|
||||
|
||||
Koelslangen-puzzel met alle soorten bochtjes en koppelingen die maar leverbaar zijn uit het VAG assortiment
De rallye-intercooler moest eraan geloven! Voor het transport van het koelwater vanaf de radiateur naar de waterpomp kon ik mooi een stalen buis van de G60 passend maken, uiteraard ook origineel nieuw VAG En op maat, afgelast en gespoten in mooi satijn zwart Om plaats te besparen is de hulppomp verplaatst en de verbindingsbuis aangepast met een steuntje zo dicht mogelijk tegen het blok aan. Through the peek-hole: De intercooler verder ontdaan van zijn inlaat. Door plaatsgebrek an de andere zijde door de DSG bak gaat de luchtstroom door de intercooler helemaal veranderen. De zijde waar normaal de lucht eruitkomt richting de motor gaat nu dicht en aan de andere zijde zal een in- en uitlaat gemaakt worden. Het is nu ongeveer begin 2011
|
||||
|
||||
Quote:
|
||||
|
||||
Prachtig Herm, wat mij verbaasd is dat die motor zo ruim tussen de balken hangt
|
|
||||
|
||||
echt een top project!
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
Quote:
Heb ik ook flink plaats voor gemaakt. Quote:
:-)
|
||||
|
||||
Geweldige wagen Herm!
|
|
|||
|
|||
mijn respect voor deze auto.
echt petje af succes ermee en ik zal je blijven volgen |
|
||||
|
||||
Quote:
Thanks! Zal ook nog wel ff blijven posten, heb nog 50 foto's voordat we bij februari 2012 zijn
|
||||
|
||||
holy shit, zojuist gehele project doorgelezen vanaf de 1ste letter.
Heel veel respect voor dit soort mensen die zulk werk afleveren. Echt een super project! |
|
||||
|
||||
soww mooi project dit blijf het zeker volgen
|
||||
|
||||
Herm,
waar heb jij dat subframe laten stralen en coaten? en hoelang was je het kwijt? En wat voor een prijskaartje moet ik daarbij in gedachten hebben? Gr, Rob
|
||||
|
||||
Dit is echt gewoon vakwerk, overal ook een zeer nette oplossing voor, net alsof het zo hoort
|
||||
|
||||
Iedereen bedankt voor de leuke reacties!
@Rob: Doe ik even per PM ;-)
|
||||
|
||||
Quote:
Idd, gewoon netjes en degelijk bouwen. Zijn er maar weinig die dat doen. |
|
||||
|
||||
Wordt dat niet een inefficiënte oplossing zo met die intercooler?
Waarom niet zoiets: |
|
||||
|
||||
Super werk! Dit is een leuk project om te volgen.
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hard over nagedacht maar de lucht legt dezelfde weg af, gaat door evenveel intercooler oppervlak. Rest van de foto's komt nog!
|
||||
|
||||
De uitlaat:
Hiervoor heb ik alle RVS delen van het duitse merk Fox gebruikt. Zeer goed en zuiver materiaal, heel flexibel qua leveringen, ook op maat. TOP! Vanaf de turbo met een 76mm downpipe van een TTS / Golf mk5 in delen besteld en op maat gemaakt voor de Golf mk2, met een extra montagepunt voor de Lambdasensor, iets verder dan origineel ivm de warmte net na de turbo Na de aangepaste mk5 downpipe net onde de tunnel het beweegbare deel geplaats, dit is een zogenaamde tulp-verbinding met een dichtring ertussen De eerste demper na het flexibele gedeelte, dit alles is nog 76mm Na de tunnel komt een op maat gemaakte 1e demper, vanaf hier is de uitlaat 70mm Dan met 63,5 over de achteras en daar de laatste demper gemonteerd, de uitlaatbuis uiteindelijk is 63,5mm diameter. De maten (diameters) van de uitlaat zijnmet JD uitvoerig besproken en op deze manier is een goede stroming mogelijk, en zeker verderop in het systeem is de temperatuur toch al flink gedaald. Alle gebruikte ophangrubbers zijn van Powersprint en zijn van ee speciale sterke silikone gemaakt. Werken perfect! En zijn in alle mogelijke uitvoeringen te krijgen.
|
||||
|
||||
Die ophangrubbers voor de uitlaat smelten niet?
|
||||
|
||||
Nee deze niet!
Echte rubberen En de Powerflex willen nog wel smelten maar hiermee heb ik nog nooit problemen gehad. Ook qua sterkte zijn ze super!