|
||||
|
||||
Wat een bak en braad werk, lijkt wel op mijn spek en ei van vanochtend!
Velgen staan de cabrio netjes.
|
||||
|
||||
Lijkt eerder op een stuk pindakoek ofzo haha velgen zijn wel netjes geworden en het uitlaatje ziet er ook even een stuk beter uit zo.
|
|
||||
|
||||
thanks beide! nu maar hopen dat er ook wat geluid uit komt hahaha
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
maar eens een begin gemaakt met alles, aangezien het vakantie is kan ik flink wat doen.
maandag ben ik begonnen met de uitlaat demonteren, waarvan ik dacht het in een paar uur wel klaar te hebben, maar aangezien elk boutje wat ik aanraakte doldraaide, afbrak, of knettervast zat schoot dat niet zo heel erg op uiteindelijk eronder uit gekregen, en een begin gemaakt met het spaghetti spruitstuk, nieuwe pakkingen er tussen en nieuwe ringen/borgmoeren. vanmorgen verder gegaan daarmee, dit was uiteindelijk vrij nel klaar, daarna de middenpijp welke te lang was dus stuk vanaf geslepen waardoor die wel paste ( nog niet supergoed maar ach puntje op de i komt nog) einddemper erop en klaar. maar als ik het geluid zo hoor is al het gekloot het toch echt wel waard geweest kzal binnenkort ff een filmpje uploaden toen nog in de stroomende regen de auto staan wassen nu de rest nog: - gereviseerde dynamo - kleppendeksel pakking - carterpakking - luchtfilter - bougies - oliefilter - brandstoffilter - waterpomp - d- riem - v-snaar - stabilisator stang rubbers - brandstofleidingen - uitlijnen - remmen nogmaals ontluchten - versnellingsbak olie (iemand tips?!?) - motorolie of terwijl nog genoeg te doen
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' Last edited by wessel97 : 29-07-2014 at 21:03. |
|
||||
|
||||
Ziet er goed uit allemaal
Ben benieuwd naar de rest |
|
||||
|
||||
Omgeving op de foto's ziet er bekend uit. Haaren??
|
|||
|
|||
Het gaat de goede kan op, je maakt er een keurige auto van
|
||||
|
||||
thanks! ik doe m´n best
@tapestaartje jazekers, en als ik het dan goed voor me heb heb ik jou golf wel eens aan de overkant zien staan?
- '99 Audi S3 8L Quattro (Daily) - '97 Polo Harlekin (16V AFH Swap) - '78 Polo mk1 0.9 Mandarin orange - '92 Golf 3 2.0 GTI (Sold) - '84 Golf mk1 cabrio (sold) 'Smile, Listen, Agree and then do whatever the f*ck you wanted to do anyway' |
|
||||
|
||||
vandaag weer lekker verder gegaan, had helaas vandaag geen brug tot mijn beschikking dus moest het zo doen.
eerst d bougies gedaan, waren wel eens aan vervanging toe, die wilde gelukkig wel makkelijk los komen. daarna het luchtfilter, waarna ik erachter kwam dat er dus gewoon helemaal geen luchtfilter in zat alles tot aan de gasklep losgehaald en afgespoten met de hoge druk, kwam een hele hoop rommel uit. daarna weer terug gezet met een nieuw luchtfilter. hij liep al een stuk rustiger nu. daarna de dynamo, die wanneer de motor draaide maar 12,20v aan gaf, niet genoeg dus. had twee verschillende gereviseerde dynamo's gekocht, geen van beide paste op een of andere manier dus van de week maar ff om gaan ruilen. hier een filmpje van het geluid: (auto was niet warm en hij loopt nog niet bepaald zoals het moet) https://www.youtube.com/watch?v=3b0prp0x6LM ik weet dat het eindstuk nog niet goed zit, zit ook tegen de carrosserie aan maar dat moet ik nog wat naar voren schuiven. een collega zei trouwens dat deze uitlaat niet mocht, omdat het onder uitstekende delen valt? iemand enig idee of het mag of niet? nog wat foto's gewoon omdat het kan: morgen hoop ik de distributie riem/waterpomp/v-snaar te vervangen en m'n koelvloeistofreservoir is ook binnen dus dat kan er morgen ook op
|
||||
|
||||
Lekker bezig weer!
