|
||||
|
||||
Zo uitlaat hangt er weer onder nu weer netjes in nieuwe rubbers.
@erik jetta: Bedankt voor de tip.. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
En inderdaad vandaag sneeuwt het bij ons ook een beetje, net even gaan rijden met de auto, wat is dat toch leuk in de sneeuw.
Staat er zo'n Mecedes Vario bij de spoorweg overgang, komt die het bergje niet omhoog, hahaha en ik met me oude Golfje rij hem lekker voorbij en kan lekker verder.. Even wat foto's.. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Is een baan bij rijkswaterstaat niet wat voor jou?Ze kunnen nog wel wat sneeuwschuivers gebruiken. |
|
||||
|
||||
Ja dat zou kunnen, dit was vorig jaar in Luxemburg, drie dagen op de zelfde plaats moeten blijven staan omdat die niet meer vooruit of achteruit kon.
Ja en dit komt aardig in de buurt van vorig jaar ja.. Maar het probleem is dat hier nu zoveel sneeuw ligt dat ik niet meer kan rijden, nu want omhoog gaat de auto echt niet. Dan ga ik maar met de fiets, is ook een stuk veiliger voor de wagen. Aangezien hij nog niet getaxeert is, wil ik echt geen schade hebben nu. Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. Last edited by De Limburger : 20-12-2009 at 21:16. |
|
||||
|
||||
jij rijd helemaal niet door de sneeuw! die lip van jou duwt alles al weg!
|
|
||||
|
||||
Ja tot op een gegeven moment, dan is het zo hoog dan moet ik echt stoppen en achteruit en dan alles we shoppen en schuiven, naar de zijkant van de weg en dan kan ik weer verder.
Hahaha.. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
Quote:
En dat geeft een partijtje gekke blikken van voetgangers he vooral als je rijd en je hoort de sneeuw voor je uit schuiven |
|
||||
|
||||
Zo net nog even lekker wat geklust, ik had met Jeroen van Bolku gemailt, aangezien mijn aangepaste ECU niet meer werkte zoals het hoorde, naar alle waarschijnlijkheid zou mijn ECU zelf stuk zijn, aangezien mijn storing daar erg op leek, nu heb ik net dus de ECU uitelkaar gehaald en de chip los gemaakt en netjes weg geborgen op een stukje schuim.
Nu ga ik nog eens proberen of de chip het wel doet in de nieuwe ECU waar de motor nu op draait, zoniet dan heb ik pech gehad. Ik hoop dat het nu gaat werken, want toen ik de gechipte ECU aangesloten had op de ongereviseerde motor, merkte ik wel degelijk verschil van vermogen, dus dat zou nu helemaal zo moeten zijn. Ook wordt morgen de afspraak gemaakt bij WEYTECH, om daar de motor te laten afstellen (ontsteking nokkenastandwiel) op max dus ben eens benieuwd hoe ze dit gaan doen. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Zo afspraak met WEYTECH is gemaakt, in de tweede week van Januarie kan ik terecht, en mag ik op de testbank. En zij stellen me daar de brandstofdruk af en de stand van de nokkenas, en de onsteking.
Dus dat zal dan wel lekker gaan.. Morgen ga ik eens proberen om toch die chip weer in die andere ECU te zetten. Hoop alleen dat het niet meer zo glad is morgen want nu is het hier echt spekglad. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Quote:
Heelhuids thuisgekomen zie ik
|
||||
|
||||
@Vains:
Ja heelhuids thuis gekomen, maar wel lekker glijen nu buiten man o man wat is het glad, ik kon gewoon in de vierde de bandjes nu nog laten spinnen, dat is echt niet leuk. Van mij mag het snel Maart zijn lekker weer warmer weer.. Na vanavond ruiken we wel allemaal lekker he op treffens... Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Zo net even de ECU los gemaakt en uiteen geschroeft, en de chip gewisseld met de standaart EPROM, toen geprobeert om te starten. En hij starte ook nog.
Toen maar even een stukje gaan rijden, je merkt wel degelijk verschil. Was toch wat rond aan het rijden en ben even bij Erik gestopt om hem de wagen te laten zien en voelen. Hij vond hem erg goed lopen, "voor een 8v lekker veel koppel" volgens hem. De snelheidsmeter schiet lekker snel naar boven vooral van 80 tot 120 is een snelle sprong wat de wijzer dan doet. Ik zal eens proberen op de een of andere manier een filmpje te kunnen maken van dit gebeuren. Nu nog even de koppelgrens verleggen aangezien die nu tussen de 4000 en de 5000 echt goed begint te trekken. Dat wil ik dus eerder hebben zo rond de 3500 en 4500 toeren zodat die dan lekker trekt. Dan hoef ik niet zo als een gek toeren te draaien om toch lekker snel vooruit te komen. Maar dat laat in aan WEYTECH over. Dus al bij al ben ik best tevreden hoor hij loopt echt heerlijk nu. Gr Ronnie
Tony Kart Rotax Senior Max 125cc 32PK. Last edited by De Limburger : 23-12-2009 at 21:57. |
|
||||
|
||||
Moet je het motorblok eigenlijk niet inrijden? Of heb je al zo veel kilometers gemaakt met de auto ?
En nog een vraagje, het was me al opgevallen toen ik laatst bij jou was. Hoezo heb jij eigenlijk de antenne in het spatbord zitten, en niet op het dak? Ik dacht altijd GTI's hadden deze altijd op het dak zitten. |
|
||||
|
||||
Ik heb nu al meer dan 1000kilometer gereden met de auto. Dus mag nu toch wel eens de motor belasten, daar is die ook voor gemaakt he.
En ja dat van die antenne is ook raar snap ik ook niet. Wie het weet mag het vertellen, Gr Ronnie
|
|||
|
|||
was dat niet een voorrecht voor de latere types en 16 kleppers
ps hoort een 8v niet altijd heerlijk te trekken... ik bedoel tis nou niet bepaald zon toeren blok als een 16v.. 8klepperts trekken naar mijn idee altijd onderin het lekkerste.. zo niet moet je iets aan je nokkenas timing doen.. maar dat gaat in jouw geval nog gebeuren... |
|
||||
|
||||
Klopt Jelle, ik wil inderdaad de toeren wat gaan verminderen, zodat het onderin lekker spannend wordt hahaha.
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
volges mij moet een edition sowieso dak antenne hebben. gti niet allemaal voor zover ik weet.
|
|
||||
|
||||
Ja het is op papier zelfs een wolfsburg edition one dus dat zal wel kloppen.
Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Maar is het wel een originele GTI? Of eens ooit een GTI motor in gekomen?
|
|
||||
|
||||
zeker een originele GTI is alleen ingevoert uit duitsland, meer niet.
Gr Ronnie