Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 24-12-2006, 12:22
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Die foto's ga ik straks nog maken, maar het is een beetje bagger weer hierzo. Het probleem is dat je met een spuitbus of weet ik veel wat moet afplakken. En dus aan beide kanten. Maar als me dit niet bevalt kan ik het altijd overnieuw doen! Met de spuitbus is dat dan alweer meer werk.
Reply With Quote
Old 24-12-2006, 13:44
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne

Send a message via MSN to Pedaalemmer

all you need is a rode biesss
Reply With Quote
Old 24-12-2006, 18:17
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Hehe, inderdaad. Heb toenstraks even wat betere foto's geschoten. Voor zover dat wil met dat geweldige weer

En fijne kerstdagen allemaal, natuurlijk ook een gelukkig nieuwjaar toegewenst!

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 22:21.
Reply With Quote
Old 24-12-2006, 18:25
Lieuwe's Avatar
Lieuwe Lieuwe is offline
No personal life

Op die foto`s vind ik het wel geslaagd
Reply With Quote
Old 24-12-2006, 20:40
GuustKonings's Avatar
GuustKonings GuustKonings is offline
VW Enthousiast

Mooi vind ik!
Reply With Quote
Old 27-12-2006, 14:27
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Zo, ben weer terug. Ik heb zojuist de auto naar een vriend van mij gebracht. Hij gaat de paar dingetjes die ik gelast wil hebben voor mij lassen. Ben er blij mee!
Reply With Quote
Old 05-01-2007, 20:43
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Zo, de auto is al weer een tijdje terug van de lasser. Zaterdagavond voor oud en nieuw had ik hem weer opgehaald bij Daan. Hij heeft mooi werk geleverd

Zondag en de rest van de week ben ik dus bezig geweest om alles mooi strak te zetten. Om me vervolgens met spuitbussen uit te leven. Wat soms wel redelijk lukte en soms helemaal niet zo mooi, helaas!

Naast zaken strakzetten heb ik ook de slotloze klink aan de bijrijders kant eindelijk goed werkend. Deze klemde door het antidiefstalplaatje. Deze heb ik nu mooi aangepast zodat hij nog wel functioneel is maar de klink ook gewoon werkt!

Tijdje terug had ik ook eindelijk mijn tweede mistlicht weer geplaatst. Deze was stuk gegaan met het monteren. Daarna deden de mistlampen het helemaal niet meer. Gister nog weer eens gekeken. Gaf een zachte schop tegen de bumper en ze deden het alle 3 weer

Wat was er allemaal gelast:
- Dopje van antenne in het voorscherm. Die zat me te irriteren. Ik heb tenslotte een 16V met netjes de antenne op het dak!
- Wielkasrandjes achteraan gedeeltelijk opnieuw ingelast
- Gat onder de zijruit opnieuw
- Hoeken bij de achterbumper behandeld. Geen foto's van op dit moment en ik weet zelf ook niet hoe het eruit ziet
- Tweede achterklep opnieuw halfdicht volgens eigen idee. Huidige achtklep word ook goed doorgelast en komt dan in de verkoop.

Foto's, daar gaat het allemaal om!

Antenne dopje:

Zo kreeg ik het aangeleverd, kaalschuren, plamuren, strakschuren en me uitleven met spuitplamuur, grondverf,

een bus LA5Y (Helios Blauw) en tot slot blanke lak

Tijdens het drogen met de wielkasrandjes bezig geweest, 1 kant tegelijk. De garage is net niet zo groot dat ik overal tegelijkertijd bij kon

Zo zagen de randjes eruit, nadat ze gelast waren door Daan. Mooi origineel dus! Helaas had hij een randje vergeten. Die word binnenkort nog een keer gelast. Als ik de achterklep ophaal. Die is namelijk op moment van schrijven niet af (denk ik).

Verder met het gat onder het zijruitje, zo was het ooit:

Netjes opnieuw ingelast. Er was nog wel een beetje plamuur nodig, vanwege het slijpwerk en het randje waar het rubber over valt.

Met behulp van een schuurapparaat en de hoekigheid van de Golf heb ik dat heel mooi gekregen en kun je nu niet meer zien dat er plamuur zit:

En toen de kleur erop, dit ging helaas niet helemaal lekker. Er zit veel stof in de lak. Maargoed het valt op een afstand niet echt op. Het kleine kleurverschil natuurlijk wel. Maar dat houd je toch. Ooit en dan ook echt ooit word hij helemaal overgespoten!