Uitlaat knettert lekker en mag gewoon, je mag iets aan de achterkant hebben uitsteken tot een bepaalde lengte. En daar valt de uitlaat ruim binnen
|
||||
|
||||
Quote:
gelukkig haha, had geen zin in gezeur straks bij de apk
|
||||
|
||||
Quote:
Dat is de GTS van Wilco, ! Mijne staat ondertussen al veel te lang stil...
|
||||
|
||||
Quote:
ah oke.. word tijd om er weer aan verder te gaan dan
|
||||
|
||||
gisteren begonnen met de distributieriem en waterpomp, dacht alles wel binnen een dag af te hebben, tot ik erachter kwam dat er geen brug beschikbaar was...
toen maar gewoon op de grond begonnen, d/riem zat er vrij vlug op weinig tegenslagen behalve dat de bouten van de krukas flens meteen dol draaide toen ik ze los wilde maken, was op zich vrij snel opgelost. daarna de nieuwe slang klemmen, nieuwe waterpomp + huis en het nieuwe koelvloeistofreservoir gemonteerd. vandaag weer verder gegaan, alles dicht gebouwd met nieuwe v-snaar en al het andere. en toen begon de ellende. alles gevuld met koelvloeistof, alles gecontroleerd geen lekken etc. dus.. starten maar, meteen bij het starten begint de motor te janken.. waarschijnlijk zou het of de d-riem of de v-snaar zijn die te strak stond. was dus niet het geval. kon ik alles er weer af gaan halen behalve de waterpomp, bleek het dus zo'n stomme afdekplaat te zijn die het onstekings tandwiel raakte eigenlijk ook mijn eigen fout want ik had expres voor een imitatie waterpomp gekozen, i.p.v. een goed SKF pomp omdat dit de helft scheelde, niet dat ik wil besparen, maar ik dacht dat er bij een waterpomp niet veel mis kon gaan. ik heb m'n lesje dus wel geleerd, ik hoef geen imitatie rommel meer. uiteindelijk dus een stuk van de afdekplaat af geslepen, alles terug gebouwd en nu loopt hij weer als een zonnetje https://www.youtube.com/watch?v=zJe...eature=youtu.be
|
|||
|
|||
Net nog op de brug bij bressers zien staan velgen staan hem goed.
|
|
||||
|
||||
Nette cabrio, BBSen passen goed bij de Cabbie
|
|||
|
|||
Nu alleen nog die zwarte knoppen van de kunstof bumpers weghalen en gaten dicht lassen.
Dat zou kwa uiterlijk de laatste kneep zijn. Verder idd een mooie cabrio. Bbsjes staat ook super!! ( heb ze zelf ook ) |
|
||||
|
||||
thanks allemaal!
maar nee, kwa uiterlijk moet er echt nog wel wat meer aan gebeuren er komen in ieder geval geen stickers op en geen rommel op het dashboard, en ook niets aan de spiegel want daar kan ik niet tegen maar ik zit eigenlijk kwa uiterlijk nog met twee dingen te twijfelen: - misschien dat ik dunne sierlijsten wil monteren rondom,ben aan de andere kant alleen bang dat dat weer te kitsherig word.. - en of ik de verstevigingsbalk die eronder zit ook mee spuit, dan hoef ik de auto niet zo laag te zetten om hem laag te laten lijken. maar ik weet niet of dat mooi is dusja... uitproberen dan maar denk ik
|
||||
|
||||
de uitlaat is (bijna) klaar, eindelijk. de middenpijp en het gedeelte past nu netjes over de achterbrug, kom alleen nog steeds niet uit met de steunen op de carrosserie en de steunen op m'n einddemper en middenpijp. denk dat ik hiervoor maar de steunen om ga lassen, zou het anders ook niet weten.
vandaag even een kabelboom gemaakt voor de middenconsole. nog zitten twijfelen of ik alles in een keer af zou zekeren of apart, maar uiteindelijk voor apart gegaan omdat ik dan wanneer er een springt, de andere twee het nog doen en dat ik makkelijker gevonden krijg wat het probleem is. de lampjes werken in ieder geval al dus dat is een goed teken, nu alleeen nog op zoek naar een oliedruksensor.
|
||||
|
||||
ik wil eigenlijk de lampjes vervangen door LED lampjes, ik snap dat er een diode oor moet om de stroom gelijk te richten, alleen kan dit op 12v?
want leds werken volgens mij maar op 4,5v...?