|
|||
|
|||
Foto's zijn mooi geworden Mischa
Mooi plek ook, bijna achterthuis
|
|||
|
|||
Zeker mooie foto's.
Een mooie strakke wagen hedde daar.
|
||||
|
||||
Kijk terug lekker bezig
Heb nog eens wat vraagjes. 1) hoe heb je de rubbers enzo allemaal terug zwartgemaakt? 2) waar heb je dat nieuw schakelmechanisme gehaald/ wat kost het? Ben er namelijk naar op zoek voor men eigen GTI. Voorderest lekkere foto's
|
||||
|
||||
Gave foto`s Mischa! Die garage ziet er ook gaaf uit...staat die in de buurt?
|
|||
|
|||
Quote:
Leuk dat logo mooie foto's |
|
||||
|
||||
Net ff doorgenomen maar respect kerel ziet er goed uit
|
||||
|
||||
@ Jel: de mechaniek zijn losse onderdelen zoals je eerder hebt kunnen zien, deze heb ik via e-bay amerika.
en de rubbers, tja poetsen en vaak doe ik dat gewoon met de uitpoetsdoek lekker opwrijven @rene deze staat achter mijn huis @Alberto ach je bedenkt zo soms wat he en vond het er wel bij passen. @Gerardmk2vr6 thx ik doe mijn best. Zoals ik al aangaf had ik problemen met mijn teller en zei dat alles opgelost is...maar helaas vanavond de boel in elkaar gezet met het idee dat alles klaar is, nu heb ik hem ff naar een andere garage box gebracht en zag dus op de korte rit die kant op dat mijn koelwatertemp en de benzinemeter doen spontaan niks meer wat kan dat nou weer zijn?? |
|
||||
|
||||
Zoals ik al aangaf had ik problemen met mijn teller en zei dat alles opgelost is...maar helaas vanavond de boel in elkaar gezet met het idee dat alles klaar is, nu heb ik hem ff naar een andere garage box gebracht en zag dus op de korte rit die kant op dat mijn koelwatertemp en de benzinemeter doen spontaan niks meer wat kan dat nou weer zijn??
wie heeft een idee of wil mij met dit probleem helpen liefst in de regio uiteraard of friesland drenthe? |
|
||||
|
||||
Quote:
Kijk eerst ff of er niet gewoon een zekering is gesprongen want volgens mij zitten die 2 tellers op dezelfde zekering.
|
||||
|
||||
hmmm dat zou haast te mooi zijn om waar te zijn,maar zal dat zeker dan even bekijken, want dan zou er toch wel meer moeten wegvallen? want het lijkt mij dat het gehele cockpitje dan wel op 1 zekering zit? maar ga het bekijken
tevens wel een update in de zin van: de auto word 15november getaxeerd! Nou verwacht ik er helemaal niks van want het is een verplichte taxatie voor de verzekering zodat die straks all-risk verzekerd is(unive) en de laatste keer bij een taxatie heb ik mij een beetje kwaad gemaakt! toen had ik nog een witte jetta type 1 5drs,die was echt super strak en werd op 2750 getaxeerd. de beste man zei: "tja 5drs zijn wel zeldzaam, dus gaat de waarde omlaag"..... kortom als die snuiter nu weer zo dom lult stuur ik hem vrolijk weg |
|
||||
|
||||
Iemand verder nog ideeen qua stroom boel??
|
|
||||
|
||||
Er zit toch ook een spanningstabilisator achter op de tellerklok ?
Bij de nieuwe typen klokken is dat een transistortje ,met 3 kleine aansluitpootjes , en die willen nog wel eens stukgaan . Hoe dat met de oude type's zit weet ik niet ,maar destabilisatorszorgt ervoor dat er niet meer dan 12 volt naar je instrumenten gaat .( de laadspanning van de dynamo kan varieren van 12-14,5 volt namelijk) Maar als hij stuk is geeft hij helemaal geen stroom meer door , en doen je temp en brandstofmeter het niet .
|
||||
|
||||
HMMM ok zal er eens naar kijken, maar klinkt als een probleem die ik zelf niet kan oplossen... want ik en stroom.... wie wil mij er bij helpen?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Asjeblieft
|
||||
|
||||
Ja ok dat was denk ik wel gelukt om hem te vinden, maar ik neem aan dat het geen klik,klik is... en dat er gesoldeerd moet worden? en hoe kun je testen of het idd dat dingetje is die stuk is?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Ik zal morgen ff voor je kijken maar ik denk dat het gewoon 1 schroefje is en klaar. Testen heb ik ook geen flauw idee van.
|
||||
|
||||
Nou Toch zit ik niet stil, inmiddels heb ik de golf al weer opgehaald uit de andere garage en staat die weer bij mij thuis in de garage
ik ben hem nu helemaal aan het schoonmaken en poetsen voor as maandag voor de taxateur.. daarna ga ik em slopen.... voor de spuiter parafan zit roest(ook het enige roest) motorkap word gespoten(te ijverig met de kleur ophalen) en drempel is de lak afgesleten door instappen, maar na 26jaar is dat niet raar. dan zijn alle plekjes wel weg, ik probeer foto's te maken, er komt dan ook gelijk een nieuwe raam erin... nu mijn vraag: wat voor een raam zouden jullie doen? groen getint groen getint met groene zonneband groen getint met blauwe zonneband ik weet het zelf even niet meer.. |
|
||||
|
||||
Voorraam zonder band zou ik doen....
Is het trouwens niet handiger om hem te laten taxeren na `t spuiten?
|
||||
|
||||
Quote:
zonder band dacht ik zelf ook iets meer aan idd. maar qua taxatie maakt niks uit hoor, als je het meld nemen ze het mee en anders komt hij een week later maar weer |
|
||||
|
||||
Quote:
Zou ook de band er in doen. En taxeren voor het slopen kan geen kwaad, na het spuiten kan 't best nog een keertje. Voordeel is dat je dan ziet wat het spuiten met de waarde van de auto heeft gedaan, altijd leuk. Maar d'r zijn de afgelopen tijd in ieder geval twee auto's voorbij gekomen waarvan ik weet dat ze in de opbouwfase zijn afgefikt (met stalling en al). Verzeker je dan lekker door, kun je tenminste wat meer dan 350 euro terug verwachten.