|
||||
|
||||
Wauw wat een auto!!
Echt een plaatje...ga zo door!
|
||||
|
||||
Quote:
Dank je! Ben gister nog even met de luchtfilter bezig geweest maar kwam er al snel achter dat de lak nog te zacht was.. morgen maar weer zien. Ga vanavond nog wat bestellen bij parruzi o.a. nieuwe buis voor de luchtfilter en kachelpotten maar dan de ouderwetse kartonnen, (was niet zo gecharmeert van de aluminium), clips voor de deurpanelen en veel kleine dingetjes, bij hotrod antiedreun en meschien nog wel wat. Johan. |
|
||||
|
||||
nice !! denk dat het best aardig wordt als je er blanke lak overheen spuit
|
||||
|
||||
Prachtig zoals dit er uit komt te zien allemaal!
|
||||
|
||||
Blanke lak zit er op maar ik ben er niet echt zo tevreden over
Zal ik het zo laten? of... Werd zo net gebeld door parruzi dat de bestelde messing busjes voor de deurscharnieren wat langer zou duren Ze moesten een nieuw bedrijf zoeken die ze voor hun kon maken omdat de man die ze normaal voor ze maakte een tijdje vast zat...namelijk 20 JAAR! En daar kunnen we natuurlijk niet op wachten.. Johan. |
|
|||
|
|||
20jaar Mijn god, dan is deze ghia al weer aan zijn 2e resto toe
Ik zou het mooi zo laten, of je moet een adres vinden die dat stickertje precies kan namaken. het hoort er wel op he |
|
||||
|
||||
Die man had zijn eigen familie een beetje uitgedund vandaar die 20 jaar
Stickers zijn er wel maar dan helemaal rood, altijd nog beter als niks natuurlijk |
|
|||
|
|||
een vraagje: wat doe jij in je kofferbak! doe je daar karton en een tapijtset in? ben een beetje aan rondkijken maar kan er weinig info over vinden!
en doe je er zo dashboard beschermingkap tegen aan? m.v.g bas |
|
||||
|
||||
Ik doe er karton in waar al een opstaande rand aan zit voor achter het dashboard.
Wat veel doen is over het karton tapijt heen te plakken zodat het er heel strak uit ziet. Vondt dit voorbeeld op thesamba meschien een idee voor jou? In mijn 63er karmann zit alleen tapijt onder de neus en dat is in verhouding met karton tapijt/karton geen gezicht omdat het dan de contouren van de tank gaat volgen. Ik weet wel dat er (volgens mij kunstof) paneeltjes zijn die achter tegen de dash aan gezet kunnen worden, speciaal voor karmann. Volgens sommigen moet een paneeltje van een kever er ook in passen maar daar heb ik mijn twijfels bij. Persoonlijk vindt ik tapijt over karton het mooiste staan en ik denk dat ik eerst een tijdje met karton aan zie en waarschijnlijk later er tapijt er over plak. Het is een beetje hoe gek je het zelf wilt maken maar orgineel zat er karton in. Groet Johan. |
|
|||
|
|||
bedankt voor je reactie!
ja die dashboard bescherming heb ik al! maar die was gebruikt dus die breng ik terug de montage gaten kwamen niet overeen dus denk dat die op een kever gezeten heeft! maar dat voorbeel ziet er wel heel netjes uit! zat er allen over na te denken dat het best link is benzine met tapijt in de karmann na 1968 zat de benzine tank nam,elijk in de body aan de zijkant! en daar is wel tapijtset voor te krijgen! zaterdag ga ik naar een kevershop in etten-leur! afgeklopen zaterdag in berkel in roderijs geweest! tapijtset german square 1950 euro |
|
||||
|
||||
Waarom heb ik dit hele project gemist..!?
Erg netjes allemaal!
|
|||
|
|||
vraagje nog
wat kosten die aluminium strips waar ik je over mailde bij neuffer? en zou je kunnen PMen wat bumpers verchromen kost! ben ff een bal;ansje aan het maken groeten bas Last edited by saeren : 31-05-2010 at 10:38. |
|
||||
|
||||
Quote:
Jij zit ook meer in de schuur dan achter de pc heb ik al door!.. Bedankt Gijs, ik hoop dat je het nog red voor Budel! Quote:
Ik heb nog nooit een KABOEM gehoort bij het tanken van mijn 63er maar je kan maar beter zeker zijn Super dat je je tapijtset hebt gevonden en ook nog orgineel, beter is er niet! Quote:
Ik heb hier een catalogus van Neuffer en daar word een zet van 6 delen aangeboden voor 139,- alleen het boek waar het in staat is al ruim 5 jaar oud... Wat G&R betreft, je kan een offerte aanvragen via hun site Je moet dan foto's maken van wat je wil laten verchromen met de exacte afmetingen er bij Ze hebben namelijk geen standaart prijsen, kan ook niet omdat het enorm verscheelt met hoe de staat is van het te laten verchromen materie Let er wel op als je zamak legering laat verchromen is de prijs van dat dubbel zo veel! Zamak legering kun je herkenen aan kleine blaasjes onder de oude chroomlaag b.v. jou uitzetijzers van de tochtruitjes zijn van zamak Ik zal je mijn offerte wel PMen dan heb je een idee... Johan. Last edited by lowghia : 31-05-2010 at 18:46. |
|
|||
|
|||
ik weet wat je bedoelt met dat zamak! maar dat is het gelukkig niet! die kerel heeft ze er af gehaald en in een vochtige schuur gelegd! dus valt mee ook met roest. maar het is niet meer netjes.
