|
||||
|
||||
mooi spul hoor,
|
|||
|
|||
Riem zorgen dat ie niet te strak staat
Stationair kan je als het goed is afstellen op je motorfiets carburateurs (met een stel schroef ofzo) Maar je moet wel snel zorgen als ie loopt dat de synchroon afstelling goed is en de ontsteking op tijd staat. Als je nou jezelf goed wilt inlezen over dit soort setups (motorfiets carburateurs) moet je eigenlijk eens kijken op www.polo86c.nl / www.g40.nl / www.steilheck.nl |
|
|||
|
|||
Klopt daar zijn meer als 40 pagina's over motorcarbs te vinden.
|
||||
|
||||
Die heb ik idd al gelezen en op geslagen
|
||||
|
||||
Vandaag nog gekeken naar een olietemperatuur sensor niks op de sloop Dus dan maar een nieuwe is wel iest langer en past ook in het oliefilterhuis.Moeten maar zien of deze wat aan gaat geven aan de VDO olietemperatuur meter
Gooi heeft even de maat op gemeten voor het vries plugje wat in in de krukas sensor gat moet stoppen om me lekkage te stoppen Plaatje alleen gaat hem niet worden
|
|||
|
|||
Quote:
kun je mij eens zeggen op de derde foto wat dat is en waar ik die rubber enz kan vinden heb namelijk een riool geraakt thx |
|
||||
|
||||
Deze?
Versnellingsbak steun aan de achterzijde. http://www.dmhparts.nl/a-7241646/mo...cirocco-1-en-2/
|
||||
|
||||
Klopt dit is idd achterste motorsteun zonder het rubber.
|
||||
|
||||
Hoe is het met het torretje Peter? al braaf aan t lopen?
|
|
||||
|
||||
Nee nog niks gedaan heb een vriesplugje gehaald om de krukas sensor gat in me onderblok te dichten.
Hier liep wat olie uit zeg maar ondanks het plaat wat ik er voor gemaakt had. Ik heb ook de info gekregen hoe ik de stationair af moet stellen. Hoe je de de boel synchroon kan krijgen op een huis tuin en keuken manier. En dan hoop ik volgende week even een stroscoop met vervroeging te halen. En uiteraard nog even dat shit geluid van de distributie/v-snaar oplossen. Maar Zaterdag gaan we weer alles in de strijd gooien om een beter videootje te plaatsten
|
|||
|
|||
Quote:
amai ja dat is het hartelijk dakn vraagje nog er is een bout in blijven zitten di krijg ik er wel uit maar welke M moet er terug in en welke lengte ? of is er een site ofzo waar ik tekeningen kan zien ? (weet niet alles van aoto's wel veel intresse) |
|
|||
|
|||
Quote:
en met wat heb je di gespoten 2k lak zeker pistool? |
|
||||
|
||||
Yeb ik heb idd zo al me spullen weer netjes gemaakt
|
||||
|
||||
Vandaag weer lekker bezig geweest, had een vriesplugje gekocht voor in het gat van de krukas sensor maar dit gaat hem niet worden.
Je komt hier nog amper bij beter ga ik op zoek naar zo'n oude sensor die ik er dan in stop ben ik van alle olie lekkage af Dus als iemand nog wat heb liggen die niet meer werkt hou ik me aanbevolen Distributieriem weer een stukje losser en volgens mij klinkt hij nu een stuk beter Stationair ook gevonden ik zag dat hier eigen lijk zo'n kabeltje aan moet met zo'n draai wieltje. Hier kan je dan waarschijnlijk makkelijk je stationair me afstellen. Ik heb er voor nu maar een boutje ingedraaid waar me je de gasschuiven iets open kan draaien. Boutje trilt alleen met de zelfde snelheid weer los Retour ook af gesloten nieuwe slang vanaf de filter rechtstreeks op de carburateurs. En de 2 overloop slangen op de voorkant van de carburateurs nu op de retour aan gesloten Dan de nieuwe olietemperatuur sensor weer in het oliefilterhuis.......niks geen werking Dan maar even de draad door meten vanaf de sensor naar de meter. Midden console los en wat zie ik daar los hangen buiten het lampje van de Volt meter....... weer 20€ weg gepleurd En nog even creatief bezig geweest om een beugeltje te maken die de koelwater slang voor langs vast houd deze leunde nu gewoon op zijn eigen gewicht door. Beugeltje gemaakt met een slangen klem er door heen die ik op de spal fan huis kan monteren zo dat de slang mooi ondersteund wordt Filmpje bij het praatje:
|
|||
|
|||
Mooie update weer!
|
||||
|
||||
Zeker als ik elke weer bij de garage kom en ik kan zo probleem voor probleem oplossen.
Is hij zeker klaar in Maart 2014
|
|||
|
|||
Motorruimte en het blokje zien er zo netjes uit zeg! Hoe heb je het nu gedaan met de sproeiers en naalden qua bezetting?
|
|||
|
|||
Je kan toch een borging maken op het boutje ?? dan draait die ook niet meer los
|
||||
|
||||
Mooi!!
Een 5 bar meter en sensor geven een nauwkeurigere aanwijzing van de oliedruk.
|
||||
|
||||
Quote:
Alles staat nog origneel hier is nog niks mee gedaan ,dus er zitten nog 130 sproeiers naalden staan ook nog zo als ze origineel staan Quote:
Dat idd of een veertje er achter zo als vroeger op je brommer stationair schroef Quote:
Voorlopig is hij helemaal niet betrouwbaar met een flinke olie lek bij het gaat van de krukas sensor Ik heb de meter en sensor voor 35€ samen gekocht