|
|||
|
|||
kijk mooi dat de deuren gewoon passen vond het ook al vreemd als dit niet zo zou zijn.
mijn golfje 1 is ook weer bijna klaar na heel veel soldeer werk, dus binne kort kan ik gaan omkeuren 20vt op kenteken laten zetten ;-] |
|
||||
|
||||
Quote:
Nee inderdaad. Goed gezien! Hier moet ik even achteraan. Of we het sleepoog ook dicht laten lassen valt nog te bezien. Hij heeft namelijk het hele front al een keer in de groene verf gezet.... Zoals de auto er nu bij staat heeft hij ook al een sleepoog dus blijkbaar is dat inderdaad al een keer vervangen! Groeten! en Pewi, succes met de keuring! |
|
||||
|
||||
Zo, na een lange tijd weer eens een kleine update, geen foto's helaas.
Vandaag de voorstoelen naar een bekleder gebracht en de raamrubbers allemaal schoongemaakt om ze binnenkort even in de sileconenspray te zetten. Verder ga ik me nu een beetje inlezen in het loshalen van de versnellingsbak van de motor. De bak wordt namelijk gereviseerd. Als deze twee los van elkaar zijn dan kan de motor op een motorbok geplaatst worden om eens nader te bestuderen. Mocht er nog iemand zijn die zo'n motorbok ongebruikt heeft staan dan hoor ik het graag..... Dan nog een vraagje over de remleidingen. Waar kan ik deze het beste opnieuw laten maken? Ik wil waarschijnlijk ook de rubberen delen die naar de remmen zelf gaan, vervangen. Eén van de remleidingen (die naar linksachter) is helemaal naar de klote en ook een deel van weggegooid. Ik bedenk me nu dat ik daar de lengte waarschijnlijk van moet weten? Of kan je deze gewoon kant en klaar bij de dealer oid kopen? Groet, Arnout |
|
|||
|
|||
remleidingen kan je laten maken bijv bij de brezan probeer hem er zo heel mogelijk onder vandaan te halen dan kunnen ze hem zo na maken en de remslangen zoals jij bedoeld (rubberen) die kun je waarschijnlijk nog wel bestellen...bij dealer of automatrialen zaak (brezan) exct exct
hoop dat je hier mee uit de voeten kan heb je nog nieuwe foto`s Last edited by gizmo98 : 13-02-2010 at 19:31. |
|
|||
|
|||
Hey ik lees nu pas mee, schitterend dat je de auto in de familie houd, het is veel werk maar dan heb je ook wat om terug te kijken. Ik vind het ook knap van je dat je dit uitbesteed aan een schadeherstelbedrijf, zal wel wat mogen kosten dan, maar je ziet wel dat het goed gebeurd en dat is het belangrijkste.
Nog misschien een tip kijk eens voor wat andere boeken van de golf 1 daarin staat vaak tot in detail beschreven hoe alles in mekaar steekt vaak nog beter dan haynes. Veel succes en ik blijf het volgen. Groetjes ron |
|
||||
|
||||
zeer goed bezig!
houdt hem alsjebliefd helemaal origineel! dan houdt hij zijn waarde, want dit kost al genoeg zo te zien. en deuren zijn er misschien nog wel in duitsland werden vorig jaar zelfs goede autos van jou leeftijd voor abwrackpremie ingeleverd succes! die van mij staat nu bij de spuiter, gelukkig al het laswerk achter de rug bodem in kleur(rx) super mooi geworden. |
|
|||
|
|||
Mooi project !!