Paar overzichtsfototjes:

Ietsje kleurverschil dus. Wat ik redelijk op gevangen heb door de spuitbuslak goed uit te waaieren, naar het front toe.

Hier het vlak onder de zijruit aan de andere kant, wat even glad is als een vers stuk schuurpapier

Ja, de achterste wiellijsten moeten er binnenkort weer op. Maar ik hoop binnenkort eindelijk een dunne lijstenset in bezit te hebben

En nog een klein bedankje naar mijn stageplek die er voor gezorgd heeft dat het allemaal goed te doen was in de ongeisoleerde en onverwarmde garage. Dat ik niet direct blauw handen had (waar helaas niet veel voor nodig is):

Van deze had ik er 2 gekregen. Erg fijn met deze dagen!

Wat zeggen jullie, zal ik wel of niet een GTI spoiler (niet in kleur, gewoon zwart) plaatsen, zit er niet meer bij. Achterruit is in Den Haag ooit eens ingegooid Voordat ik de auto had.

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 22:30.
Reply With Quote
Old 05-01-2007, 21:04
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer

Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83

Ziet er weer heel netjes uit Ruben.
Mijn mening weet je wat die spoiler betreft: niet doen.

Heel mooi Golfje!

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk

Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Old 05-01-2007, 22:18
cabrio82er's Avatar
cabrio82er cabrio82er is offline
VW Addict

Goed bezig geweest ruben, kan ie er weer een hele tijd tegenaan! Ik heb een klein vraagje met betrekking tot je wielen plus bandenmaat; wat is jouw et-waarde en welke maat banden heb je erop liggen? Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen 195-40-16 en 195-45-16...
Old 05-01-2007, 22:24
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs

Op zich vind ik een spoiler boven de achterruit niet misstaan. Zelf had ik er ook een op m'n Golfje, de grote uitvoering zeg maar. Loopt in het verlengte van het dak zo'n 10cm door Maar als er geen op zit mis ik hem ook niet

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
Old 05-01-2007, 23:18
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik zal er wel eens eentje kopen. Kijken of het staat! Gegevens van de velgen en banden staat in de eerste post van dit topic. Vooraan is er niks aan de schermen gedaan. Achter is bovenaan het randje omgeklopt. http://www.volksforum.com/forum/sho...2&page=1&pp=20f

Ik moet nu eerst maar eens zien dat ik de auto rijdende kan houden. Anders moet ik de auto maar een paar maanden bij mijn pa parkeren en niet gebruiken, kan ik de verzekering betalen ipv tanken. Gelukkig heb ik nu weer een baantje!
Reply With Quote
Old 06-01-2007, 14:29
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Nou het is al bijna zeker, de auto rijdt deze maand nog en daarna schors ik hem voor minstens 3 maand. Het kan gewoon niet met mijn studie, kosten daarvan en wat ik nu verdien met mijn bijbaantje.

Als mijn auto op water had gereden had het wel uitgekunt, maar zo'n 100-150 euro in de maand brandstof kan gewoon niet uit. Dan heb je nog wegenbelasting, dat gaat nog. Verzekering ook, is tot mijn verbazing 360 euro. Valt me alles mee. Ookal zal ik het net voor elkaar krijgen met het geld. Ik spaar liever veel spullen bij elkaar. En moet ook nog een beetje afbetalen aan mijn papa, die mijn een renteloze lening had gedaan voor deze auto.
Reply With Quote
Old 06-01-2007, 19:46
GuustKonings's Avatar
VW Enthousiast

Mooi opgeknapt joh!
Reply With Quote
Old 06-01-2007, 19:52
Alberto Alberto is offline
Volksforum QUATTRO Donor - D.M.G.D.J.G.G.

Send a message via MSN to Alberto

antene gat is toch gewoon ogineel
als je weer eenachter raam moet hebben ik heb er wel paar liggen
Reply With Quote
Old 06-01-2007, 22:14
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Jazeker is dat gat origineel, maar fabrieksaf heb ik een 16V antenne, op het dak. Het is tenslotte een 16V. En dan vind ik dat er geen doppie moet in het voorscherm maar gewoon netjes dicht. Kleine details. Zo is er nog veel wat ik wil gaan doen, van die kleine details.

Kan dus ook beter als ik hem schors. Vanwege het geld. Alleen als er wat aan de auto gelast moet worden is het wat minder. Kan die niet van zijn plek...

