Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts

Reply

Thread Tools Search this Thread
Old 15-10-2024, 12:06
RobertVoorst's Avatar
RobertVoorst RobertVoorst is offline
Volksforum Donateur - 1,5GB Fotoalbum-eigenaar

Quote:
Originally Posted by nanneborn
Alles word nieuw. Ik weet dat er verschillende mogelijkheden zijn. Bijvoorbeeld koper of stalen leidingen..
Ik heb voor de remleidingen voor Cunifer gekozen. Ik weet niet of deze ook gebruikt worden als brandstof leiding.
Ik neem aan dat ik geen flexibel leiding moet gebruiken onder de auto? Of kan dit wel.

Flexibele leiding onder de auto kan best, maar het is geen gezicht en erg kwetsbaar Voor de leidingen onder de auto kun je ook heel goed cunifer nemen! wel een grotere diameter dan de remslangen natuurlijk, iets met een binnendiameter van 7 á 8 [mm].
Reply With Quote
Old 15-10-2024, 22:10
RobertHunter's Avatar
RobertHunter RobertHunter is offline
Forum Newbee

ziet er echt goed uit
Reply With Quote
Old 16-10-2024, 05:27
nanneborn's Avatar
nanneborn nanneborn is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Flexibele leiding onder de auto kan best, maar het is geen gezicht en erg kwetsbaar Voor de leidingen onder de auto kun je ook heel goed cunifer nemen! wel een grotere diameter dan de remslangen natuurlijk, iets met een binnendiameter van 7 á 8 [mm].

Ik wilde dit ook met Cunifer gaan doen dan ziet het er hetzelfde uit. Ik wilde 8mm voor de aanvoer doen en 6mm voor de retour.?
Reply With Quote
Old 16-10-2024, 07:25
RobertVoorst's Avatar

Quote:
Ik wilde dit ook met Cunifer gaan doen dan ziet het er hetzelfde uit. Ik wilde 8mm voor de aanvoer doen en 6mm voor de retour.?

Afhankelijk van het gewenste/verwachte motorvermogen, maar 8 [mm] aanvoer en 6 [mm] retour is hele dikke prima! Zit er een brandstofdrukregelaar op de ITB's of dergelijke? Sommige setups hebben namelijk geen retour nodig.
Reply With Quote
Old 16-10-2024, 10:08
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing

Normaal gesproken wel ja.

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Old 16-10-2024, 20:59
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Afhankelijk van het gewenste/verwachte motorvermogen, maar 8 [mm] aanvoer en 6 [mm] retour is hele dikke prima! Zit er een brandstofdrukregelaar op de ITB's of dergelijke? Sommige setups hebben namelijk geen retour nodig.

Nou dat was eigenlijk mijn volgende vraag. De itb's die ik heb komen van een honda cbr als ik mij niet vergis. Deze zijn al aangepast dat ik ze kan gebruiken op mijn 1.8 16v blok. Wat ik precies nog nodig heb voor de itb's moet ik nog gaan bekijken. Misschien dat er hier mensen mij mee verder kunnen helpen. Ik dacht dat er zowiezo een brandstof regelaar tussen moet komen.

[IMG-20231101-220052.jpg](https://postimg.cc/phKdMCzf)
Reply With Quote
Old 17-10-2024, 05:21
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing

Ik heb dat wel. De druk op de fuel rail bepaald mede de inspuiting. Bij het afstellen passen ze die druk ook aan tot hij goed loopt. Teveel druk is ook niet goed.

Toerentalversterkers te koop! Om je originele toerenteller aan te sluiten op een andere ECU (KMS, DTA, Megasquirt, etc)
Trackday kalender!
Reply With Quote
Old 17-10-2024, 07:11
RobertVoorst's Avatar

Quote:
Nou dat was eigenlijk mijn volgende vraag. De itb's die ik heb komen van een honda cbr als ik mij niet vergis. Deze zijn al aangepast dat ik ze kan gebruiken op mijn 1.8 16v blok. Wat ik precies nog nodig heb voor de itb's moet ik nog gaan bekijken. Misschien dat er hier mensen mij mee verder kunnen helpen. Ik dacht dat er zowiezo een brandstof regelaar tussen moet komen.

