Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 18-12-2006, 20:27
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Dat gaat lekker makkelijk zo Is dat gereedschap een beetje goed(koop) te krijgen ? Wil in de komende maanden ook mijn rem en brandstofleidingen gaan vervangen. Van wat voor materiaal zijn die leidingen trouwens gemaakt ? Veel mensen gebruiken koper, maar dat is dit niet zo te zien. Gewoon staal zoals origineel ? Wat lekker gaat roesten

Hoi Lieuwe

Zo een tang kost een 45,00 a 50,00 euro.
Ik wilde alleen maar zo veel mogelijk originele spullen gebruiken op mijn MK1.
De leiding zit op rollen van 5 meter a 5,50 per meter en je hebt 3 rollen nodig, en wat voor materiaal het is weet ik niet precies, als ik gevelst heb zit er wel een koperkleur aan het pinnetje van het velzen.
En als ik in de leiding kijk zie ik ook een koper kleur.
En wat roest betreft zal dit wel mee vallen, als je kijk hoe oud de MK nu is. Dan zijn de oude leidingen ook eigenlijk in een redelijke staat.
En dat MK1tje gaat met slecht weer niet buiten komen.

Het buigen van de leidingen gaat ook goed, gewoon even de bezem steel in de bank schroef, en je kunt het gewoon goed buigen.
Ik heb de oude leidingen nog liggen voor de maat waar ik moet buigen, dus komt allemaal wel goed.
Maar daar vertel ik later wel meer over.

En mensen bedankt voor de leuke reacties, dat doet een mens goed.

Last edited by PVPMK1 : 21-12-2006 at 13:08.
Reply With Quote
Old 21-12-2006, 13:29
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Upje

De leidingen zijn gebogen, ik heb toch maar een redelijke grote schroeven draaier in de bank schroef gezet.
En hier heb ik de leidingen mee op maat gebogen.
Het buigen van de leidingen gaat zeer goed, ik denk dat koper een beetje te slap is, maar gaat natuurlijk ook goed.
Maar als je het onder de auto gaat monteren moet je wel een beetje oppassen, dat de koperen leidingen niet gelijk knikt, en dat heb je met deze leidingen niet.
En als er wat onder de auto komt kunnen deze leidingen wel wat meer hebben denk ik, vandaar mijn keuze om originele leidingen te nemen.

Hier een foto van een kleine leiding, en als deze vervolgens op maat is nog even inspecteren op braampjes.
En niet te vergeten om deze ook even uit te blazen met de compressor, want in de leidingen zit zeer zeker ijzer vijlsel in.

Dan kan het monteren beginnen, ik heb even een foto van de eerste leiding gemaakt, de rest volgt nog.
Ik vind het er nog niet verkeerd uitzien al zeg ik het zelf, ik heb zoveel mogelijk de manier aangehouden hoe de oude leidingen precies zaten.
Om te voorkomen dat ik zo niet in de weg zit voor andere onderdelen die nog in de motor ruimte komen.

Zo dan maar weer, tot de volgende keer.
Reply With Quote
Old 22-12-2006, 15:02
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Zo vandaag nog wat spullen binnen gekregen van uit België.
Vergulde boutjes en moertjes, voor in de motor ruimte.
Ik stond even op twijfelen, om het online te bestellen, maar het is allemaal goed gekomen.

Reply With Quote
Old 27-12-2006, 23:03
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Even een klein upje, hoe hij er nu bij staat.

Foto's van de remleidingen volgt spoedig

Groet Patrick.
Reply With Quote
Old 27-12-2006, 23:17
Ron mk1 Ron mk1 is offline
Married to PC

Ziet er echt geweldig uit zo.

Reply With Quote
Old 28-12-2006, 09:20
AD G60 AD G60 is offline
VW Guru

Super werk dit! Alleen ben ik niet zo'n fan van 5-deurs, maar des te aparter.
Kawasaki Z750 2010
Reply With Quote
Old 29-12-2006, 11:06
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Hoi mensen,

Hier heb ik nog een paar foto's van gisteren, van de rem leiding die ik er onder heb gemonteerd.
Het ging niet zo gemakkelijk, met al die bochten.
En zeker niet van de motor ruimte naar de onderkant van de mk1, daar zitten een paar vervelende bochten in, en daar komt nog bij
de mk1 staat niet zo ver van de grond vandaan.
Dus ik moest dit precies doen want ik had niet veel meer op mijn rol die ik nog over had.
Bij de kleinere leidingen heb ik een beetje kunnen oefenen, maar die lange leidingen is toch een ander verhaal.
Ik ben eerst op de achterbrug begonnen, die 2 voor op de voor wielen had ik al gedaan.