Van die achterruiten zal ik onthouden!
Reply With Quote
Old 16-01-2007, 23:05
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Vrijdag op de terugweg deed in ene keer mijn knippertje linksvoor het niet meer. Die dus maar even goed gesoldeerd. Mijn neef vond een kroonsteentje blijkbaar makkelijker als even netjes solderen met krimpkous erom.

Zaterdag onderdelen wezen halen

Electrische ramen:

Ook een pookzak + GTI pookknop, helaas ontbreekt het plaatje. De elektrische ramen zijn origineel en werkend. De knoppen passen in het dashboard en komen daar waarschijnlijk ook en niet in de middenconsule. Helaas zit er geen originele kabelboom bij.

En een kachelweerstand die wel in alle 3 de standen werkt:

Helaas piept de blower wel een beetje, lagertjes zijn dat dus.

Ook heb ik een GTI achterruit met spoiler meegenomen. De sticker gaat er natuurlijk vanaf. Deze ruit moet in de nieuwe achterklep komen.

En afgelopen zondag nog weer even naar Daan geweest, hij was een randje vergeten. Die is gelast en ook de huidige achterklep nog even opnieuw doorgelast en het gat van de wisser dicht.

Ik kwam daar aan en zag dat Daan druk aan het sleutelen was. Hij had zijn auto geruild tegen en Porsche 924 van 1977. Vrijdag opgehaald onderin Nederland. Weer terug naar Arnhem, spullen ingeladen en bij Zwolle ging het mis. Toen moest tie nog tot voorbij Meppel (kort bij Steenwijk)

Dus stug doorgereden. Blokje was toch echt niet meer levensvatbaar. Daar heb ik dus maar meegeholpen om die eruit te halen.

Zijn vader deed het werk en Daan stond erbij te kijken

Nee, gekkigheid. Zijn vader hielp wel.

Sorry voor de slechte foto's maar ik was wat vergeten toen ik vertrok zondag: Camera en de spuitbussen verf

Maargoed verder, randje afslijpen en met karton een malletje maken.

Plaatje op maat knippen en lassen maar.

Toen dat gebeurd was, was de achterklep aan de buurt.

Gaatje van de sproeier, plaatje erachter en lassen maar. Bij het ruitenwissergat iets inknippen zodat het plaatje diep genoeg ligt en lassen maar.

Tot slot alles netjes schoongemaakt met de borstel en vervolgens alles vlak gemaakt met de lamellenschijf op de slijptol.

Moest even tanken, dus even fototje geschoten. Vond het wel mooi. Alleen jammer dat ik enkel mijn tel bij me had.

Zo staat de auto nu in Arnhem, met de grondverf erop

Dit is de nieuwe achterklep, ook met Passat Variant 3BG kentekenverlichting. Deze klep heeft echter een omgezet randje aan de buitenkant waardoor hij net ietsje strakker is. Zit nog wel even wat plamuurwerk aan. De sponning moet ook even goed roestvrij. De bedoeling is ook dat de sticker langs de ruit er ook weer opkomt, zoals een originele GTI betaamt!

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 23:12.
Reply With Quote
Old 16-01-2007, 23:12
GuustKonings's Avatar
VW Enthousiast

Is je achterklep nu geen golfslagbad geworden?

Maar goed bezig man!

Owjah, kroonsteentjes zijn passé, maar dat heb je gelukkig vervangen
Reply With Quote
Old 16-01-2007, 23:16
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Rustig lassen, dus paar puntjes lassen, afkoelen, weer verder. Zo is het aangepakt. En lijkt er niet op dat het is gaan golven. Kan ook haast niet. De huidige klep was al gelast, moest enkel doorgelast worden. Zat eerst vast om de 2 centimeter.
Reply With Quote
Old 16-01-2007, 23:31
Gijs's Avatar
Gijs Gijs is offline
Volksforum Crew - Gijsmans

Send a message via MSN to Gijs

Waarom ben je 2 kleppen aan het aanpassen? Misschien dat ik eroverheen lees hoor
Goed bezig, wordt lekker zo met elec. ramen etc

'11 Polo 6R bluemotion TDI
'05 BMW 130i trackday
'93 Toyota LandCruiser HJ70 2.4 TD
'91 Golf Syncro Country
'89 Daihatsu Feroza
'86 Passat Variant Syncro
Reply With Quote
Old 16-01-2007, 23:40
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Die eerste was niet helemaal wat ik wilde. En de tweede wel. Met dat omgezette randje. Die oude achterklep was ook nog niet helemaal doorgelast. Dan kan je hem niet verkopen (vind ik) dus dat is nu wel gedaan zodat ik de klep kan verkopen.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules