|
|||
|
|||
Project tapie is aangevangen!
Vanavond zullen de foto's vast wel online komen! Eerste klem van de 12 zit vast :p
|
|||
|
|||
Van begin tot eindreaultaat:
Eerst het spruitstuk, nog kaal, met de toebehoren: Daarna onderaan begonnen: Eerste deel helemaal af: Stukje verder: En toen kwam ik erachter dat ik te weinig tape had om het hele spruitstuk te voorzien. Daarom eerst het belangrijkste afgemaakt: het deel in de motorruimte. Van daaruit naar beneden gewerkt tot de tape op was. En dit is dan het resultaat geworden hoe hij er nu bij ligt te wachten om morgen gemonteerd te worden: Ook de pakking op maat gemaakt die tussen het spruitstuk en de flens moet. Deze paste net niet, het nieuwe spruitstuk heeft een net iets grotere diameter. Dus die even pas gemaakt en getest, en goedgekeurd. Morgen de boel eronder kwakken en genieten
VW Golf mk1 GTS '83 Ex-rides: - VW Golf mk4 V5, 180PK, 235NM 2002 - VW Golf mk3 1.8 8v "VW Motorsport" edition 1996 DubFanatics Last edited by Dennys : 12-11-2012 at 18:45. |
|
|||
|
|||
Nieuwe spulletjes binnen:
2 deurbakken incl originele speakers 2 knipperlichten OEM 2 deurgrepen En een nieuwe extra set sierlijsten. Alles verkeerd in een extreem uitstekende staat, vrijwel nieuwstaat! Maandag nieuwe gaskabel ophalen en hopen dat ik dan voor mn werk de boel iig draaiend krijg, hoef ik niet meer met de trein. Daarna de nieuwe spulletjes monteren
|
|||
|
|||
Auto vanochtend ook weer voorzien van nieuwe gaskabel en stuk slang naar oilcatchcan.
De kabel moest ik wel enigszins aanpassen daar het een OEM kabel is die niet 1 op 1 past op de Webers. Dus met wat knippen en bijsnijden zit hij nu prima. Daarna de auto gestart en m'n best gedaan om de Webers zo goed mogelijk te laten lopen. Klein testritje daarna, en ik moet zeggen dat ik toch best in de buurt kwam van een goed stel afgestelde carbs Hij rookte onder de kap wel als de pestpleuris, dit kwam door de heatwrap om m'n spaghettispruitstuk. Morgen de uitlaat nog even wat beter vastzetten, zit nog niet potdicht bij spruitstuk - middendemper, en daarna de stabilisatorstang weer bevestigen. Dan een wat langere testrit maken, en alles goed in de gaten houden en zo nodig afstellen. Dus als ik niks geks tegenkom zou hij morgen rond het middaguur weer echt goed moeten rijden, en kan ik met een veilig gevoel de snelwegen weer op
|
|||
|
|||
Update:
Hij doet het!! Vandaag mee naar werk gereden, en hij reed heerlijk! Liep niet meer hoog op in de toeren, reageerde netjes op het gaspedaal, en enkel de uitlaatpakking tussen spruitstuk en middendemper wordt deze week vervangen door een ander. Hij maakt alleen daar nog wat teveel geluid. Verder zal ik de stabilisatorstang ook meteen eerdaags weer terug plaatsen, ik had er vandaag helaas geen tijd voor. De Golf ligt dus nog niet superstrak op de weg, maar ik heb geen haast, wil alles toch netjes inrijden, dus zal ik niet strak door de bochten gaan. Als die dingen gedaan zijn kan ik weer verder aan de optische updates die met smart op me te liggen wachten
|
|||
|
|||
Gister even een best stukje gereden.
Auto liep niet meer op in de toeren, uitlaat is gasdicht en hij heeft weer flink vermogen terug Echter was de naald van de brandstofmeter in een wilde bui, ik zag hem gewoon bewegen! Dus dit weekend proberen de auto zo af te stellen dat ie toch net ietsjes beter rijdt en minder verbruikt. Als het me zelf niet lukt maar even wat hulp inschakelen, sowieso wil ik hem goed afgesteld hebben maar probeer het graag eerst zelf even. Wil toch zoveel mogelijk zelf kunnen Straks eerst auto maar weer even wassen, heeft ie ook wel weer verdiend
|
|||
|
|||
good look cars
|
|||
|
|||
Afgelopen vrijdag in Loosdrecht geweest voor de Webers.
