaad voor dat de auto geheel gespoten wordt erin hangen ja.
groet patrick.
|
||||
|
||||
zou je niet beter andere veren steken om hem te laten spuiten want met spuitnevel kan het zijn dat je schroefset wat beneveld word
ik heb je topic helemaal doorgelezen en vind dit helemaal top ik hoop je ooit wel eens te spotten op een of andere internationale meeting
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi FGizmoS, Dat met dat spuiten dat valt best wel mee, als je de boel maar goed af plakt. Ik heb het bij meer projecten gezien, een de meeste doen het zo. En als de MK helemaal klaar is, zal ik zeker op verschillende meetings te zien zijn. |
|
||||
|
||||
ga je die 1100 monteren ? of is het een 1300? ik heb eventueel nog een completen 1100 liggen als je nog wat zoekt hij is gratis op te halen.
|
|
|||
|
|||
Hoi,
Dit is een 1.1,en deze komt er terug in. Bedankt voor het aanbod voor het motortje, maar het is nog al een stuk rijden voor mij naar jou. Ik kom van Zeeland dus van daar, maar ik vind het wel jammer. Ik wil hem best graag hebben, voor wat onderdelen die ik nodig zou kunnen hebben, je weet maar nooit met zo een motortje. Groet Patrick. |
|
||||
|
||||
Quote:
onthoud het. hij legt er staat 160000 op geloof ik helemaal compleet + extra startmotor en dynamo. |
|
||||
|
||||
Quote:
Voor staan je veerpoten iets schuin. Dus daar zal een centimeter verdraaiing niet een centimeter verlaging zijn. Ontloopt elkaar niet veel maargoed. Achter wel. Maar als je je huidige verlaging wilt weten moet je van het midden van naaf meten tot aan de onderkant van de wielkast. Dat is de enige goede methode. Die maat heb je dan en zul je ook op moeten meten bij een originele Mk1 (beste ook nog een 1.1). |
|
|||
|
|||
Upje met foto's
Hier is weer een up,
De handrem, schakelstang en het versnellings bakje is in de primer en in de lak gespoten. Ik ben begonnen met de handrem in elkaar te zetten, met gedeeltelijk met nieuwe spullen. En vervolgens is deze gemonteerd in de MK, en alles werkt perfect. Toen ben ik de versnellings bakje in elkaar gaan zetten met ook nieuwe artikelen, + een pot polyvet aangeschaft, om de boel lekker soepeltjes te laten lopen. En ja, ik kon het toch even niet laten. Ik moest een foto maken, en het voelde nu al super goed. Vervolgens hebben we nog een paar velgen op gezocht, en ja wel nog een paar 17'' gevonden. Maar die voor van voor ging niet passen, ( andere ET ) dus maar een paar reserve bandjes gemonteerd. Nu kan de MK eindelijk na een 15 maanden zonder bandjes te hebben moeten leven, weer terug op de grond. Zo kan hij naar een andere plaats waar we hem verder op kunnen knappen, en voor ons ook een aangenamere temperatuur is. Want in de schuur is het best wel fris. Ik heb ook nog wat spullen binnen gekregen van de volkswarenhaus, en een maatje van mij heeft nog wat gevonden op de rommel markt. Een mooie Pianola radio voor 5 euro, deze komt er in als decoratie. En in de MK 5 komt de RNS 300 navi, dus de Kenwood kan later in de MK 1 weg gewerkt worden. Zo tot de volgende up, Groet Patrick. |
|
|||
|
|||
Zo de MK staat dan eindelijk op de aardbodem.
