|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt man! @Remie, damn! Lekker old fashion, respect!
|
||||
|
||||
Ik kwam dit artikel vanochtend tegen. Echt fantastisch!
20 Historic Black and White Photos Colorized |
|
||||
|
||||
Gaaf heren!
@Rick: Mooie uitleg van pol filter en mooi werk ze samenvoegen! @Remie: Tof dat je ze laat zien hier, kan niet genoeg zijn Heerlijke look zo zw/wit analoog! Gaat je goed af die auto-portretten Laat maar komen hoor!
|
||||
|
||||
Quote:
Wat moet zo'n filter nu kosten ? Papa is volgende maand jarig en ze willen wel eens wat anders cadeau doen dan Golf1 onderdelen
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb er destijds twee van Hama gekocht (1 voor de 50mm en 1 voor de 18-55) en waren zo'n €30,- per stuk. Weet niet wat ze nu doen, maar je kan het zo gek maken als je zelf wilt. (B+W en Hoya zijn wel de top/duurste merken) @Herm, bedankt man!
1990 Volkswagen Golf CL 1.3 NZ -> soon 3.2 2018 Skoda Superb Combi 1.5 TSI Sportline Last edited by Rick : 21-08-2013 at 21:24. |
|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb er voor de 15-85mm (72mm diameter) een van Rodenstock gekocht nieuw en die was 100 euro (slim uitvoering om er bij 15mm zo min mogelijk vignettering van te hebben, je ziet het IETS) Voor de 50mm (58mm diameter heb ik er een 2e hands gekocht van Tiffen en die was 25 euro (erg fijne filter)
|
||||
|
||||
@vincentfotograf:
Welkom op ons forum, leuk dat je je hebt aangemeld. Mooie foto's kerel! Blijf ze posten en bespreken, kunnen we van elkaar leren en ideeën opdoen!
|
||||
|
||||
Quote:
ik neem aan dat je dan de diameter aan het einde van de lens meet ? zeg maar waar het filter ook daad werkelijk op komt.
|
||||
|
||||
Klopt, meestal staat de diameter ook op de lens. (ø)
|
|||
|
|||
Quote:
thnx voor het compliment wanneer ik weer wat spannends heb dan hou ik jullie op de hoogte
|
|||
|
|||
Quote:
Like!!
|
||||
|
||||
Bedankt Lennart!
Zelfde grapje nog eens uitgehaald:
|
||||
|
||||
Gaaf Rick!
Mooi resultaat hoor
|
||||
|
||||
zie nu eindelijk eens goed wat zo'n filter doet! thnx!
ik heb ook zonder filter gekocht maar had het idee dat mijn foto's erg donker werden erdoor en eigenlijk verder nooit echt in verdiept wat is de reden dat je het in 2 foto's doet? puur het focussen op 1 punt?
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, inderdaad het apart focussen op de voorkant en de zijkant zodat het later mooi 1 geheel wordt. Het is niet bijster meer werk. Je maakt twee foto's veranderd 1 van de twee in Lightroom naar je eigen smaak, kopieert het effect op de andere foto (synchroniseren) en je legt ze allebei over elkaar in Photoshop. Rest een beetje weggummen, "merged" beide lagen en je foto is één geheel!
|
||||
|
||||
Maar dan ben je wel genoodzaakt om elke foto (of foto's) die je schiet met statief te doen. Moet zeggen dat ik zelf niet iemand ben die de hele meeting foto's loopt te maken, ik sjouw eerst een rondje voor de gezelligheid en dan gaan we ff zitten. In de loop van de middag snelwandel ik (zo ongeveer) even de meet over en schiet ik wat beelden uit de losse hand, denk dat ik max een half uur tot een uur (afhankelijk van de grootte van de meeting) bezig ben met de foto's.
Soms zie ik mensen zitten met statieven en alles en die zijn dan echt 5 minuten bezig om een foto te maken.
|
||||
|
||||
Daar heb je inderdaad gelijk in Misha.
|
||||
|
||||
ja ik schiet ook alles uit de hand, maar voor een shoot ga ik het zeker een keer proberen..
|
||||
|
||||
Hebt gelijk Misha.
Normaal doe ik het ook uit de hand, ook omdat je dan veel flexibeler bent in de houding en het perspectief. In Weeze heb ik het statief meegenomen en het meeste vanaf statief gedaan omdat het me te donker was in de hangars icm het weer. Ook om langere sluitertijden te gebruiken voor leuke twist. Ach, beetje experimenteren ook leuk
|
||||
|
||||
Even verplaatst vanuit de "Lightroom"-thread:
Quote:
Quote:
Quote:
@Vincent: heb je post ff aangepast omdat we een "vraag en aanbod"-forum hebben. Dit laten we maar als vraag staan