ik was afgelopen weekend bij volksrepairs die gaven mij deze links vandaag: Er zijn 2 bedrijven die ze op internet aanbieden, 1 in USA http://www.airheadparts.com/vintage...eft-143853337-a 1 in GB http://www.vw-online.co.uk/acatalog..._Price_List.pdf ze kosten daar 55 pond per stuk. zal neuffer eens mailen... alvast bedankt en me vorderingen zal ik zaterdag weer update. leuk dat we mekaar kunnen helpen! |
|
||||
|
||||
Quote:
|
|
||||
|
||||
De laatste tijd niet veel gebeurt, de luchtfilter zit op z'n plek nu is het nog wachten op de lucht-voorverwarming buisje
Afgelopen week heb ik antie dreun bestelt voor het dak maar toen ik de doos opentrok bleken er 6 plaatjes van 25x50 cm in te zitten! ... nooit genoeg voor het hele dak natuurlijk bij hodrod verkopen ze platen van 100x160 cm dus daar maar heen de stangen van het hemeltje waren aardig aangetast door de roestduivel die heb ik behandelt met RX5 en RX10 en ook de binnenkant van het dak met RX5 Nu is het wachten op warmer weer dan kan ik beginnen met het hemeltje Een week terug heb ik nog een testritje gemaakt, alleen op de oprit natuurlijk... |
|
|||
|
|||
goed bezig
een vraagje zijn de geheel rode achterlichten standaard? ik heb ze namelijk met oranje aan de boven zijde! mijn bumpers zijn trouwens naar g en r Verxchromen bedankt voor de tip groetjes bas |
|
||||
|
||||
De mijne is een U.S.A uitvoering, vandaar de geheel rode achterlichten, de bumpers met overriders en stadsverlichting in de richtingaanwijzers
Jij hebt een europese uitvoering vandaar de oranje richtingaanwijzers, bumpers zonder overriders en stadsverlichting in de koplampen zelf. Bij het Volkswagen museum in Wolfsburg kun je een geboorte-akte aanvragen daarop staat op welke dag hij uit de fabriek is gerold en de datum en plek waar hij heen is gegaan. Ook staat de kleur, uitvoering en extra optie's er bij. Bij m'n zwarte karmann zit ook zo'n akte, erg leuk om te hebben Aangezien die van jou ook een import is, zal het waarschijnlijk wel een duitser zijn. Johan. |
|
|||
|
|||
haha leuk om te horen! okee ik zal een rond gaan snuffelen dan! bedankt voor de info!
en keep on going |
|
||||
|
||||
Afgelopen week is de antiedreun binnen gekomen voor het dak, nu heb ik op zolder nog een karmann ghia dak liggen wat het uitsnijden van de vorm van het dak stukken gemakkelijker maakte.
Met een harde roller die normaal gebruikt word bij het polyesteren en een verfbrander heb ik het aardig op z'n plek weten te krijgen. Vandaag samen met mijn zwager zijn we begonnen aan het hemeltje Eerst hebben we de A en C stijlen droog gepast en vast gezet met papierklemmen daarna vast gelijmd met pattex spuitlijm Daarna was het hemeltje zelf aan de beurt. Toen de spanning in het doek tussen de spandraden gelijk waren zijn we begonnen aan de voorzijde in het midden van het raam en zo naar links en rechts gewerkt, daarna het zelfde gedaan met de achterkant. Met als resultaat aan de binnenkant.... Met de zijkanten zijn we ook van het midden uit begonnen met spannen en klemmen hier en daar het leer voorzichtig wat soepeler gemaakt met de verfbrander om de plooien strak te trekken. Daarna hebben we steeds vier klemmen los gehaald en bison-tix lijm er tussen gekwast en de klemmen weer vast gezet. Nergens een plooitje te zien dus ik ben dik tevreden! Morgen haal ik voorzichtig de klemmen los en ga dan de overtollige stukken leer er voorzichtig afsnijden en als het nodig is nog losse stukjes vast lijmen. Johan. |