Daar aangekomen zijn ze een stuk beter afgesteld, en we hebben even gesproken over wat we het beste kunnen gaan doen om ze weer in nieuwstaat te krijgen. Deze week een afspraak maken voor in januari, en dan zal het volgende gebeuren met de carbs: - ze zullen tot in het kleinste hoekje en kiertje worden schoongemaakt door o.a. een ultrasoonbad - alle pakkingen worden vernieuwd - alle sproeiers, venturi's etc worden grondig nagekeken en indien nodig vervangen - luchtfilters worden helemaal schoongemaakt Daarna zullen er als ik dat wil nog een aantal delen verzinkt worden, zodat het eruit ziet alsof ze nieuw uit de fabriek komen. Grote kans dus dat ik daar interesse in heb Daarna zal alles weer teruggeplaatst en afgesteld worden.
|
|||
|
|||
Ook de wintervelgjes zijn binnen
Maatje van me kwam me even verblijden met een setje Quartet-velgen (cabrio), waar winterbandjes omheen gaan komen. Misschien een beetje laat haha, maar beter laat dan nooit, en zo heb ik nog even de tijd om de Rem0's weer lekker op te knappen, zijn ze wel aan toe :mrgreen: Heb ze al schoongemaakt vanochtend, en van 1 velg de binnenkant al een beetje kaal gemaakt, die is dus al op de helft. Ik ga ze namelijk even een ander kleurtje geven dan dat ze nu zijn, ik zit zelf te denken om er even een paar leuke lagen witte lak overheen te knallen. Echt goed opknappen van deze hoepels zal gebeuren zodra de Rem0's weer glimmend en wel el onder de mk1 zitten :p Feuateaus: schoongemaakt en binnenkantje bijna kaal
|
|||
|
|||
Afgelopen zaterdag een gruwelijke herrie vanuit het niets, ergens bij de uitlaat vandaan...
Ik zoeken en zoeken, blijkt dat een van de tapeinden van het uitlaatspruitstuk niet vast goenoeg zat oid, en dus was los getrild. Toen ik dat zag, schrok ik ineens door een zootje olie op plekken waar dit niet hoort... Dus meteen de kap dichtgegooid, voor de zekerheid even een paar vrienden ge-whatsappt (staat in de van Dale tegenwoordig!!!) en naar de onderdelenboer gereden. Uiteindelijk was het toch unaniem besloten dat het 95% zeker was dat dit kwam door de oliedruksensor. Deze dus vervangen: Ook meteen gehaald: - oliefilter - 5liter nieuwe olie - bougiekabels Ook zweet m'n carterpan wat olie, en aangezien het toch tijd wordt om olie en oliefilter te vervangen, ook meteen maar een nieuwe en verse carterpakking en carterplug bij de dealer gehaald. Gelukkig was alles wat ik nodig had op voorraad, dus heb gister alvast de bougiekabels en het uitlaat-tapeinde gemonteerd, en vanmiddag na werk even de brug op voor carterpakking, oliefilter en olie. Is dat ook allemaal maar weer gedaan!!