respect voor het werk, veel succes met het opbouwen straks |
|
||||
|
||||
Quote:
Okee de brezan is dus the place to be? In iedergeval 1 van de remleidingen is dus al niet meer heel en deels weggegooid, waarschijnlijk moeten jullie me dan maar aan de lengte van die leiding gaan helpen Of kan je de leidingen ook bij de dealer halen? Quote:
Heb je wat voorbeelden? Misschien kan ik m dan via marktplaats vinden oid? Quote:
Ik probeer het! Hoewel sommige onderdelen dus niet origineel zijn. Qua uiterlijk blijft hij origineel... De deuren zijn inmiddels al opgelost. Binnenkort ga ik weer eens bij de wagen kijken, hopelijk komen er dan ook wat foto's bij. |
|
|||
|
|||
vraagbaken helpen veel maar de echte vind ik toch de duitse, jetz helfe ich mir selbst of so wirds gemacht. Vaak te vinden op marktplaats en of nieuw te bestellen bij ansbooks geloof ik, moet je maar eens googlen. Ik vind het gewoon handig, vaak wil je iets loshalen en weet je niet precies hoe het zit en dan maak je het weer kapot of zo, in deze boeken staan vaak de afbeeldingen van van ieder onderdeel van de golf 1 dus dan weet je ook hoe alles in mekaar steekt. succes ermee.
Groetjes ron |
|
||||
|
||||
Zo dit weekend helaas niet bij de auto geweest maar wel wat mooie dingen gedaan zoals het loshalen van de bak van de motor en deze schoongemaakt. Wat een kek kwam daarvan af zeg! Nu zal de bak naar een revisiebedrijf worden gebracht.
Daarnaast hebben we zaterdag de stoelen bij de bekleder opgehaald. Echt superblij mee! Oud (wel in ander licht waardoor ze wat grijzer lijken): Nieuw: Ook hebben we bij svennie een chrome bumper gekocht, waarschijnlijk hebben we deze binnenkort in ons bezit. Verder ben ik dus nog op zoek naar een chromen achterbumper. Komende tijd ben ik druk met de studie, dus zullen er wellicht wat minder dingen gedaan worden. Wel zal er vanaf nu een en ander besteld moeten gaan worden.... Mocht er nog nieuws zijn dan horen jullie dat wel. Bedankt voor alle reacties trouwens. Erg leuk om te lezen! |
|
||||
|
||||
potdikke,wat word dit netjes gedaan....
word weer een hele nette auto zo!
|
||||
|
||||
Supergoed bezig man!!!
Daily's : 2019 Seat Leon ST 1.5TSi FR 1989 VW Golf GL 1.8 Ex VW's: 1990 VW Golf GL 1.6TD Intercooler 1996 VW Golf GT 1.9TDi Special 1991 VW Golf Pasadena 1.6TD Intercooler 1983 VW Golf Rabbit LX 1.1 2001 VW Golf Base 1.9TDi Edition |
|
||||
|
||||
Voor de geïnteresseerden een kleine update. Zelf heb ik niets meer aan de wagen gedaan. Het echte werk zal wel weer na mei opgepakt worden. Er is wel grondig aan de wagen gelast inmiddels.... Zie foto's. Ook heb ik de chromen voorbumper ontvangen.
Jullie horen wel weer van me! Arnout |
|
||||
|
||||
Ziet er netjes uit zover, alhoewel het nog flink afgewerkt moet worden.
Ben benieuwd naar het eindresultaat. Ik denk dat je hier veel plezier van gaat hebben. Zover ben ik nog lang niet.
|
||||
|
||||
Zo er zijn weer wat foto's binnengekomen. Echt te vet om te zien en ik heb zoveel zin om hem weer in elkaar te gaan zetten..... Ondertussen zijn er wel wat onderdelen besteld maar ik heb het tot half mei nog druk met de studie helaas. Hieronder nog wat foto's:
|
|
||||
|
||||
Netjes netjes respect succes met je project
|
|
|||
|
|||
wat is dat zwarte spul wat je er op smeert?
|
|
|||
|
|||
ik denk nadenkit
|
||||
|
||||
ik weet er ook het fijne niet van, zoals je kan lezen doe ik dit gedeelte niet zelf. Maar ik denk inderdaad nadenkit. Dit zie je in andere projecten ook wel terugkomen...
|
|
|||
|
|||
tancopal ??? of zoiets
|