Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Luchtgekoelde projecten
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 10-05-2006, 23:49
Racelook's Avatar
Racelook Racelook is offline
VW Addict

Vandaag weer aan de gang geweest.

De tunnel helemaal strak geschuurd met P320 (3 uur schuren). Helaas op sommige plekjes door de filler tot het staal geschuurd, dus toen moest er weer een laagje op.

Alles weer afgeplakt en de tunnel wederom van een laagje filler voorzien. Lekker in de zon gezet, en hopelijk kan ik nu wat sneller schuren dan een weekje te wachten.

Morgen gaan we weer lassen als unne dolle

Wiebrand

p.s. sprinten is dan misschien wel rauwer, maar racen vergt toch echt heel wat meer rijvaardigheid.

1303 racebug is in full resto!! But it will be road-worthy!!
Reply With Quote
Old 12-05-2006, 22:55
Racelook's Avatar
VW Addict

Zooooooooooooooo, wat een dag was gisteren.

Stond om 8 uur ik al bij de staalboer voor de deur en meer dan 16,5 uur later was ik weer thuis :roll:

De dag:
Ik had een mooie planning voor de dag gemaakt, maar helaas is het door het eerste bezoek gister morgen al meteen in de soep gelopen. Ik stond dus gister morgen bij de staalboer, maar die had helaas toen geen tijd om het staal te zagen (is eenmanszaak, goeie kerel en voor goeie prijsje). Dus ja toen maar lijstje achter gelaten en dan komt dat de volgende keer wel weer.

Toen ben ik maar weer lekker onderdeeltjes gaan zitten schuren, eerst met 320 toen met 800 nat. Pffffffff wa een fok werk, volgende keer wordt het toch echt nat-in-nat.

's Middags nog ffkes info en nieuw spuitpistool wezen halen. Toen was het al weer richting vijfen. Nog ff wat geschuurd en begonnen met klaar zetten van de bak en onderdelen voor het spuiten.

Na het eten weer volle bak spullen klaar zetten, erna het altijd leuke ontvetten (huhum) en toen EINDELIJK een aflak spuiten met mun nieuwe pistoolke. Ff wennen maar wat spuit dit ding een heeeeeeeeeeeel stuk lekkerder (lees:beter) dan dat flutpistooltje van eerst (en veel beter instelbaar.. TOPPERTJUH). Dus eerst zwarte lak aangebracht in diverse lagen, helaas had ik bij de tweede laag per ongeluk de hoeveelheid knop verdraaid, dus helaas zijn er weer lekker druipers ontstaan (op het plaatwerk, wel te verstaan ). Majaa boeiend zijn allemaal dingen waar normaal een mens zun eigen niet eens druk om maakt, maar voor mij moet alles schôn zijn (zelfs wat je niet in 3e keer ziet).

Pistooltje schoonmaken en toen nog een laagje (van het voor 2K-lak overbodige) blanke lak er overheen gedrappeerd.

Toen wederom pistoolke schoon en als unne dolle richting huis (0.40 uur thuis :shock: ). Aja hobby :P

Het blink als unne dolle. Echt sjiek

Versnellingsbak

Wat een glans

Wiebrand

p.s. vanmorgen weer om 8 uur begonnen met schuren tot 11.

Reply With Quote
Old 13-05-2006, 07:34
polopower polopower is offline
Postwhore

Wat voor pistooltje heb je nu? Sata en DeVillbiss (als ik het goed schrijf) zijn de perfecte pistooltjes volgens de geleerden. Zelf heb ik een airpress uit het standaard accesoire-setje van de compressor. Het standaard pistooltje heeft luchtkap 1.5. Voor primer goed te doen, maar ik wil ook op zoek naar een lakpistool voor de gewone lak. Ook omdat de laatste watergedragen is en de primers die ik gebruik nog van het traditionele soort zijn (thinner).

Is het aan te raden om bij het nieuw pistool een kleinere nozzle te nemen? Bij de verfgroothandel melden ze dat nozzle 1.5 net zo goed kan.

En kun je de laklaag niet beter mat zetten met een velletje 3m grijs?
Old 13-05-2006, 17:47
Racelook's Avatar
VW Addict

Helaas heb ik niet zo veel geld voor over dat ik nu Sata's of DeVilbiss (+/-180-300 euro) wil kopen.
Ik heb dus gevraagd aan de verfzaak, wat hun dan aanraden en dat was een namaak van een merkpistool. Is een pistool wat merkloos is, maar wel met beschrijving, schoonmaak (demontage) setje erbij en het is een pistool waarvan ik alles los kan verkrijgen. En natuurlijk ook heel belangrijk ik kan er nozles voor krijgen van minder dan 1mm tot zelfs 3mm. Dus die heb ik toen gekocht (koste 60 euro excl.)

