|
||||
|
||||
Dikke titt'n wat gruwelijk!
|
|
||||
|
||||
Quote:
Voordat die ingebouwd en klaar is ben je de 20k ook wel voorbij... Mooie keuze zo
|
|
||||
|
||||
Dit is echt wel gaaf zeg
|
|||
|
|||
Quote:
idd, dan kom je er niet met 20K :-( voordeel van mijn blok is, 0km, ik ben eerste eigenaar en je rijd uw blok in naar eigen wens, je weet hoe die opgebouwd is enz.. 2 dehands motor met 500pk moet ik niet hebben geloof me, tzijn 500 gebruikte pk's ze.. vele onderdelen zijn vandaag al besteld. - pakkingen - versterkte bouten - Sachs koppeling - vliegwiel - injectoren 550cc Bosch EV14 - Turbo 5858 Precision - KMS md35 moet nog enkele dingen besteld worden, maar das iets voor de komende dagen. - naftpomp, wastegate, intake kit, enz.. maatwerk word door Maq-racing uitgevoerd, - intercooler, radiator, uitlaat, airbox, cardannen, steunblokken enz.. de bedoeling is dat het een Cleane motorruimte word, dus daar kruipt wel wa werk en tijd in. wordt vervolgt..
|
|||
|
|||
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
Eek!
Die is aan de maat ja Nog werkzaamheden om de compressie te verlagen?
|
|
||||
|
||||
Kolere wat een project! Super gaaf!
|
||||
|
||||
Mooi pakketje zo
Beetje een lastige motor om netjes in te bouwen voor wat de steunen enz betreft, maar met genoeg geduld lukt alles. Ik heb deze al eens in een mk2 gebouwd en is een super mooie motor en met veel potentie. IE heeft tegenwoordig een mooi inlaatspruitstuk en andere delen om dit alles netjes voor elkaar te krijgen. Ik vind het alleen jammer vd de lelijke kleppendeksel. Er zijn andere te koop die CNC gefreest zijn en heb ik ook liggen, maar dan ben je het mooie onluchtingsysteem weer kwijt. Andere nokkenassen en een mooi uitlaatspruitstuk is er nog niet voor te koop, dus je zal er nog best wel even mee zoet zijn. Verder zit je nog met het snelheidsignaal, maar dat is wel op te lossen aangezien je al een digitaal cockpit hebt. Verder ben ik benieuwd of je het nieuwe of het oude type 5-Cilinder hebt, want de oude heeft een dunnere distributieketting die nogal eens problemen geeft door dat deze oprekt. Voor het ombouwen naar turbo zal je er ook andere uitlaatkleppen in moeten zetten omdat de originele daar niet voor geschikt zijn. Ook de diameter hier van is kleinen dan in bv de TTRS of de TFSI-motor. Ik ga deze zeker volgen en ben benieuwd wat je er van gaat maken |
|
||||
|
||||
ben ook erg benieuwd mooie spullen!!
bijna zonde om in deze veulste dikke mk2 te hangen
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
|||
|
|||
Quote:
Beste DutchBuild, alvast bedankt voor je info, het is de nieuwere versie motor, eind 2013. zo ver ik weet moet er niets veranderd worden aan de uitlaatkleppen, omdat het max turbodruk niet boven de 0.9 bar zal pieken. goed voor max 450pk. (met de precision 5858 turbo) ik haal dit ook maar van mijn bronnen, en van kennissen die er mee rondbollen in de usa. dus hopelijk klopt de info he. maar natuurlijk al jouw weet is welkom ! wat de digifiz betreft, ik had deze graag behouden, maar weet nog niet of dit mogelijk is.... idd, het kleppendeksel is minder mooi met die bult erop he haha uitlaatspruitstuk, uitlaatspruitstuk, intercooler, cardan, radiator en uitlaat word custom gemaakt.. hopelijk komt alles een beetje goed :-)
|
|||
|
|||
[QUOTE=Audi1981]Eek!
Die is aan de maat ja Nog werkzaamheden om de compressie te verlagen?[/QU nee, compressie is 9.5:1 dus zou niet verlaagt moeten worden.
|
|||
|
|||
Dat zijn nog een update's!
Wat een project, Klasse! |
|
|||
|
|||
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Super Vet!
|
||||
|
||||
Dik
|
||||
|
||||
Gaaf
|
||||
|
||||
heel gaaf! ik zeg meer foto's
|
|
||||
|
||||
Quote:
Nee idd dan zit je al vrij laag, komt doordat het een US-spec blok is natuurlijk
|