|
|||
|
|||
Gisteren Bij de RDW in Amsterdam me golf1 1.1 37 kw om laten keuren naar 140 kw 2.9 vr6 zeer aardige keurmeesters daar! vonden alles er zeer netjes uitzien!
Het is dus nog steeds mogelijk om een vr6 in een golf 1 op kenteken te krijgen! mits je alles aanpast en netjes inbouwd |
|
||||
|
||||
Ik ben in Zwolle geweest. technisch vond ik de keuring niet echt veel voorstellen. In eerste instantie is de auto wel afgekeurd omdat ik niet kon aantonen waar de motor vandaan had. Bij de controle keuring had ik de papieren wel bij me en is hij goedgekeurd.
|
||||
|
||||
Ik ben in rijen (nb) geweest voor de keuring van mijn vr6 golf 3 cabrio.
Keuring steld niks voor , nog geen 15 min. Papierwerk duurde langer. Ik had netjes de factuur van mijn motor bij, dus alles was snel klaar. Daarna heb ik een bewijs meegehad waarmee ik gewoon in nl mocht rijden. Na 1,5 week de kentekenpapieren in huis. |
|
||||
|
||||
even een vraagje,ik zit met het idee om een caddy/inca aan te schaffen voor dagelijks en deze om te bouwen naar benzine,meer specifiek een 2.0,eventueel 16v.
is er voor bedrijfswagens nog iets specifieks waar op gelet moet worden,en is het bouwjaar hierbij ook van belang?
|
||||
|
||||
Net een Passat 1.3 uit 1981 ingevoerd en gelijk omgekeurd naar TDI. Geen papieren of wat bij de motor, er werd alleen naar de sticker op de distributiekap gekeken. 1Z motor nu keurig op kenteken!
|
||||
|
||||
Maar als ik het topic goed lees, krijg je dus een nieuw kenteken (bewijs)?
Heb nl nu een org. NL, dat wil ik wel graag behouden, ook na de motorswap. Of kan ik dit aangeven dat dit gehandhaafd blijft?
|
||||
|
||||
Quote:
Je houdt je originele kenteken! Heb mijn HN09DK ook omgekeurd, en die heeft nog hetzelfde kenteken
|
||||
|
||||
Je krijgt alleen nieuwe kentekenpapieren
|
|
||||
|
||||
Quote:
Thx allebei
|
||||
|
||||
Hier weer even leven in blazen
Ik namelijk met een vraagje, het omkeurverhaal is mij grotendeels duidelijk. Ik heb zelf ook al een aantal auto's laten omkeuren na een motorswap. Maar.... dit waren allemaal vw's met VAG motoren. (meestal vr6 of gti blokken) Hoe zit het met blokken uit andere auto's / merken? Is dat ook gewoon hetzelfde? Want vaak moeten er andere motorsteunen gelast worden etc.
|
||||
|
||||
Volgens mij maakt dat niks uit. Een 20v turbo in een golf 1 heeft ook zelf gemaakte steunen nodig .
Als het maar deugdelijk gemaakt is.
|
|||
|
|||
Bij een golf 1 met vr6 moet je ook lassen als je het gewoon netjes doet is. Er niks aan de hand. Degelijk werk daar houden ze van bij de rdw
|
||||
|
||||
Nu je het zegt, had ik nog helemaal niet bij stil gestaan
Weer goed om te weten dit
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is netjes zit eigenlijk met het zelfde probleem Heb mijn motor op marktplaats gekocht dus ook geen bon alleen mail verkeer. En zeker geen kopie van het kentekenbewijs van de auto waar de motor uit kwam
|
||||
|
||||
Ik heb ook hetzelfde 'probleem'
geen bonnen maar zo gekocht. |
|
||||
|
||||
Moeten we toch eens vragen aan Zollie waar die is geweest
|
||||
|
||||
Nieuwegein!
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is goed te doen voor mij
|
|||
|
|||
.
Caddyke...... Last edited by Sjon : 29-10-2015 at 13:24. |
|
||||
|
||||
Ik ga binnenkort weer langs het RDW in Roosendaal, kijken of ze dit jaar weer zo makkelijk zijn als vorig jaar
Die man zal wel denken, alweer een ander blok in die auto