[IMG-20231101-220052.jpg](https://postimg.cc/phKdMCzf)

Dat zijn mooie trompetjes zeg Ze hebben inderdaad 2 aansluitingen op de fuel rail gemaakt, normaal zit er bij de CBR600's alleen een aanvoer op als ik het me goed herinner. Hier krijg je dus 1 aansluiting direct op de persleiding van de brandstofpomp en de andere, via een instelbare brandstofdrukregelaar (Zoiets ),naar de retour.
Reply With Quote
Old 17-10-2024, 19:17
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing

Mijn webshop is nog niet volledig operationeel, maar ik kan wel drukregelaars, slangen (staalomvlochten) en evt dash connectoren leveren!

Hoe ga je het eigenlijk regelen, vrij programmeerbaar management neem ik aan?

Trackday kalender!
Reply With Quote
Old 18-10-2024, 17:06
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Dat zijn mooie trompetjes zeg Ze hebben inderdaad 2 aansluitingen op de fuel rail gemaakt, normaal zit er bij de CBR600's alleen een aanvoer op als ik het me goed herinner. Hier krijg je dus 1 aansluiting direct op de persleiding van de brandstofpomp en de andere, via een instelbare brandstofdrukregelaar (Zoiets ),naar de retour.

Hoe het precies moet komen te zitten weet ik nog niet zeker. Ik wil eerst de leidingen, tank etc aansluiten en daarna de ophanging met de remmen monteren. Als laatste wil ik aan de motor beginnen omdat dit voor mij wat lastiger zal zijn.
Reply With Quote
Old 18-10-2024, 17:15
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by daNpy
Mijn webshop is nog niet volledig operationeel, maar ik kan wel drukregelaars, slangen (staalomvlochten) en evt dash connectoren leveren!

Hoe ga je het eigenlijk regelen, vrij programmeerbaar management neem ik aan?

O dat is misschien wel handig zo'n webshop. Kan ik daar al iets van zien?
Dat ligt er een beetje aan. Ik wilde deze eigenlijk op een Megasquirt of speeduino aansluiten.
Maar aangezien dat dit voor mij nieuw is weet ik niet of het voor mij te doen is om de kabelboom te maken en deze aan te sluiten. Uit eindelijk moet de auto toch afgesteld gaan worden.
Ik wil eigenlijk zoveel mogelijk zelf proberen te doen. En anders moet ik hem wegbrengen. Ik weet dat er bedrijven zijn die alleen met de " professionelere "merken werken zoals KMS. Dat zou ik ook wel willen maar dan word het een gebruikt setje.
Reply With Quote
Old 18-10-2024, 18:54
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing

Ik zal je even een PB sturen mbt de webshop.

De kabelboom maken is niet heel moeilijk. De kabels en stekkers zijn gewoon verkrijgbaar, het schema komt van de leverancier van je ECU.
Het is wel handig als je een tuner met rollenbank weet, die het merk wat je kiest ondersteund (lees: kan afstellen). Ik heb ook een KMS, zit hier ook in de buurt. Maar goedkoop is anders idd, en dan heb ik ook een 2e hands ECU....

Trackday kalender!
Reply With Quote
Old 18-10-2024, 19:34
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Ik zal je even een PB sturen mbt de webshop.

De kabelboom maken is niet heel moeilijk. De kabels en stekkers zijn gewoon verkrijgbaar, het schema komt van de leverancier van je ECU.
Het is wel handig als je een tuner met rollenbank weet, die het merk wat je kiest ondersteund (lees: kan afstellen). Ik heb ook een KMS, zit hier ook in de buurt. Maar goedkoop is anders idd, en dan heb ik ook een 2e hands ECU....

