|
||||
|
||||
sterkte ermee..
1 van de ergste dingen voor de auto-hobbyïst.. |
|
||||
|
||||
Sterkte met dit verlies!!!
|
|
||||
|
||||
Heel veel sterkte ermee, kreeg kippevel toen ik dit las. Dit gun je niemand
|
||||
|
||||
veel sterkte
en ondanks dat hij verzekerd zal zijn of wat dan ook word je hier nooit beter van echt zonde want was wel 1 van de dikste golf 3 ooit(mijn mening dan) |
|
||||
|
||||
Vandaag de stoffelijke resten bij Boekema-Ureterp zien liggen....
Velgen en achterbumper lagen achter de balie...
|
||||
|
||||
Quote:
Klopt is vorige week afgevoerd naar Ureterp.... Achterbumper reed de chaufeur nog even stuk bij het oprijden van de vrachtwagen..... Enige wat nog goed was waren 2 achter velgen en de cleane achterklep met gti spoiler... |
|
|||
|
|||
kon je de wielen er niet onder weg halen henk ?
|
|
||||
|
||||
Quote:
Hey Alberto...... Nee moest de wagen afstaan in zijn geheel. Mocht wel behoud van onderdelen eventueel doen maar dan werd ik nog meer ingekort op eventuele uitkering. Anders moest ik het wrak terug kopen en heb zelf niet de mogelijkheid om de wagen te vernietigen etc.... |
|
||||
|
||||
Wrak terug kopen is meestal het zelfde bedrag, als de hoogste bieder van de autodemontage bedrijven. Dat is voor een afgebrande golf dus geen drol.
Plus daarna kan je na het demonteren hem altijd nog naar een sloper brengen en krijg je er ook nog paar tientjes oud metaal voor hoor.
|
||||
|
||||
Je kan ook geen zin hebben om je eigenhandig gebouwde, afgebrande golf te strippen.
Ik had het wrak ook ingeleverd denk ik. Heb je 2 sportvelgen en een achterbumper, daar wordt je toch niet blij van.
|
||||
|
||||
Natuurlijk inleveren van het wrak, enige manier om het financieel nog enigzins te redden.
|
|
||||
|
||||
Volgens mij lezen jullie niet zo goed,
(Ken een jongen die een golf II had kapot laten rijden. Op het wrak was nog geen 500€ geboden, (logisch gare golf uit 89' ), Hij heeft z,n wrak dus met €500 aftrek van z,n verzekerde bedrag kunnen terug kopen. Alleen deze golf had wel de wel bekende klapramen, leder corrado interieur, net gereviseerde motor, nieuwe wrd velgen en banden enz enz. Dan zou je toch een zak zijn als je dit voor €500 naar een demontage bedrijf zou laten brengen?????) Had wel graag willen weten wat het hoogste bod op het wrak was geweest en daarop kunnen beslissen of ik hem zou houden of niet.
|
||||
|
||||
Quote:
Iid ,zo ben ik ook annde zwarte variant gekomen , toen m'n zwager er schade mee had gereden (door een ander z'n schuld) hebben we ook eerst afgewacht wat de opkopers ervoor wilden geven , meestal valt dat wel mee wat ze ervoor geven ,en kun je voor een leuk bedrag je eigen auto houden . Al heb ik ook al eens meegemaakt dat ze nog een dikke 900 euro gaven voor een gare 93ér golf Mk3 tdi met4 ton en rondom dikke schade , t altijd afwachten natuurlijk . Maar als een auto zulke dikke brandschade heeft zullen er wel geen dikke prijzen op geboden worden ....
|
||||
|
||||
Tering Henk zeg!
Wat een pech zeg! Heel veel sterkte met het ''verlies'' iig !
|
||||
|
||||
Al wat meer bekend Henk over het hoe en wat..
|
||||
|
||||
Wagen is meegenomen voor onderzoek door de verzekering en konden precies zien waar de brand waarschijnlijk begonnen is.....vraag mij niet hoe ze dat zien.
Later afgevoerd naar Boekema in Ureterp waar hij nu in onderdelen ligt. De rapportage is opgemaakt en vastgesteld dat bij de downpipe waar de lambdasonde aan zit hier het warmst is geweest. De Golf was al een x bij Audiparts in Veghel geweest en was toen al door hun op geatendeerd dat ik dit gedeelte beter met katoen kon omwikkelen tegen de warmte van de uitlaat. Ze denken dat de draden te warm zijn geweest waardoor kortsluiting is ontstaan en zijn gaan smeulen....etc. Eindelijk zit er vooruitgang in want de verzekring doet nogal rustig aan en moet eest een rapport zijn opgemaakt voordat ze verder met de afhandeling gaan.....dus dat gaat nog wel enige tijd duren. En lees altijd goed de kleine letters in de voorschriften van een verzekering betreffende een taxatie......je gaat trapsgewijs maandelijks naar beneden met de waardebepaling. Dagwaarde van de Golf was 1300euro en krijg waarschijnlijk tussen 11000-16000 uitgekeerd.. Mijn tussenpersoon is er nog mee bezig waar ik mijn zakelijke verzekeringen ook heb liggen, dus nog even geduld hebben hoe het afloopt. |
|
||||
|
||||
Geluk bij een ongeluk dat je tenminste een taxatie van de Golf had en de verzekring ook uitkeert. Klote dat je je auto kwijt bent, maar je hebt nu wel weer wat geld om in een nieuw project te steken.
Hoe dan ook, veel succes er mee.
|
|||
|
|||
Is het niet zo dat een verzekering het getaxeerde bedrag moet uitbetalen???? Hij was getaxeerd op een kleine €45.000??
Ik weet niet hoe het zit met dat verzekeringen maar vroeg het me af. Maar dan is 10.000 a 16.000 wel weinig. Hoe gaat zo iets in zijn werk eigenlijk?? |
|
||||
|
||||
Het gaat zoals het altijd gaat met dat verzekeringstuig.
Ze zoeken altijd wel een uitweg of de kleine lettertjes om niet of zo min mogelijk uit te betalen. Henk sterkte ermee kerel,hoop voor je dat ze veel zullen uitkeren om het verlies wat dragelijker te maken. |
|
||||
|
||||
Zo zou je hem dus in feite jaarlijks moeten laten taxeren.
Aan de andere kant is het ook stront-logisch. Een auto die je in 2010 voor €45.000 euro koopt en verzekerd, is in 2015 ook niet meer hetzelfde waard. Auto's worden nu eenmaal ouder, verslijten en verliezen waarde.