|
||||
|
||||
Hey Jeroen!
Zoals je ziet de draad weer aardig opgepakt! Hoe is met jouw? Je andere nieuwe velgen er al onder? Ben benieuwd hoe het eruit ziet.
|
||||
|
||||
YES!! Andere uitlaat zit onder de daily!
hierbij even een foto van de oude en de "nieuwe" uitlaat. Vervolgens even in de buurt wat proef gereden, klonk weer als van ouds! lekkere donkere brom, heerlijk! S'avonds een etentje met mieke en schoon papa, ik zou met eigen auto gaan omdat ik wat eerder weg moest. Zo gezegd, zo gedaan, op naar Doorwerth. Helaas heb ik het restaurant nooit bereikt.... Tja, mijn daily schijnt nogal licht ontvlambaar te zijn... 2e keer in een jaartje tijd.. Ik ging een bocht om en hoorde een "pof...." die ik me nog kon herrineren van een motor brandje die ik een klein jaartje terug had... (29 nov 2008) Toen kon ik hem vrij snel uit krijgen omdat ik stil stond bij een supermarkt met blusmiddelen voor handen. Nu moest ik opzoek naar een brandblusser, gelukkig boden een voorbij rijdende taxi en streekbus uitkomst. Rijden zat er echter niet meer in, en dus op de sleepwagen naar huis. Schade is gelukkig beperkt gebleven tot de motorruimte, maar is wel ernstiger dan de vorige keer. Meet een paar draden en slangen vervangen ga ik het nu niet meer redden. Kort om ik heb weer wat te doen de komende tijd...
Instagram/AndreBusser Last edited by a.busser : 01-10-2009 at 23:19. |
|
||||
|
||||
Ah man, al weer. Zuur voor je. Maar gewoon doorgaan!
|
|
||||
|
||||
is idd echt beroerd.....
ook aardig schade,heb nog een compleet blok(warmloper)uit elkaar in een krat liggen hier,zitten ook aardig aanbouwdelen bij.het hele spul doneer ik bij deze,mocht je er belang bij hebben,ik zit in arnhem op school dus er valt vast wat te regelen...
|
||||
|
||||
Quote:
DAMN! Dit zijn de dingen die de volkswagen wereld zo mooi maken! Ik zal van het weekend de schade eens opnemen, en dan laat ik je zeker weten wat er vervangen moet worden. Zou helemaal super als ik van dit aanbod gebruik kan/mag maken!
|
||||
|
||||
klote man.. maar succes met de weder opbouw van deze mooie kever..!!
|
||||
|
||||
ah, balen gast! 2de keer al jo. Dat is wel ff slikken, redelijk wat te doen de winter dus.
Heel veel succes ermee!!
|
||||
|
||||
Quote:
haha,zit wel goed...het ligt zomaar bij mij in de weg dus als je alles wil hebben is ook prima,het is je gegund laat maar weten,dinsdagavond ben ik in arnhem.
|
||||
|
||||
@ de pul: je hebt PB!
|
||||
|
||||
Goed, jullie zullen begrijpen dat ik voorlopig weer even wat te doen heb.
Dus gisteren en vandaag maar even de garage in geweest tussen de bedrijven door. Eerst maar eens alles gedemonteerd wat schade heeft, en dan blijf er niet veel meer over... Eergisteren: Gisteren: Vandaag: Zoals je ziet, erg fris oogt het niet meer... Nu heb ik nog een ander 1600 onderblok liggen, dus dan rijst al snel de vraag... Wat te doen: deze opknappen, de andere opknappen....?? Voor beide zal ik ongeveer dezelfde onderdelen nodig hebben, maar ja, in hoeverre zijn bij dit blok de keerringen enz aangetast. Morgen maar weer eens even verder kijken.
|
||||
|
||||
Wat vreselijk zuur zoiets. Bewonder 't feit dat je zo snel de boel weer oppakt en verder gaat met je project.
Heel veel succes!
|
||||
|
||||
Ook vandaag weer vol aan de gang met de daily, ik wil haar tenslotte weer zo snel mogelijk aan het rijden hebben!
Deze week is het nog geen probleem met vervooer naar het werk, maar veel langer moet het toch niet gaan duren. Dus vandaag toch besloten het blok eruit te halen: Ik wil namelijk ook de krukas keering en de stoter stangen vergangen. En dat gaat nu eenmaal het makkelijkste als het blok eruit is. Daarbij wil ik het blokje voorzien van een nieuw lak laagje, dan ziet alles er weer fris uit! Was trouwens de eerste keer dat ik alleen een blok uit de kever haalde. Was even klungelen, maar viel me nog niets tegen. Daarna alle delen die er nog op gemoneerd zaten er af gehaald. Alle gaten voorzien van een poetsdoek vulling zodat er niets in het blok kan vallen. Door alle brand, rook en blus resten ziet het blokje er beroerder uit dan het eigenlijk is. Dus de slijptol met kom borstel erbij gepakt, en het blok heel voorzichtig te lijf gegaan. Met als resultaat: Nu wachten tot de (hitte bestendige) verf binnen is, en het blok kan gespoten worden. Volgende stap: alle motor beplating verf vrij maken, want ook deze krijgen een nieuwe laklaag!
|
||||
|
||||
goed bezigzie je morgen...
|
||||
|
||||
Yep! Morgen met de pul afgesproken om de gedoneerde delen af te halen!
Ben er echt erg dankbaar voor, scheelt waarschijnlijk een hoop geld!
|
||||
|
||||
echt super van je snelle werk, je pakt het goed op.
Vooruit kijken is het mooiste, en volgens mij komt dit blok er wel weer heel strak uit te zien Succes de komende week!
|
||||
|
||||
Ook vandaag weer bezig geweest.
Na een compleet blok in onderdelen opgehaald te hebben, uit gezocht wat ik er van kan gebruiken. En dat is best veel! Dynamo, ontsteking, luchtfilter, bobine en de carburateur, met andere woorden, het blok is weer zo goed als compleet! (de Pul, Bedankt!) Daarna de motor beplating en de koel tunnel schoon gemaakt en geschuurd. natuurlijk was na een halve koel tunnel spuiten de mat zwarte lak op, en de nieuwe nog niet binnen! kwam in de garage nog wat opleuk dingen van mijn oude blok tegen, en besloten deze maar te gaan hergebruiken. Mijn daily krijg nu dus een chrome dynamo voet en een wat sportievere krukas poelie. De poelie was lichtblauw, deze heb ik nu in de kleur van de daily gezet, samen met nog wat delen. Daarna kon ik het niet laten en heb het blokje even los/vast opgezet om de "looks" te bekijken. Ik moet zeggen; ik vindt het wel erg gaaf worden! Nu maar hopen dat morgen de spuitbussen binnen komen, dan kan ik de rest spuiten!
|
||||
|
||||
weet je nu al waardoor het is gekomen dat de kever in de fik is gevlogen?
|
||||
|
||||
Alle leidingen lijken nog in takt, daar lijkt het dus niet aan te liggen.
Ik denk een vast zittende vlotternaald, benzine die door gepomp wordt, en daar door een soort van back fire...
|
||||
|
||||
moest wel even naar praktijk om m'n tengels schoon te krijgen
word wel weer mooi zo
|
||||
|
||||
Vandaag de verf binnen, en gelijk weer aan de gang gegaan.
met als resultaat: Morgen naar onze vrienden in Doesburg om de benodigden onderdelen te halen. Dan kan ik hem in weekend defenitief opbouwen.