Bedankt! Ik ga zo kijken.
Eerst ga ik de rest in orde maken en dan als laatste de motor etc. Word vervolgt.
Reply With Quote
Old 18-10-2024, 19:55
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Wat betreft de brandstof leidingen. Ik heb nog wat onderdelen besteld voor mijn brandstof leidingen en nu wil ik nog de juiste slangen bestellen met de koppelingen / aansluitingen voor op de tank en brandstof pomp. Het vacuüm gedeelte heb ik voor elkaar. Bij het demonteren van de auto ben ik alleen een brandstof pomp tegen gekomen. Nu zie ik veel afbeeldingen met een brandstof pomp en een accumulator en sommige ook een brandstof filter. Ik kan het nergens vinden maar moet ik niet ook een brandstof filter en een accumulator hebben?
Reply With Quote
Old 19-10-2024, 08:35
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing

Je PM inbox zit vol

Ben benieuwd welke leidingen je besteld hebt.
Ik weet niet hoe het bij een Golf 1 zit, maar bij de 2 zit de opvoerpomp en een accumulator bij de tank in de buurt (in de tank zit ook een pomp). Bij circuit-wagens zie je die inderdaad ook vaak voorin zitten. Dit is om te voorkomen dat bij lange bochten de motor geen benzine meer krijgt. Voor op straat niet per se nodig. Een filter wordt hierbij gezet als er geen (fijn) filter tussen tank en accumulator/pomp zit.

Trackday kalender!
Reply With Quote
Old 24-10-2024, 11:24
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Je PM inbox zit vol

Ben benieuwd welke leidingen je besteld hebt.
Ik weet niet hoe het bij een Golf 1 zit, maar bij de 2 zit de opvoerpomp en een accumulator bij de tank in de buurt (in de tank zit ook een pomp). Bij circuit-wagens zie je die inderdaad ook vaak voorin zitten. Dit is om te voorkomen dat bij lange bochten de motor geen benzine meer krijgt. Voor op straat niet per se nodig. Een filter wordt hierbij gezet als er geen (fijn) filter tussen tank en accumulator/pomp zit.

Als het goed is kan ik nu weer berichten ontvangen. Ik heb de Cunifer 8 en 6mm besteld. Ik zal nog eens effe gaan zoeken wat er precies moet komen te zitten. Ik heb inmiddels bijna alles binnen. Volgende week weer verder.
Reply With Quote
Old 02-12-2024, 09:53
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Vraagje, ik heb de ophanging zover in orde. Nu wil ik een schroefset monteren. Mijn huidige kw schroefset heeft een opknap beurt nodig. Maar nu ben ik er over na aan het denken om een nieuw schroefsetje te kopen. Het hoeft geen super duur setje te zijn of een bepaald merk. Welk setje is niet te duur maar prima in gebruik?
Reply With Quote
Old 02-12-2024, 09:56
daNpy's Avatar
daNpy daNpy is offline
Magnix Kosse Racing

Waarom laat je je KW set niet reviseren?

Dat zou ik liever doen als een goedkoop rommel setje eronder zetten.

Trackday kalender!
Reply With Quote
Old 02-12-2024, 11:30
Scully Scully is offline
VW Guru

Wat bedoel je met een opknapbeurt? Als het puur uiterlijk is, knap het zelf een beetje op en monteer het gewoon. Je ziet het toch niet meer als er een wiel voor zit. Verder ben ik het met Danny eens. Als je moet reviseren lijkt mij dat de beste optie.
Old 02-12-2024, 19:17
nanneborn's Avatar
VW Fanatic

Quote:
Waarom laat je je KW set niet reviseren?

Dat zou ik liever doen als een goedkoop rommel setje eronder zetten.

Waar kan je deze laten reviseren. ?
Ik zal nog eens kijken of ik de onderdelen die ik nodig heb kan vinden. Zijn eigenlijk alleen de bumpstop en stofkap.
Dan voorzien van een kleurtje.
Reply With Quote
Reply

Posting Rules