|
||||
|
||||
Oke dat is een optie... Ik zou dan mn originele hoedenplankbekleding kunnen laten zitten, aangezien er geen gaten in gezaagd zijn. Misschien iets voor de toekomst.
Ik zat eerst te denken om twee speakers onder het dashboard te monteren... Maar ik geloof dat daar echt te weinig ruimte voor is, met name aan bijrijderszijde. Helaas. |
|
||||
|
||||
Zijn er geen originele deurbakken te koop?
|
|
||||
|
||||
Volgens Sjon niet:
Quote:
Of zijn ze er wel ZONDER speakers? Zodat die wellicht te verbouwen zijn tot bakken MET speakers (wellicht met donor-bakken van een Golf 2 ofzo)? |
|
||||
|
||||
Jammer. Toch altijd nog het mooiste.
|
|
||||
|
||||
Nog ff een kort vraagje ter inventarisatie:
Mn Polo'tje heeft bij de vorige eigenaar een klein tikkie op de achterbumper gehad, wat een kleine bobbel in het plastic heeft achtergelaten. Ik vroeg me daarom of af er nog (makkelijk) een deze achterbumpers te komen is (imitatie, origineel of tweedehands), wellicht zodat ik deze in de toekomst nog eens kan vervangen. |
|
||||
|
||||
Zo'n bobbeltje krijg je er ook wel uit, soms.
Van de achterkant een beetje warm maken met een föhn, en dan recht drukken.
|
||||
|
||||
Quote:
Voor de Sedan (want een Classic heeft vierkante koplampen) is er 2de hands denk ik nog wel wat te vinden. Als ik iets zie dan geef ik wel een gil |
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is altijd het proberen waard natuurlijk! Misschien een leuk klusje voor het voorjaar. Gelijk proberen om de bumper weer netjes uit te lijnen, want hij zit voor mijn idee wel heel dicht op de carrosserie. |
|
||||
|
||||
Quote:
Bestaan ze wel zonder speakers?? Die dan wellicht een beetje om te klussen zijn zodat er speakers in kunnen (houtenringen, piepschuim, polyester, weet ik het allemaal...) ??? Dat zal dan waarschijnlijk het meest 'originele' uiterlijk uiterlijk geven denk ik. Heeft iemand misschien een foto van deze deurbakken of van het interieur waar deze deurbakken duidelijk op staan? BVD! |
|
||||
|
||||
De standaard deurbak:
|
|
||||
|
||||
Leuk biesje !
Maar van die deurbak moet toch wel iets te fabriceren zijn? Aan de rechterkant d.m.v. wat MDF en/of polyester ofzoiets een verhoging en versteviging aanbrengen en deze aan de zijkanten netjes afdichten. Daarna de hele handel met skai overtrekken en klaar... Oke, bedankt voor de foto, ik denk dat ik daar in toekomst wel iets mee kan. Beetje klussen en iets moois van maken. |
|
||||
|
||||
Quote:
Er staat 'Classic' op het typeplaatje en hij is als 'Classic' bekend bij de RDW... Waarom zou het dan geen Classic zijn? Hij is van '88, rond die tijd werden er toch geen vierkante lampen meer geleverd, of wel? Last edited by RS_Rick : 25-11-2009 at 13:23. |
|
||||
|
||||
Quote:
Classic (4-kante koplampen, oa geleverd met korte achterbumper) Sedan (ronde koplampen, lange achterbumper) Classic is geloof ik tot '85 geleverd Last edited by JaapvdV : 25-11-2009 at 13:34. |
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 28-10-2015 at 16:18. |
|
||||
|
||||
Ahaaaa ! Dat verklaart een hoop. Ik dacht dat ie ook bij de RDW bekend stond als Classic. Dat had ik fout gedacht dus, my bad.
Bestaan er ook type plaatjes met 'Polo Sedan' voor op de achterkant? Ennuh... die 33 kW, hoeveel PK moet dat ongeveer zijn? Of: hoe weinig ? (ps: Snowflakes liggen bij de velgen-afdraai-meneer! Ssssspannend! ) |
|
||||
|
||||
1kW = 1.3636pk.
Je hebt maar liefst 45 peekaa's onder de kap!
|
||||
|
||||
Agut wat lief!
Nou opzich... In het dagelijkse verkeer (zeker in de stad), wil het nog best van z'n plek komen. Karretje weegt geen drol natuurlijk. Goed ff wat anders: De wielen zijn bijna klaar bij de velgen-afdraaier en dan is het tijd voor rubber. Ik twijfel tussen de maten: 165/55/14 en 155/55/14 Begrijp ik het goed dat de 165'ers vanaf de zijkant gezien een hoger profiel hebben, t.o.v. de 155'ers. En dat deze er vanachter breder uitzien dan de 155'ers? Klopt dit? En wat is jullie mening qua overall looks van deze banden? Welke lijken jullie beter staan? Vinden jullie die 155'ers te iel staan of te plat, of vind je die 165'ers juist niet te hoog. Heb ff beetje feedback nodig voor ik overga op het aanschaffen van de rubbers, aangezien ik zelf niet helemaal into bandenmaten ben. Alvast bedankt! Last edited by RS_Rick : 27-11-2009 at 17:10. |
|
||||
|
||||
Als je de polo genoeg verlaagt zouden die 155 wel kunnen, maar van de achterkant blijft het er iel uitzien.
Het verschilt trouwens ook per merk wat nou de exacte maat is. Een 165/40 van Nankang heeft bijvoorbeeld een loopvlak dat niet breder is dan 145. Ik zou voor net iets meer band gaan en de 165/55 nemen (175/50 is wat prijzig). |
|
||||
|
||||
Quote:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bandenmaat |
|
||||
|
||||
Quote:
Bedankt voor de link, maar welke band vind jijzelf een goede en mooie optie voor de Snowflakes? |