|
||||
|
||||
geduld...
Hier ff snel een foto van de Beyerland 380-2 caravan achter mijn Vento GT, gebruik verder je fantasie maar!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 08-03-2011 at 23:13. |
|
|||
|
|||
he he ziet er goed uit!!! ben toch benieuwd naar plaatje met de C er voor !!!
Ik heb ook een caravan, een KIP 48. Maar die weegt 1.300 kg max terwijl m'n C 1.200 mag trekken dus dat wordt hem niet. En ik vind het wel een beetje zielig voor m'n coupéétje die maar een kogeldruk van slechts 50kg kan hebben om daar zo'n kolos aan te hangen En toch ben ik wel benieuwd wat die VR6 doet met zo'n caravan erachter |
|
||||
|
||||
Een KIP en een Beyerland (oudere types) hebben tenminste een beetje een schuine (sportieve?) voorkant; de mijne is van 1989...
... de kogeldruk kan je zelf goed bepalen door het juist beladen van de caravan en moet zowieso tussen de 50 en de 75 kg zitten, maar een kolos van 1.300 kg is idd wel erg groot... waarmee trek je die dan? Ik heb trouwens al wel lichtmetalen velgen voor de Beyerland liggen; is-ie toch nog een beetje in stijl, haha!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
|||
|
|||
Quote:
Met m'n daily (Passat Variant TDI 2004).... De kogeldruk is inderdaad goed zelf te bepalen doormiddel van beladen, maar hoe hoger die is hoe stabieler de caravan over het algemeen. Dus daarom wel goed om de max. van caravan en auto op te zoeken als die tenminste overeenstemmen en anders de laagste van de twee. Een Beyerland 380 vind ik ook wel mooi (inderdaad beide een schuine/gestroomlijnde voorkant), heb ik ook nog even naar gekeken toen maar viel al snel voor een KIP. En dat 't zo'n grote werd was toeval, die had de beste prijs, we hadden ook nog een 42 op de planning om te bekijken maar het is wel ideaal hoor zo'n groot ding. De voortent is meteen ook lekker ruim en da's ideaal met de kleine... Hij ligt overigens met z'n schokbrekers, stabilisator en schuine voorkant als een blok achter de Passat, ik kan er ('s nachts op lege weg en in FR waar dat is toegestaan) prima 110-120 mee rijden. Oja, de mijne is modeljaar '90 en voor 't eerst op kenteken in 91. Zelfde leeftijd dus Last edited by gurby : 09-03-2011 at 09:27. |
|
||||
|
||||
Hé leuk om te lezen dit.
as zaterdag ga ik mijn Adria 425 voor het eerst achter mijn golf gti 16v uit 88 hangen. zal er een foto van maken....
|
||||
|
||||
Zoals hierboven vermeldt staat, heb ik vandaag mijn caravan opgehaald.
éénmaal terug in Beverwijk kwam ik ook nog een corrado tegen met aanhanger. Er stak een Aprilia MX50 uit de aanhanger en wat denk je: het was "ventovice" met zijn eerste aanhanger ervaring achter de C. (helaas geen foto geschoten) Maar goed zoals afgesproken hier een fotootje van mijn Gti 16v met caravan erachter. Een Adria 425 uit 1994, ook best goed gelijnd maar eigenlijk rijdt het voor geen meter achter me golfje, me daily is een scenic 1.9dci(130pk) die trekt hem een stuk makkelijker....
|
||||
|
||||
ik vind dit de leukste manier van caravan trekken....
hoef je je ook niet zo druk te maken om kogeldruk enzo.
|
||||
|
||||
Quote:
tja het wordt zo zoeken naar je tandenborstel als je eenmaal aan het gardameer staat zo...
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
off topic:
...idd vandaag zo'n 320 km afgelegd; Beverwijk (NH) > Gennep (L) heen en terug voor nóg een speeltje (...vanwege de goede prijs...) @Dr.Golf: zie de bestickering op de voorkap, wat ik bedoelde... , maar leeuwenkop is ook wel een goed idee! ...mijn snorscootertje verkocht en toch maar iets snellers om met mooi weer mee naar Zandvoort oid te 'cruisen'... Aprilia MX 50 supermotard 2003 on topic: Ik wilde er voor jullie een foto van maken, maar ben het tòch weer vergeten... De 16V mèt een aanhanger! Het was ten slotte de 'maiden voyage' van de C mèt iets erachter... Maar goed, het is verder helemaal geen probleem achter een Corrado; je hebt er in feite geeneens erg in, dÃ*t er überhaupt iets achter hangt De bedrading bleek ook goed aangesloten te zijn, wat (ondanks alles goed doormeten etc.) toch altijd een beetje een verrassing blijft... Binnenkort maar de Beyerland erachter... foto's in de planning, ècht waar! Update: Van de week heb ik de ABS-sensor rechtsachter vervangen voor degene die ik nog van J had gehad (2e hands) Een deel van de 'oude' sensor bleef vast zitten, zodat ik alsnog de remklauw, -schijfmet lager moest demonteren... Echter: het ABS-lampje gaat met het contact AAN; als je start gaat-ie ff UIT en... vervolgens tòch weer AAN; SHIT! ...en ik heb de accupolen al een aantal seconden tegen elkaar gehouden om de ABS-computer te resetten... Vóór was er ook al een sensor vervangen door J en die van rechtsachter was echt zichtbaar kapot (gebroken!); dus ik had goede hoop, maar helaas... Iemand nog een idee? links 'kaput'; rechts 2e hands (ook 'kaput' ) Ik zal die sensor alsnog (achteraf...) eens doormeten... Bij het afnemen van de velg, kwam ik er ook nog toevallig achter, dat er twee (!) schroeven in de band zaten; ééntje scheef (geen lek) en ééntje recht erin: lek! ...dus een prop erin gedaan: ...gelukkig heb ik zelf zo'n setje thuis; altijd handig! Daarna weer lekker 2,5 bar d'r in geperst to be continued...
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 27-03-2011 at 08:53. |
|
||||
|
||||
mooie Aprilia MX50 (jonguh)
zeker de moeite waard om "stukje"voor te rijden PS: zonde van de nieuwe banden, zo snel al prijs gereden
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 Last edited by Dr.Golf : 28-03-2011 at 18:57. |
|
||||
|
||||
Vind het wel een beetje stil in dit topic,
zeker mooi weertje om te tuinieren?
|
||||
|
||||
...ff geen tijd; moest (en moet nog) bij een ex-collega een hele verdieping laminaat leggen...
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 |
|
||||
|
||||
maar weer eens up-to-date...
Er is meer...
Als je een auto nèt hebt, gebeurt er veel aan; dus ook in dit topic veel te melden... later wordt dat minder. Maarrr, ik heb ook een ander speeltje gekocht (zie boven) en ook nog andere dingen gedaan. De achtertuin (wat letterlijk een wildernis was toen we er een jaar geleden kwamen wonen) ziet er nu prachtig uit! ...maar dat kostte toch ook zeker 4 zondagen plus heel wat uurtjes doordeweek... Ook is Dr.Golf onlangs verhuisd, waardoor ik samen met hem overal in z'n nieuwe woning laminaat heb gelegd en een muurtje heb behangen. De laatste maand heb ik vooral geklust en 'gespeeld' met mijn Aprilia MX50 supermotard uit 2003: die is nu ook in topstaat! Delen ontroest en gespoten, achterrem gereviseerd, telleraandrijving en kabel weer in orde gemaakt, digitale teller toegevoegd etc. On-topic again: Gisteren was het zó heet; dus ff zin in een koel/nat klusje: Ik heb de auto maar weer eens netjes met de hand/ tuinslang gewassen. ...en eigenlijk voor de eerste keer die 20-spaaks velgen eens grondig gedaan; pfff totaal dus 80 spaken.... Met die zon erbij, móet er ook ff gefotografeerd worden, natuurlijk! Volgende maand trouwens weer APK... En oh ja, ik heb laatst de wielrandjes achter weer roestvrij gemaakt en een tijd geleden een 16V-logo in de grille geplaatst; ik weet 't: het is niet de originele voor dáár... Seeya!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 08-05-2011 at 09:14. |
|
||||
|
||||
Quote:
Mooie update met nice pics. Afgelopen zondag was ik ook ff in zandvoort op het circuitpark. (Zoals de foto hierboven) weet niet of ik het mag uitspreken hier, maar heb daar een japanse auto meeting bijgewoond. Veel crx-en , type-r , lancer , impreza , mr-2 en skiline GTR gezien. gelukkig stond er een scirocco tussen...... dat maakt de foto's een stuk mooier
Present: Golf6 1.4Tsi & R6 Rossi 2000 Last edited by Dr.Golf : 09-05-2011 at 10:26. |
|
||||
|
||||
...lachen!: die gast met die zwart/witte Civic weet niet eens hoe je ´Boedha´ schrijft
Ik moet zeggen dat ik een CRX/je of Civic/coupé ook niet erg vind, hoor!
|
|||
|
|||
Lekker bezig!
Zeg, zou je deze niet even aanschaffen... 40 euro is geen hele gekke prijs voor een nieuw 16v grill logo rood... http://cgi.ebay.de/VW-16V-rot-Schri...U-/370506094013 |
|
||||
|
||||
Quote:
Thnx! ...voor 40euro (= Fl 88,-!) weet ik wel 40 andere bestemmingen!
|
|||
|
|||
Achja gezien de vraag/aanbod van dit soort logo's is het geen gekke prijs, zeker niet voor een nieuwe ongebruikte. Maarre, Fl 88,-!) betekent echt helemaal niks meer tegenwoordig hoor dus die omrekening zou ik maar vergeten :-)
|
|
||||
|
||||
Quote:
Voor mij wel! (ik kan het niet helpen; ik blijf terugrekenen... ) In het vraag-aanbod verhaal heb je wel gelijk hoor, maar IK heb het er gewoonweg niet voor over. Ik zocht ooit naar een g60 logo voor in de grill van mijn vorige Corrado; daar gold min of meer hetzelfde... Uiteindelijk vond ik een tweedehandsje voor € 16,-; da's nog enigzins een schappelijke prijs. Voorlopig houd ik het bij deze! PS: Als iemand wèl een nette heeft liggen voor max. € 20,-, dan mag-ie PB-en!
VAG-PAST: MkII 1.3 'KAMEI X1'/MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice' Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1' PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999 Last edited by Vento Vice : 11-05-2011 at 07:06. |