|
|||
|
|||
Gistermiddag de auto op de brug gezet en weer lekker aan de klus gegaan
Allereerst de olie eruit laten druppen, daarna oliefilter verwijderd, en vervolgens de carterpan losgehaald. Alles weer vers teruggezet (de boutjes die naast de versnellingsbak zitten waren alleen wat lastig bij te komen, verder was het eigenlijk gewoon een eitje!!), nieuwe carterpakking, nieuwe filter en een paar litertjes nieuwe olie. Ook dat is dus weer gedaan, nu is er als het goed is weinig meer aan zulk onderhoud, heb toch al best veel weer gedaan. Kan ik me weer rustig aan richten op het in- en exterieur, daarvoor liggen er ook nog steeds een aantal onderdelen te wachten om gemonteerd te worden
|
|||
|
|||
En wederom een lijstje spullen onderweg:
- OEM "Volkswagen"embleem voor op achterklep - mistlampschakelaar (dan doen die het binnenkort ook) - nieuwe raamslinger OEM (bestuurderskant is kapot gegaan, dus maar ff nieuwe halen) - Wolfsburg vloermattenset op maat - speakersetje (260W max, 100W RMS) Verder met nog een paar dingetjes bezig, mocht dat rond zijn wordt ook dat vanzelf bekend
|
|||
|
|||
Afgelopen dagen een en ander aan bestelde spulletjes binnengekregen:
En last but absolutely not least: Een mooi in superstaat verkerend Spucknapf-stuurtje!! Ik wacht nu alleen nog op m'n bestelde vloermatjes, en daarna op mooi weer, want dan kan ik beginnen met alles wat ik nu in m'n woonkamer heb uitgestald rustig aan monteren, en komt er ineens schot in de zaak!
|
||||
|
||||
super hoor,hij word steeds beter
|
|||
|
|||
Ik doe m'n best
En ook vandaag na thuiskomst van werk weer blij verrast: Alles wat ik besteld had is binnen, dus laat de zon maar schijnen, en de voorjaarstemperaturen maar komen, kan ik me weer eens goed uitleven voor de deur!
|
|||
|
|||
Heb de zelfde matten Zou ze als ik jou was wel goed vast zetten want ze schuiven wel wat. En niet met natte voeten op het logo staan krijg je daarna amper weer schoon
|
|
|||
|
|||
Haha thanks voor de tip
Is m'n zomer setje, in de winter mogen ze lekker thuis liggen Of anders elk jaar een nieuw setje, zo extreem duur was het ook weer niet :p
|
|||
|
|||
Dit weekend m'n wintervelgen gereed maken ( Ontdoen van oude loodjes, verder opschuren en tijdelijke laag verf eroverheen kwakken).
Dan maandag nog even 2 bandjes regelen (2 zijn versleten), balanceren en monteren. Kan ik daarna rustig m'n Rem0's op gaan knappen! Gaat nog een hele klus worden, alles met de hand in m'n schuurtje haha :p
|
|||
|
|||
Afgelopen dagen flink geklust.
De quartetvelgen zijn opgeschuurd en gespoten, en liggen nu lekker warm te drogen. Morgen of woensdag wat bandjes fixen en dan die hoepels tijdelijk onder de auto knallen. Verder gedaan: - deurbakken vervangen (nieuwe speakers passen niet in de deur vanwege de te grote magneet) - nieuwe speakers achterin geplaatst onder hoedenplankdragers (OEM locatie voor achterspeakers) - oranje knipperlichten gemonteerd - deurgreep binnen passagierszijde gemonteerd - nieuwe raamslinger aan mijn kant gemonteerd - en het spucknapfstuurtje geplaatst. Van het laatste even een snelle foto: Verder gaat ie deze week weer eens goed gewassen worden, en laat ik de garage woensdag even kijken onder de kap, 1 tapeinde van mn uitlaatspruitstuk trilt steeds los, dus of even met loctite oid vastzetten, of een helicoil laten plaatsen (en in het ergste geval overmaats laten tappen...). Verder rijdt ie als een zonnetje! en begint ie echt steeds weer meer naar mijn straatje te worden
|
|||
|
|||
Tijdelijke stance Ik weet het, hij is vies, ook dat komt goed Vandaag wel nog achter wat kleine aandachtspunten gekomen: - inlaatspruitstuk heeft een scheurtje (wordt straks een ander gehaald) - volgende week nieuwe draagarmen inclusief fuseekogels en rubbers bestellen - volgende week verse remblokken rondom bestellen Daarnaast de Rem0tecs opknappen en Brudgestone Potenza's onder knallen (165-50-15). Die zullen tzt ook klaar zijn, voorzien van gepolijste randen en wit geplastidipte harten