|
||||
|
||||
marko, tof dat je weer aan de slag bent, beetje gewend aan het vaderschap??
|
||||
|
||||
Quote:
Ja, vaderschap is geweldig man. Echt super. En nu ook weer met goede moed aan de keevr begonnen. Heb er weer zin in.
|
||||
|
||||
Quote:
goed om te horen
|
||||
|
||||
Het is al weer ff geleden dat ik hier gepost heb. Project heeft ook effe stil gelgen. Papa is een hele taak , maar wel een leuke.
Maar bijdeze weer het een en ander. De achterplaat verwijderd Was allemaal al eens gerepareerd, maar niet al te best Dus de zaag er maar in Ondertussen een nieuwe fles gas voor het lasapparaat gekocht en een nieuw deel voor de achterophanging ingepast Voorlopig was het dat weer. Deze week nog even het een en ander pas maken en erin lassen. Maar heb voorlopig nog een hoop werk te doen. Als iemand me kan helpen met het verwijderen van de stalenplaat van het schuifdak, graag.
|
||||
|
||||
Weer lekker bezig geweest Ga je het achterpanser ook demontabel maken (dus alleen vastbouten)?
|
||||
|
||||
Nee, ik las alles weer netjes in elkaar. Hij moet weer zo origineel mogelijk worden.
|
||||
|
||||
Mooi te zien dat stukje bij beetje deze Kever weer in orde komt.
Toen ik hem bij Kamiel zag was het echt een vreselijke ramp!
|
||||
|
||||
Daarom heb ik ook een andere carrosserie gekocht. Die andere was echt niet veel meer. Deze is ook wel slecht op de bekende plekken, maar voor de rest vele malen beter. En werk moet er aan zijn natuurlijk.
|
||||
|
||||
Vandaag weer effe bezig geweest aan de keef.
Voor ik begon eerst ff de garage op een redelijke temperatuur gebracht Daarna de oude bumpersteun en beplating weggezaagd (wel eerst op maat gemaakt natuurlijk) :lol: En het nieuwe stuk alvast gepast. En het ziet er goed uit mag ik zeggen, het zou zo maar in 1 keer goed kunnen zijn :mrgreen:
|
||||
|
||||
Achterkant gaat al de goede kant op. Rechterzijde ook een nieuwstuk pas gemaakt. Vast gehecht en achterpaneel erop geklemd om te kijken of het allemaal een beetje klopt. Zo op het eerste ook wel, maar even passen met een motorkap om het zeker te weten.
Volgende keer weer meer. Grtz Marko
|
||||
|
||||
Gisteravond even de oude spatborden gemonteerd en gekeken of alles goed op zijn plaats is gelast. En jawel, het past. Nu het achterpaneel nog even goed pas maken en alles vast lassen.
Grtz Marko
|
||||
|
||||
respectah!
|
|
||||
|
||||
Na een kleine 4 maanden stilte toch weer een klein beetje aan de kever gedaan.
Beide gedeeltes aan de achterzijde afgelast. En begonnen met het vervangen van de bevestigingspunten voor het achterscherm. Moet natuurlijk voor alle 4 gebeuren. Ik heb er voor gekozen alleen de stukken te pakken met de moeren. Zo zijn ze nu Oei!! :shock: Wel een wazige foto. Slecht stukje eruit gezaagd. Zo moet het worden
|
||||
|
||||
Vandaag een motorkap gekocht en deze komende week eens gaan passen.
Foto's volgen uiteraard.
|
||||
|
||||
Aan het chassis begonnen.
Vandaag de carroserie naar de andere stalling gebracht en het chassis thuis gezet.
Eerst deze maar eens helemaal restaureren. Ben alleen aan het twijfelen. Wat is nu beter? Het chassis laten stralen of in een chemischbad laten dompelen? Heeft iemand advies voor me? Ik moet zeggen dat het nogal meevalt met het rot zijn. Heb tot nu toe aan de rechterkant 2 gaatjes gevonden. Linkerkant is er wel wat erger aan toe. Even wat foto's erbij?
|
||||
|
||||
Ik zou em laten stralen, kost volgens mij een stuk minder.
|
||||
|
||||
Na al 't werk dat je er aan gehad hebt, en er nog aan gaat hebben, zou ik voor dat chemisch bad gaan. Kost wat meer, maar dan heb je ook gelijk alle holle ruimtes gedaan.
|
|||
|
|||
laat hem maar stralen als er na het chemisch bad resten achterblijven in hoeken en gaatjes waar je niet bij kunt(wat vaak gebeurd) ben je verder van huis.
|
||||
|
||||
Het wordt ook idd stralen. En als er grit achterblijft dan is het met een luchtspuitje weg te blazen. En ook kwa prijs interessanter.
|
||||
|
||||
Vandaag ook weer even aan de gang geweest. Alle isolatiezooi verwijderd, ging eigenlijk vrij makkelijk.
Wat me ook opviel was dat het chassis er niet zo erg aan toe is, gezien de staat van de originele carrosserie die er op stond. Ben ook maar begonnen met het verwijderen van alle lak en stof en de plekken met roest ga ik zelf proberen te stralen. Nu de foto's Ook meteen de pijpjes verwijderd waar de kabels voor de kachel doorheen lopen. Komt toch geen kachel meer in.