|
||||
|
||||
ben ook benieuwd!
de commandant gebruik ik eigenlijk altijd voor spaken van fietsen etc en is niet direct gekocht voor de auto.. maar om welke reden dan niet gebruiken? want echt thuis ben ik nog niet in het poets wereldje
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
dat is een beetje te grofe korrel die commandant 4 bevat
|
|
||||
|
||||
Quote:
Commandant bevat grove schuurkorrels die zichzelf niet afbreken. Je brengt dus meer schade aan dan dat het oplost. Dus gewoon voor je spaken van de fiets, en eventueel je uitlaat ofzo gebruiken, maar niet voor je lak
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers '92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht) '89 VW corrado 1.8 G60(verkocht) '85 VW Jetta II CL 1.3 '79 VW Golf 1 1.3 GL '85 VW Jetta II GL 1.3 '99 VW Bora Variant 1.9 TDI |
|
||||
|
||||
weer wat geleerd! thnx
net even een bak gekocht waar alles netjes in kon en nu 2 weken vakantie.. hopen op goed weer dan kan ik in de uurtjes die ik over heb is rustig stukje voor stukje gaan poetsen..
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline |
|
||||
|
||||
vandaag dus eens een begin gemaakt
en over motherswax ben ik erg te spreken tot zover echt fijn spul, heb dan verder wel geen ervaring met andere merke behalve turtlewax.. afijn vandaag dus een beginnetje gemaakt, eerst het paneel gewassen (dus niet de hele auto zoals te zien ), daarna met de klei en detail spray gedaan en toen in de was gezet! resultaat naar mijn idee is super het oppervlak is super glad nu voor het gevoel en dit is ook zeker te zien poging gedaan er een foto van te nemen links niet gedaan rechts wel! nu dus rustig aan de rest van de auto eens beetpakken in de avond uurtjes bij mooi weer.. Groet
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline Last edited by vdWal. : 23-02-2016 at 21:40. |
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit!
|
||||
|
||||
Mooi Mooi
|
||||
|
||||
vind het is echt ziek idd, van dat klei sta ik toch wel zo te kijken
je voelt die klei het vuil er gwoon uit trekken, goed zwart word het ook! deur flink beet gepakt zoals het kommetje bij de deur klink, alle lakstift zooi zoveel mogelijk weg gepoetst op plekken waar het niet hoort etc.. even een vergelijking had geen voor of na maar de andere kant zag er precies het zelfde uit: Groet
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline Last edited by vdWal. : 23-02-2016 at 21:41. |
|
||||
|
||||
dat zier er weer super uit , krijg ook zin om spontaan te gaan poetsen
|
|
||||
|
||||
netjes!
|
||||
|
||||
zo vandaag dan toch eindelijk eens de volksforum stickers geplakt
binnekort weer is wat verder met poetsen, en ben in contact voor motorisch onderhoud.. groet
|
||||
|
||||
Poets vraag..
goeiemiddag
vandaag nog weer even aan de poets gweest en heb een vraag aan de gene die hier wat meer zicht op hebben als ik.. heb dus het voor paneel gepoetst maar op dit paneel zitten allemaal grijze spikkels en een soort rare toplaag over.. hier onder zijn de spikkels vrij goed te zien na het poetsen wel een stuk strakker gekregen en voelt echt super fijn aan, ook zijn de grijze spikkels wel iets minder maar vallen ook nogal weg op de muur van de weerspiegeling.. nu is mijn grootste vraag op onderstaande foto zie je de rand van mijn voorpaneel met de ''toplaag'' waar ik net al over had als het ware los laat ik kan dit met mijn nagel ook gewoon weg krabben over de rand. zijn er mensen die weten wat dit is? ik dacht zelf mischien mijn blanke lak ofzo? ben daar totaal niet in thuis hoop dat jullie hier iets meer over kunnen vertelen en of dit ook nog weg te poetsen is? ik doe eerst de auto wassen, daarna kleien en dan waxen met mothers wat hier terug ergens op de foto staat groet
Actieve topics: ------------------------- vdWal's Wagenpark Jetta Mk2 Coupe Verkocht: Golf Mk4 R32 Deep Blue Pearl Golf Mk3 Milestone Variantje Golf Mk2 Edition One 16vG60 Luup 16v, Jetta mk5 comfortline, Audi A4 B8 2.0 Sline Last edited by vdWal. : 23-02-2016 at 21:42. |
|
||||
|
||||
Dat is inderdaad blanke lak die los laat. Kun je niks aan doen afgezien van opnieuw schuren en laten spuiten.
|
||||
|
||||
blanke lak laat los door slechte hechting?
denk ik zelf als ik zo kijk. edit,tinus was me voor
|
||||
|
||||
thnx voor de snelle antwoorden
dan gaan we er maar vrede mee hebben dat het voorlopig zo zal zijn auto gaat zowieso nog uit elkaar en dat zal geen jaren meer gaan duren voor een respary etc.. mocht het heel hard achteruit gaan oid kunnen we altijd nog stappen ondernemen
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit. Je hebt ook al een keer goed getest hoorde ik van Peter?
|
||||
|
||||
Daar is door de lak heengepoetst!
Dat is erg zonde. Maar wel een vette 16vg60 hoor, echte wolf in schaapskleren. |
|
||||
|
||||
Uhm nou dat moet dan al een hele tijd gelede zijn samurai want de vorige eigenaar was niet echt een poetser die heeft hem een jaar of 7 gehad en ik heb het zeker niet erger gemaakt dit was al voordat ik starte met poetsen helaas
Quote:
hoe bedoel je op dat circuit dingetje in de achterhoek?
|
||||
|
||||
Met een corrado toch?
|
||||
|
||||
ow haha jahh dat is ook een goeie test geweest maar getest word hij regelmatig daar issie voor