Ik heb de MK toch maar voor zien van originele 13'' velgen met 185/55 bandjes, die 17'' was niet zo een succes. Toen ik hem liet zakken, had ik niet zo veel ruimte meer tussen het achterscherm en de boven kant van de band. Vervolgens hebben we het bruggetje getest, die heeft mij kameraad pas aangeschaft, die kon hij over nemen van zijn baas. We hebben de MK overgereden naar dit onder komen, waar we de laatste hand gaan slaan aan de MK, voor hij naar de spuiter kan. Ik ben al vast begonnen met schuren van het voorfront. In deze ruimte word ook het motortje weer gemonteerd We hebben het motortje even op transport gezet, naar een andere kameraad die bij mij op het dorp woont, dus hier hoef ik niet ver voor te rijden, om mee te kijken en te helpen om zo het motortje op te knappen. Want ik ben zeer leergierig, en wil ook van motorisch dingen weten, en dat schilt er nu nog een beetje aan. Maar ik ben al vast begonnen. Dus het in elkaar zetten van de kleine delen kan ook beginnen, zo heb ik de radiateur in elkaar gezet. Zoals je ziet met nieuwe delen radiateur, kap en boutjes. Dat was het dan weer voor even, tot de volgende Up. Groet Patrick. |
|
||||
|
||||
ziet er weer goed uit ga zo door komt echt helemaal goed
|
||||
|
||||
Quote:
Kunnen die ook spul voor jetta mk1 leveren dan?
|
|||
|
|||
Hier is weer een Up,
Ik ben begonnen de MK op te schuren, met 120, toen met 180, en als laatst met 220. Toen zijn we ijzer plamuur gaan zetten, op de achter schermen en op het achter front. Alles netjes op geschuurd, op de zij schermen kon hier gelijk wat fijnere plamuur op, maar op de achter front moet nog een laagje ijzerplamuur op. De boel nog beter af geplakt, bij de wiel op hanging en onder de motor ruimte, want met al die kale stukken op de MK, en met dit weer is niet zo best. Dus hier moest zo snel mogelijk een beschermlaag op, dit is gebeurt met 2 componenten primer. Vervolgens zijn we weer verder gegaan met de achter schermen en het achter front. Hier kun je zien dat hier en daar nog wat op moet. De achterklep hebben ook weer even op gepakt tijdens het drogen van de plamuur van de MK. Hier was een aantal weken al aan gelast, en netjes gemaakt, en voor zien van primer. Tot de volgende UP, Groet Patrick. Last edited by PVPMK1 : 20-02-2007 at 20:50. |
|
||||
|
||||
veeel werk!
mooi |
|
||||
|
||||
dat gaat scheuren
|
|||
|
|||
ik bewonder je kortafheid en expertise richard, echt irritant!
Verder, zoals je op een paar foto's verder ziet, zie je dat hij ongeveer alles er ook weer af heeft geschuurd... zal wel goedkomen dus! |
|
||||
|
||||
Ik denk dat Richard het gleufje bedoelt wat daar normaal zit tussen achterscherm en zijscherm. Deze is nu vol geplakt met plamuur wat dus een grote kans op scheuren heeft.
Verder zit het er weer top uit zoals gewoonlijk |
|
||||
|
||||
persoonlijke aanval mag wel via de pm hoor melly.. ik bedoel gewoon wat lieuwe neertikt..
hij heeft de gleuf volgeplamuurt en dit is een deletatie..dus tordeert..en gaat scheuren zat gewoon tijdens het werk met een schuin oog ff te kijken en had een beller aan de lijn, dus daarom was ik iets kort verder niks dan probs voor dit project..
|
|||
|
|||
Je had de persoon in kwestie ook even kunnen vragen of hij het naadje had doorgelast.
|
|||
|
|||
dat is al duidelijker
maargoed, hij heeft die delen toch wss aan elkaar gelast dus zou het wel mee moeten vallen ofniet? natuurlijk zal er nog enige torsie zijn... |
|
|||
|
|||
Quote:
Hoi mensen, Ik zie dit niet als een puntje kritiek, maar meer als tip.( was wel kort door de bocht maar dat geeft niet ) Want was dit namelijk niet gelast, en zou dit vol gesmeerd zijn met plamuur, dan had ik het er zeker uit gehaald. Ik hoor liever nu van deze tips, dan dat hij zo meteen helemaal klaar is, en die naad gaat scheuren. Maar hier zit normaal kit in, en dan word er over heen gespoten met de goede kleur. Dit alles word hard, de lak, maar ook de kit met de jaren. Waarom zie ik dan bij de MK1 geen scheuren in die naad komen, door die torsie. Nu is dit bij mij gelast, en die torsie is zo nihil, zou dat bij de MK op latere termijn problemen geven?? En nog maals hè mensen ik sta open voor tips en advies, liever nu dan dat het te laat is. Groet Patrick. Last edited by PVPMK1 : 10-02-2007 at 02:13. |