Een nozle van 1.5 is niks mis mee hoor. Voor rprimer kan je van 1.5 tot 2.0 gebruiken, voor aflak 1.4-1.8. De keuze van nozle is meestal meer afhankelijk van de voorkeur van de spuiter en natuurlijk van verfsoort.

Quote:
Originally Posted by polopower
En kun je de laklaag niet beter mat zetten met een velletje 3m grijs?
Hoezo mat zetten? Wat bedoel je hiermee?
Bij nat-in-nat hoeft dit niet.

Wiebrand

Last edited by Racelook : 13-05-2006 at 17:55.
Reply With Quote
Old 14-05-2006, 12:25
polopower polopower is offline
Postwhore

Ik doelde op de delen die je moest schuren (eerst 320 dan 800 nat). Ik neem aan dat er al een grondlaag onder zit. Of is alleen matzetten voor de hechting niet voldoende dan?
Old 14-05-2006, 12:34
Racelook's Avatar
VW Addict

Het oranje wat je op de diverse foto's ziet is de EP. Dus eigenlijk de grondverf/primer. Als je daar aflak op wilt zetten, moet je die altijd naschuren met 400 of 800. Maar ik had bij de laatste laag EP bietje last van sinaasappel-effect, dus heb eerst met 320 eroverheen geschuurd.

Wiebrand

Reply With Quote
Old 16-05-2006, 23:33
Racelook's Avatar
VW Addict

Zo vanavond weer ffkes 4 uurtjes geschuurd. Vorige keer na het schuren van 320 nog een controle laag (met mat zwarte verf) opgezet. Vanavond deze controlelaag geschuurd met 320. Erna nieuwe controlelaag opgezet en geschuurd met 800. Het tunneltje staat er nu strak bij (kon strakker maar dan had ik heel de tunnel in de plamuur moeten zetten). Helaas een keer of 15 door de filler heen geschuurd, ff 1K filler opgezet. Mooi laten drogen en de volgende keer licht opschuren en we kunnen spuiten.

Kit en bodyschutz staat al start klaar

Hier nog een fototje van hoe hij er vanmiddag bij stond

Wiebrand

Reply With Quote
Old 17-05-2006, 08:27
VWrijder's Avatar
VWrijder VWrijder is offline
VW Addict

Send a message via MSN to VWrijder

Wat een geduld! Goed Bezig!
Hoe is het overigens met de andere "helft" van de Kever?
Old 17-05-2006, 23:32
Racelook's Avatar
VW Addict

Quote:
Originally Posted by VWrijder
Hoe is het overigens met de andere "helft" van de Kever?
Die staat in de EP wachtende tot zijn tijd rijp is (moet eerst nog wat afgelast worden).

Reply With Quote
Old 18-05-2006, 23:24
Racelook's Avatar
VW Addict

Zo vanavond weer van half 7 tot kwart voor twaalf bezig geweest.

Ff een in lengte en in hoogte verstelbaar wagentje gemaakt waarop het chassis en (niet tegelijkertijd) de carrosserie kan staan.

Toppertjuh

Zal zondag een fototje plaatsen.

Wiebrand

Reply With Quote
Old 19-05-2006, 06:20
the hanz's Avatar
the hanz the hanz is offline
VW Addict

leuke thread om te volgen word volgens mij een leuk eindresultaat, keep up the good work...

68'er ponton
volgend project 4 schijven en 2110cc in de ponton
67'er daily
Reply With Quote
Old 21-05-2006, 21:16
Racelook's Avatar
VW Addict

Zo, vandaag weer ff bezig geweest.

Als eerste het chassis op mijn zelf gemaakte dolly gelegd. Zo relaxed, zelf dat karretje naar binnen en buiten kunnen duwen, zonder extra hulp in te roepen. TOP

Toen de onderzijde van de chassis geschuurd met 800, toen bovenzijde van het chassis afgeplakt en erna de onderzijde ontvet. Toen verf aanmaken en spuiten maar...............

ROOOD

RED
RED #2

Ik was eerst bang dat de verf na 2,5-3 jaar stil staan niet veel meer zou zijn, maar gelukkig was hij nog net zo goed en makkelijk spuitbaar als nieuw

Erna nog een onderdeeltje of 10-15 geschuurd.

Wiebrand

p.s. voor degene die denken, waar is de bodyschutz en de kit?? Die worden in de loop van de week aangebracht.
Om voorspoedig roestvorming te voorkomen heb ik na de EP en voor het aanbrengen van bodyschutz al een laklaag aangebracht. Dit is de waterdichte laag over de niet waterdichte EP. Dus het scheuren van de toekomstige bovenste laklaag kan geen ernstige gevolgen hebben in de toekomst.

