|
||||
|
||||
Klein tegenvallertje, zie dit topic.
Morgen een nieuwe turbo bestellen, alles netjes schoonmaken en weer monteren. Ondanks de hoge kosten ben ik wel benieuwd hoe de auto straks gaat rijden..
|
||||
|
||||
Precies dezelfde turbo? Dat had ik dus niet gedaan, als het dan toch geld moest kosten had ik er een 130 of 150pk turbo op geschroefd
|
|
||||
|
||||
Mja, makkelijk gezegd Er zal dan weer het een en ander aangepast moeten worden in de computer, en de motor word mechanisch ook wat meer belast. Auto moet betrouwbaar zijn en blijven Ik denk dat ik met een nieuwe turbo ook wel iets merk qua power... en chippen zit ook nog steeds in m'n hoofd
Is het overigens nodig om olie en filter te vervangen? Deze is 3000 km oud, en er zijn geen stukken van de turbo af..!
|
||||
|
||||
De kapotte Gerrit;
En de nieuwe Gerrit; Het inlaatspruitstuk heb ik op het werk schoon gemaakt, en is klaar om gemonteerd te worden; Zonde maar waar; de 3000km oude olie moet ook vervangen worden. Anders is er geen garantie. De olieleidingen moeten ook schoongemaakt worden, en IC buizen ook schoon. Nog wel een zaterdagje sleutelen zoals je ziet
|
||||
|
||||
Mooi klusje, maar dan is alles ook weer goed!
Zou desondanks toch het roetfilter gaan verwijderen. |
|
||||
|
||||
Staat ook nog op de planning, inclusief EGR afsluiten... troep.
|
||||
|
||||
282822km; Turbo gemonteerd, EGR afgesloten, nieuwe olie en filter en het feestje is weer afgerond!
Verder met de kever
|
||||
|
||||
Momenteel zo rond de 500km gereden en ik moet zeggen; hij rijdt een stuk lekkerder. Met name op de auto- en snelweg. Inhalen is gewoon een feest en niet dat ik iets om topsnelheden geef, maar deze is nu 192km/h op de teller (187 op navi). Dit was eerst met moeite 182 op de teller! Of dit nou door de nieuwe turbo komt, of het afsluiten van de EGR... geen idee! Misschien de combinatie
Van de week gaat er een flesje Forté Diesel fuel cleaner in de tank om het brandstofsysteem te reinigen. Ik heb veel goede verhalen hierover gehoord, dus ben benieuwd. De stap JD-Engineering / VAG techniek (chippen) begint ook steeds meer te kriebelen
|
||||
|
||||
Ha, mooi zo, dat hij het weer goed doet!
|
|
||||
|
||||
Gaaf hé, zo'n nieuwe turbo!
Maar een nieuwe turbo merk je echt! En het afdoppen van je EGR eigenlijk niet. In theorie zou het wel vermogenwinst moeten geven, maar dat doet een powerfilter ook ! Maar het is wel verstandig! Succesermee verder! |
|
|||
|
|||
Dat ding moet toch wel harder lopen Gijs? Die Passat van ons thuis loopt met 4 man erin makkelijk over de 200 hoor! (100/110pk)
|
|
||||
|
||||
Hee Melvin, is dat een pompverstuiver motor of met verdeler pomp? Ik heb nog een old school (let op; geld waard! ) verdeler pompje erop zitten (AVG). De enige keer dat ik 200 heb gereden met 4 man erin was berg af...
Ik ben benieuwd of die Forté gaat helpen. Deze heb ik er vanmiddag bij gegooit, en gelijk 20km gereden. De motor klinkt wel iets stiller/netter. Misschien zit het tussen m'n oren Morgen moet ik naar Zwolle, dus dan kan ik wat meer beoordelen.
|
||||
|
||||
En vandaag weer terug gereden vanuit Zwolle. Heerlijk gereden in 5 kwartier. Motor lijkt toch wel een stuk soepeler en minder rumoerig te klinken als ervoor. Hele stukken lekker 140/150 kunnen rijden en zoals ik eerder al zei, inhalen is echt verbeterd (van 120 naar +)
|
||||
|
||||
Eindelijk een andere achterklep gevonden! Lag op de sloop, los in een sloop 3B waarvan de neus afgefikt was. Kleppie heeft lichte brandschade (eigenlijk meer roetschade), het kunststof stripje is gesmolten.
Het ironsche is dat ik de klep afgerekend had en 'm in de auto wilde leggen, toen bleek m'n achterklep niet open te gaan!? Sta je dan... gelukkig wel in de auto kunnen krijgen. Ik hoop dat het slot van de achterklep vast gevroren zit, anders moet ik veel af gaan breken ben ik bang..
|
||||
|
||||
En sinds vorige week origineel Volkswagen Xenon in de Passat! Wat een verschil met m'n oude koplampen, zowel qua beeld als opbrengst. Thnx Arnaud!
Ohw ja, ik heb er nog steeds geen foto's van kunnen maken
|
||||
|
||||
Quote:
Foto's jonge! Ik ben heel erg benieuwd! Zaten BTW de originele heldere knipperlichtjes er ook bij?
|
||||
|
||||
Vandaag foto's gemaakt op en voor Airtime, dus maar gelijk misbruik van de situatie gemaakt
De originele knipperlichten zaten er niet bij, maar ik vind het zo niet eens storend
|
||||
|
||||
Jij bent ook lekker bezig, Gijs! Goed werk, zowel hier als in je huis als met je Kever!
Helaas kon ik niet op Airtime zijn, baal ik wel van. Maar aan de andere kant met 90km/h over de Maas scheuren is ook niet verkeerd... Ik vind de oude knippers ook niet storend, denk misschien zelfs wel mooier?! Overigens: sinds vandaag ligt er een TD-blokje in mijn garage te wachten op inbouw in de Passerati... Zin/tijd om een keertje te helpen?
|
||||
|
||||
Ik kom wel een keer helpen, moet alleen ff kijken wanneer het uitkomt Iig cool dat er een TD in gaat komen Heb je er ook een IC bij!?
|
||||
|
||||
Yep, volledig originele TD uit een Golf GTD. Enige nadeel dat ik kan bedenken is dat de distributieriem er al af ligt (niet er af gelopen). Ik weet nog even niet hoe ik dat goed op tijd krijg als ik er een nieuwe riem op zet...