Toen ben ik aan de lange leidingen begonnen, ik heb alles zorgvuldig gemeten, en ben toen alles beetje bij beetje gaan buigen, en weer maar meten, en zo elke keer weer.
Tot ik een leiding goed had, tot aan de tank, toen heb ik de maat van de leiding die op maat was over genomen naar de 2de leiding.
Ik moest heel voorzichtig zijn met de leidingen, zo dat ik de motor ruimte niet beschadig.
Hoe ik ze er alle 2 onder heb gekregen sta ik nog van te kijken, maar ik heb ze er onder.
En het resultaat mag er best zijn.

Hier nog een foto van de onderkant samen met de brandstofleiding, dat ging toch wel een stuk gemakkelijker want deze was al op
maat gebogen van af de fabriek.

Ik heb tevens nog een vraagje ( misschien wel een lomp vraagje ) hoe weet ik nu hoeveel ik verlaagt ben.
Dus van waar moet ik nu op het schroef set meten, hoe veel ik verlaagt ben.
Van af het schroef draad tot aan de eerste ring, zijn die cm je verlaging of is dit toch anders.

Zo dat was het weer, en tot de volgende update.
Groet Patrick.

Last edited by PVPMK1 : 29-12-2006 at 22:06.
Reply With Quote
Old 29-12-2006, 17:48
DeNB3rt's Avatar
DeNB3rt DeNB3rt is offline
Forum junkie

ziet er heel erg netjes uit
Reply With Quote
Old 03-01-2007, 00:14
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

ik heb misschien een dome vraag..

ik heb in mijn bodem van die randen omhoogstaant... jij heb ze ook maar vraag me af is dat origineel?? mijn dorpels liggen namelijk daar ook in elkaar doordat iemand met de krik deze opgedrukt heeft.

waar de rode pijl staat.

denk dat het wel een domme vraag is maar ja stel hem toch.

Reply With Quote
Old 03-01-2007, 11:30
Ralph's Avatar
Ralph Ralph is offline
No personal life

Hallo, ook ik heb een vraag, waar heb je de brandstofleidingen vandaan getoverd?
Reply With Quote
Old 05-01-2007, 18:23
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
ik heb misschien een dome vraag..

ik heb in mijn bodem van die randen omhoogstaant... jij heb ze ook maar vraag me af is dat origineel?? mijn dorpels liggen namelijk daar ook in elkaar doordat iemand met de krik deze opgedrukt heeft.

waar de rode pijl staat.

denk dat het wel een domme vraag is maar ja stel hem toch.

Hoi,

Dit is gewoon origineel, maar ik zal morgen wel een paar foto's schieten, van dicht bij.
Reply With Quote
Old 05-01-2007, 18:31
vwmk2driver's Avatar
vwmk2driver vwmk2driver is offline
No personal life

Send a message via MSN to vwmk2driver

als je zou willen...
Reply With Quote
Old 05-01-2007, 19:16
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by g60fahrer
Hallo, ook ik heb een vraag, waar heb je de brandstofleidingen vandaan getoverd?

Deze heb ik gewoon bij de VW te voorschijn laten toveren.
2 X 171 201 363 L
a 38,95 de stuk
Reply With Quote
Old 07-01-2007, 20:21
Stefan2 Stefan2 is offline
Volksforum Aandeelhouder

Erg mooi project.
ga vooral zo door
Old 12-01-2007, 20:29
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Hoi mensen,

Het is weer eens tijd voor een update.

Nu de remleidingen gemonteerd zijn, kan ik verder met de remtrommels van achter.
Ik zat nog te wachten op de stelspie die in de trommel moest, deze is in der tussen tijd in gemonteerd.
Ik dacht dat word nog wat om dit voor elkaar te krijgen, maar aangezien er nog niets op druk staat viel dit reuze mee.

Toen de astap in gesmeerd met van dat zwarte vet.

De nieuwe trommel met nieuwe lagers, de trommel in een mooi zwart hitte bestendige lak gespoten.

De afsluit toe behoren, de onderleg ring met dat spietje er in kan ik nog op nieuw gebruiken, en de sluitmoer ook.

De kroonmoer er op, en de split pen er in, en het dopje er op ( dit val best tegen om die er op te krijgen )
En het ziet er weer stukken beter uit.

Nu ben ik zover om de remleidingen te gaan vullen, maar hoe ga ik dat precies doen.
Hoe krijg ik de lucht uit de leidingen, en moet je daar met zijn tweeën voor zijn.
Wie kan mij dit precies vertellen.

Vervolgens heb ik de motor te voorschijn gehaald, ja mensen het is geen GTI, G60, FSI, of Turbo maar gewoon een 1.1 GG 37 KW motor.
Deze ga ik langzaam maar zeker uit elkaar halen, voor een grote onderhoudt beurt.
Deze wil ik er van te voren in hangen, voor dat de auto geheel gespoten word, of kan ik beter een andere volgorde aan houden.
Suggesties zijn zeer welkom mensen.

O ja mensen nog even de vraag van een poosje geleden, wie kan mij alstublieft vertellen van het verlagings verhaal.
Hoe moet ik nu meten (of van waar), om te weten te komen hoe veel ik verlaagt ben.
Het is het wel bekende schroefset van supersport, nu wil ik de MK1 van achter 80 en voor 85 verlagen hoe kan ik dat te weten komen.

Groetjes Patrick.
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 20:38
Theowob's Avatar
Theowob Theowob is offline
Postwhore

hey Patrick,

Het ziet er allemaal erg mooi uit.
Wat is de volgende stap? Ga je de buitenkant in kleur brengen?
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 21:08
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Hoi theowob,

De bedoeling is om de remleiding te vullen, en de motor op te knappen, en deze dan te monteren alvorens ik de zij schermen ga monteren.
En dan kan ik pas gaan schuren en nog een beetje plamuren, en dan kan hij pas naar de spuiter.
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 21:10
Chr-ome Weber's Avatar
Chr-ome Weber Chr-ome Weber is offline
VW Guru

Ziet er weer goed uit hoor naamgenoot komt helemaal goed. Dat met die remmen is het makelijkste met twee man, kan ook alleen maar dan heb je een speciaal pompje nodig die je op je remvloeistof potje kan zetten,dan zet je druk op het systeem en draai je een nippel open net zo lang tot er ging lucht meer uit komt.

en motertje moet je er pas inhangen als de auto gespoten is heb je tenminste overal kleur zitten.

veel succes verder maar dat zal wel lukken denk ik.

groet patrick.
Passat 1978 1.6 automatic.
Passat 1998 1.8T variant.

www.vwclubparkstad.nl
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 21:15
johan8vplus's Avatar
johan8vplus johan8vplus is offline
Postwhore

hallo

ik zou niet eerst de motor monteren heb ik als advies van de spuiter gehad.
omdat je de motor weer netjes hebt opgebouwd en met spuitnevel weet je t maar nooit,en tis gemakkelijker voor de spuiter om af te plakken.

johan
Reply With Quote
Old 12-01-2007, 21:30
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Quote:
Originally Posted by green_vw_weber
Ziet er weer goed uit hoor naamgenoot komt helemaal goed. Dat met die remmen is het makelijkste met twee man, kan ook alleen maar dan heb je een speciaal pompje nodig die je op je remvloeistof potje kan zetten,dan zet je druk op het systeem en draai je een nippel open net zo lang tot er ging lucht meer uit komt.

en motertje moet je er pas inhangen als de auto gespoten is heb je tenminste overal kleur zitten.

veel succes verder maar dat zal wel lukken denk ik.

groet patrick.

Hoi Patrick

Bedankt voor de uitleg van het rem verhaal, maar over het motortje, de motor ruimte is al in de goede kleur gespoten.
Nu zitten de zij schermen er nog niet aan, en ik ben bang dat als de MK helemaal is gespoten er dan beschadigingen aan de lak komt, als we de motor gaan monteren door rits van kleding of door gereedschap.
Plus je kunt overal beter bij ook als die schermen er nog niet aan zitten.

Groet Patrick
Reply With Quote
Reply

Posting Rules