Reply With Quote
Old 22-05-2006, 08:42
vwcrewcab's Avatar
vwcrewcab vwcrewcab is offline
Forum junkie

Ziet er sexy uit!

Quote:
Originally Posted by -Jens-
soms moet je de koe gewoon recht in de kont kijken wil je weten waar de stront vandaan komt
Reply With Quote
Old 30-05-2006, 00:03
Racelook's Avatar
VW Addict

Hier nog fotoke van de gemaakte dolly van vorige week.

Deze is verstelbaar in de lengte en in de hoogte.

(p.s. let op die 50-ponder op de achtergrond)

En hier nog een fototje van het afgeplakte chassis voor het spuiten.

WIebrand

Reply With Quote
Old 30-05-2006, 00:05
Racelook's Avatar
VW Addict

Hier komen nog wat posts.. van vorige week..

Vorige week maandag nog ff als unne dolle zitte spuiten (met een verfpistool ). Vanaf half 9 tot kwart voor 12 bezig geweest. Bodem omgedraaid, bovenzijde geschuurd, ontvet, verf aangemaakt en toen weer spuiten. (erover praten gaat toch zo lekker snel :P )
Schoot een beetje uit bij het verf mengen, dus kon meteen een onderdeeltje of 8 is de rode verf zetten. :roll:

Binnenkort de foto's
Wiebrand

Reply With Quote
Old 30-05-2006, 00:05
Racelook's Avatar
VW Addict

Nou, de foto-tjes is vandaag niet gelukt.
Mun pa had de camera weer meej om wat te fotograferen

7m hoog!!!!! 6,5 m breed Let op die mannentjes ivm de vracht

Lekker off-topic maja

Reply With Quote
Old 30-05-2006, 00:06
Racelook's Avatar
VW Addict

Post van afgelope week vrijdag

Zoooooooo, na twee dagen afwezigheid ben ik er weer eens....

Paulus, die cilinder is een drukcilinder voor een kartonfabriek in Eerbeek.

Nog ff snel wat fototjes van het spuitwerk van afgelopen maandag

En nu het verhaal van afgelopen twee dagen;
Gisteren (of eigenlijk nu al eergister) ben ik meteen vanaf 7 uur ('s avonds) begonnen met het opschuren van de bodem. Dat ging lekker snel met scotch-brite, toen begonnen met afplakken voor het kitten. Het kitwerk moest perce die dag af, anders kon ik vandaag (donderdag) de bodyschutz er niet opzetten. Dus ik eerst onderkant afgeplakt, ontvet en kitten maar. WAT EEN POKKE WERK IS DAT, maar het is gelukt.
Toen bodem rond half 12 omdraaien en de andere zijde schuren, afplakken, ontvetten en toen kitten. Man man... echt irritant die rot kit. :twisted: Maar uiteindelijk heb ik toch alles afgekregen en was ik rond 2.30 uur thuis !!!! :shock:

Majaa je moet wat over hebben voor je hobby.

Onderzijde gekit

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31781.jpg

Bovenzijde afplakken

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31783.jpg

Vandaag (donderdag) begonnen met het kitten van wat losse onderdelen, toen de bodem weer omgedraaid en wederom ontvet en begonnen met het aanbrengen van de bodyschutz. Helaas had ik het verbruik van dat spul beetje onderschat, dus heb het helaas niet helemaal af kunnen maken.
Bodyschutz

http://www.keversite.nl/fotoalbum/fotos/31785.jpg

En toen kon het stralen weer eens beginnen. Allerlei losse boutjes, ringen, veren , heel de mik-mak allemaal gestraald. En toen ik thuis was, was het al weer vrijdag

Laterzzzzz

Reply With Quote
Old 30-05-2006, 00:07
Racelook's Avatar
VW Addict

Zaterdagavond nog snel, voordat ik naar een feest moet de onderzijde geheel in de bodyshutz overgespoten en diverse losse onderdelen in boddyschutz gezet.
T'is net vogelschijt hoe het eruit komt

Zondagavond is de bovenzijde bodemplaat en voorste draagarmen weer vol geblubberd met bodyschutz. Deze werkzaamheden heb ik ff uit moeten besteden aan mun broeder omdat ik de goud gele rakkers meester was maken.

Wiebrand

Reply With Quote
Old 30-05-2006, 00:08
Racelook's Avatar
VW Addict

En hierbij de fototjes van het "spuitwerk" van gisteren

Losse onderdelen

Bovenzijde chassis

achterzijde

Reply With Quote
Old 30-05-2006, 15:44
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor

Send a message via MSN to MauSeR35

flink bezig zo! mooi werk hoor

Posting Rules