|
||||
|
||||
Quote:
ik doe mijn best om het allemaal duidelijk te maken, irl.kijken kan natuurlijk ook dan kunnen we even kletsen en wordt alles veel duidelijker. Gr, Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
Quote:
altijd leuk, bedankt. Gr, Paul.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be |
|
||||
|
||||
Quote:
Kalm aan Paul het was niet echt serieus bedoeld Je kende mijn vragen al van onze pm-etjes en helaas hebben we elkaar de vorige keer niet ontmoet. (Heb je maar net gemist zag ik ik zag je nog rijden ter hoogte van de afrit huizen op de A27!!) Als het goed is ga ik deze zaterdag mijn golfje ophalen zodat ook mijn ombouw langzaamaan kan beginnen. Want door jouw project, voel ik me nu natuurlijk ook een beetje "gedwongen"
red alert; GET DOWN!!! Last edited by bugdaddy : 12-07-2006 at 14:20. |
|
||||
|
||||
Quote:
ik kende je vragen al, maar je kunt zoveel fotos krijgen als je wilt. toen je zondag belde was ik inderdaad nog maar net onderweg, jammer dat het net niet gelukt is om elkaar te treffen. je kunt inderdaad niet meer achterblijven met je ombouw, maar je zult merken (heb ik ook gehad) dat je tijdens of net na de ombouw je grenzen weer gaat verleggen. ik ben met +/-70 PK begonnen en toen het nog niet 100% klaar was begon ik al weer aan de G60 ombouw. dus die 16V of nog extremer komt bij jou ook nog wel. Gr, Paul.
|
||||
|
||||
Quote:
Op verzoek. De achterkant. Een mercedes brandstofpomp. Uitlaat en luchthappers De ex bagageruimte met bovenin 2 koperen brandstofleidingen. Tussen de stoelen zit de kachel met 3 standen vent. Links de interkoeler, midden de oliekoeler (type4), rechts de waterkoeler en achter de gaten in het midden een 2e waterkoeler. Het achteraanzicht met de klep open. De G-lader duidelijk in beeld. De tank en wat pech onderweg spullen, de 2 koperen leidingen boven in het midden (22mm) zijn van de kachel. Onderaanzicht van de uitlaat. En zo staat hij er nu bij, het is geen showwinner, maar ik vindt hem cool.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 12-07-2006 at 21:23. |
|
||||
|
||||
Me like!!
|
||||
|
||||
hij's gewoon GAAF!
zal wel goed van de plek willen zo! |
|
||||
|
||||
Quote:
Quote:
Thanx, en reken maar van yes dat hij van zijn plek wil, het intercooler systeem is nog niet helemaal luchtdicht en nu gaat hij al als de brandweer. Gr, Paul.
|
||||
|
||||
dit is toch wel alleen mogelijk in een pick-up, ofniet?
bij een gewone transporter/camper, zal je toch niet de plaats hebben voor de koelers... of lukt dat ook?
|
||||
|
||||
Quote:
Ik mag hopen dat het ook kan bij een combi en/of camper!!! Zaterdag ga ik een 2.0 16v ophalen en die wil ik toch echt in een T2b "proppen".....
|
||||
|
||||
Quote:
Je zou toch gewoon met airscoops onder je bus kunnen werken... Met van die hele brede platte luchthappers moet dat vast wel lukken! Daarbij heb je achteraan aan de zijkant toch ook een luchthapper waar je een intercooler in kunt plaatsen?! |
|
||||
|
||||
Quote:
waar een wil is, is een weg. Overal is een oplossing voor.
|
||||
|
||||
maat zal toch een stuk moeilijker worden heb ik t id....
maja als je geen g60 neemt maar een 16v of ietsdergelijks dan heb je al geen intercooler dus die ruimte heb je al extra...
|
||||
|
||||
Quote:
bij mijn vorige motor (1.6 carburateur) stond de radiateur boven de versnellingsbak, tot max 120km/h ging dit ook goed (met een grotere radiateur of betere luchtscheppen en een goede oliekoeler zal dit ook boven 120 moeten kunnen) Gr, Paul.
|
||||
|
||||
Quote:
Helaas heb ik boven de versnellingsbak vrijwel geen ruimte. Daar zal ik ook niet uitkomen met koelwind. Bij mij probeer ik de (2?) radiatoren plat onder de bus te bevestigen.. Intercooler, leuke optie voor de toekomst, maar daar ben ik nog niet aan toe (zal trouwens op houden om jouw topic te vervuilen en als ik de golf binnen heb zelf eentje openen).
|
||||
|
||||
Quote:
Op een radiateur heb je bovenin de warmwater aansluiting (vanuit motot naar radiateur) en onderin de koudwater aansluiting (vanuit radiateur naar motor) als je hem plat gaat leggen heb je geen boven en onder meer, met andere woorden het zal best iets koelen maar zeker niet optimaal. ook staan je lamellen dan haaks ten opzichte van de luchtrichting ook dit geeft koelproblemen. Misschien dat je rechts achterin iets kunt maken, bij mij staat daar de accu (T2b ken ik niet) zet daar in plaats van je accu de radiateur in de lengte richting van de auto en maak aan de buitenkant een mooie luchthapper. hier zie je de radiateur staan zoals ik bedoel. let wel op! de lucht die je over je radiateur wilt sturen moet er aan de achterkant ook uit kunnen.
If some is good and more is better, then too much should be just about right! O/NN #125 www.fast-air.skynetblogs.be Last edited by Fahrvergnugen : 13-07-2006 at 12:30. |
|
||||
|
||||
Ah eindelijk zijn we het eens oneens
Volgens mij maakt het niet uit of onder welke hoek een radiator staat/ligt. Het gaat vooral om de hoeveelheid lucht die je er doorheen laat gaan, dit kun je dus forceren met bijvoorbeeld happers en/of vinnen. Misschien werkt een horizontaal geplaatste zelfs beter omdat verwarmde lucht de neiging tot opstijgen heeft en dus vanzelf door de radiator heen zal steigen (denk ook aan de grotere radiatoren van grote airco systemen, liggen ook meestal). Ik heb ook de accu rechtsachterin staan, daar wil ik de radiator eigenlijk niet hebben, want ik wil de koellucht liever niet hebben in de buurt van de motor om zoveel mogelijk hitte af te kunnen voeren. Laatst las ik ergens dat als je de klep van een combi open zet de lucht niet naar achteren uit de motorruimte verdwijnt, maar juist door de zuiging (het model auto als een koekblik qua aerodynamica) de lucht van achter door de klep naar binnen zuigt. Dit zie je nog wel eens bij luchtgekoelde bussen die hun klep openzetten voor extra koeling..... Nog maar ff verder de boeken in
|
||||
|
||||
Quote:
Wat dat platleggen betreft zou je best wel eens gelijk kunnen hebben, ik zat niet zozeer luchttechnisch te denken maar ik dacht meer waterzijdig, warmwater is nl. lichter dan koudwater dus hoe hoger de intrede t.o.v. de uittrede zit hoe beter het werkt (of heb ik het helemaal mis?). Als je de radiateur plat onder je bus hangt zal de lucht aan de boven kant toch wel moeilijk weg kunnen en ook met een goede luchtschep zal het moeilijk zijn om de luchtrichting 90Gr. te draaien. Maar ik vindt zelf dat je over dit soort dingen nooit te lang moet lullen, en gewoon moet proberen, ik ben wat dit soort dingen betreft redelijk eigenwijs en als ik niet geheel overtuigt ben dat het niet gaat werken ga ik het gewoon proberen (ook al zegt iedereen dat het niet kan) dus suc6 en we zien de fotos van hoe het uiteindelijk geworden is wel. ik dacht dat achter de bus een soort onderdruk zou zijn, dus als de klep open staat zal hij vanwege die onderdruk lucht uit de motorruimte trekken (hoop ik) dat was in iedergeval mijn gedachte. Gr, Paul.
|
||||
|
||||
He jammer worden we het weer eens.
Wat de in en uittreding van het water doet?, geen idee, maar ik denk en hoop dat doordat de waterpomp het koelwater blijft rondpompen de hitte er genoeg afgegeven wordt. De radiator wil ik proberen iets onder een hoek te plaatsen, want ben met je eens dat de af te buigen hoek zo min mogelijk moet zijn.. Voor wat de betreft de zuiging achter je bus.... die is makkelijk zichtbaar te maken in jouw geval! plak een paar lichte touwtjes of reepjes vliegerdoek aan je achterklep en laat iemand achterin je bak zitten terwijl je een stukkie rijdt, zie je heel goed waar de lucht heen gaan. (we gebruiken dit tijdens het zeilen, noemen we tell-tales, toepasselijk niet?) Proberen is ook veel leuker als berekenen he?!
|
||||
|
||||
Quote:
Wat nou Jammer