|
||||
|
||||
Quote:
Ik heb eventueel een setje nagenoeg nieuwe schokbrekers voor de voorzijde voor je. Die zijn er onder gezet voor de vorige APK, en sindsdien is er ongeveer 2000 km mee gereden tot ik de auto verlaagd heb en de schokbrekers heb vervangen... Voor € 50 mag je ze als mede-Passat-liefhebber van me overnemen, mocht je ze willen?!
|
||||
|
||||
Quote:
Ach zo. Hoe heb je jouwn wagen nu verlaagd dan? En van welk merk zijn de schokbrekers? Gr
|
||||
|
||||
Quote:
Bij mij zit er vóór een setje van Weitec onder (Audi 80-setje), en achter zitten er gekorte veren onder van een Ascona B ... Ik weet eerlijk gezegd niet van welk merk de schokbrekers zijn, de vorige eigenaar heeft ze door de garage laten vervangen... Zien er nog als nieuw uit, maar liggen bij mij eigenlijk maar niks te doen?!
|
||||
|
||||
Quote:
Ascona B ... hahahaahaha tsja je moet wat. ik zal je een pb sturen! Thanx Gr
|
||||
|
||||
Jij kunt beter niet nadenken over verlagen maar over iets anders, ik zeg het niet snel maar deze zal toch echt iets hoger moeten komen..
Verder ziet het er erg goed uit hoor en het vorderd allemaal snel. Cloontje ga ze verder.. Gr Ronnie
|
|||
|
|||
Dat word tijd voor een dry sump systeem robert dan mis je zowat je hele carterpan !
Originele veren is toch ook niet zon heel erg strak plan ? Krijg je de originele slappe vering en dan raak je als je te hard een hobbeltje pakt nog met de carterpan de grond |
|
||||
|
||||
Quote:
Leuk projectje. Maar op deze manier kun je alvast wat extra carterpannen gaan bestellen.
|
||||
|
||||
daarom komen er ook 17inc wielen onder zodat ik toch nog wat van de grond blijf.
Gr
|
||||
|
||||
Staat ie nu op de standaard wielen? 165/80-13 gok ik? Hou er rekening mee dat je flinke 17" banden moet gaan monteren, want bijv 205/40-17 is net zo hoog als je standaard wiel...
|
|
||||
|
||||
ik zal vanavond eens kijken wat er nu op ligt. heb ik nog niet naar gekeken.
Het zal toch voorzichtig rijden worden. Edit: Tot hoeveel inch gaat passen? Gr
golf 1 gti '77 under construction Passat dsl '80 130 PK TDI Passat station 2004 130 PK TDI Last edited by cloontje : 19-10-2009 at 10:51. |
|
||||
|
||||
er ligt nu 175/70/13 op.
Gr
|
||||
|
||||
|
||||
|
||||
Heey Cloontje,
Veel succes met mijn "Oude Remmerij" hoop dat je er iets mee kan. En de volgende keer toch maar wat minder de avond van te voren, denk dat het dan makkelijker verloopt en niet dat we de verkeerde dingen los slijpen..Hahaha.. Gr Ronnie
|
||||
|
||||
Ombouwen naar dry sump?
|
||||
|
||||
Quote:
Een dry sump systeem (letterlijk: droog cartersysteem) is een smeersysteem voor viertaktmotoren waarbij de smeerolie i.p.v. in het motorcarter in een aparte tank of in de framebuizen wordt meegevoerd. Dit heeft als voordeel: geen (kwetsbare) carterpan onder het blok en een grotere bodemvrijheid. Daarom wordt een dry sump smeersysteem vaak bij motorfietsen toegepast. Er zijn echter ook nadelen: Er zijn in het algemeen twee oliepompen nodig: een in de olietank en een onder in het motorblok. Bovendien is het peilen van de olie niet altijd eenvoudig, vooral als het frame als olie-opslag dient Ik heb het moeten opzoeken want ik kende het niet. Dat is volgens mij niet zo eenvoudig t emaken. Gr
|
||||
|
||||
Wikipedia wat is dat toch fijn he..
Gr Ronnie
|
|||
|
|||
wat steekt er aan de bovenkant uit dan ?
|
||||
|
||||
Drysump lijkt opzich beter haalbaar.
|
||||
|
||||
Quote: