|
||||
|
||||
Bedankt.
Heb hem gevonden, toen ik ging kijken viel me ineens weer wat binnen. Er zat in het begin een stukje staalkabel met een huls eromheen en aan het uiteinde een zeskant, daar kon je hem mee stellen. Maar omdat die in het begin tegen de uitlaat had gehangen was deze ver vergaan en heb ik dat vervangen door een boutje. Dus daarna deze langzaam bij gedraaid en nu loop hij mooi stationair en de de vooronsteking beter afgesteld, remmen ontlucht en begonnen met een 2de testrit. Deze duurde helaas maar heel kort en kwam voor mijn huis weer tot stilstand toen ik de weg wilde oprijden. Hij sprong als het ware uit de versnelling. Maar dat was niet zo. Daarna de auto weer terug op de oprit geduwd en gekeken. Toen zag ik dat de aandrijfas wel draaide maar de auto niet vooruit of achteruit ging. En toen zag ik dat een aandrijfashoes kapot was gegaan, en daar verder gekeken en kon ik zo 1 kogel uit de hoes pakken van de homokineet. Dus deze is helaas kapot gedraaid. Morgen een nieuwe halen dan hopenlijk zaterdag alles weer fixe. |
|
||||
|
||||
Denk het probleem gevonden te hebben van de homokineet:
Zou het kunnen doordat deze geknapt is de homokineet meer speling heeft gekregen en daarna een kogel eruit is geschoten? Maar er komen voor de zekerheid 2 nieuwe homokineten aan de bakzijde. En vandaag de APK dus niet gehaald en staat nu woensdag gepland. |
|
||||
|
||||
Heb je de borging er weer op gezet aan de bakzijde? Dat is de circlip die in de groef zit op het uiteinde en voorkomt dat je aandrijfas uit de homokineet schiet. Aan wielzijde zit die gewoon in de homokineet geklikt als borging.
Mijn wagenpark Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk Last edited by Yellowbug : 27-04-2012 at 17:39. |
|
||||
|
||||
Ja die zat erop.
Het is ook niet dat de aandrijfas uit de homokineet is geschoten maar 1 kogel is eruit geschoten en heeft ook de aandrijfashoes gemold. |
|
|||
|
|||
Heb je de homokineet wel goed om inelkaar gezet? Hij kan op 2 manieren, maar op de verkeerde manier gaat ie echt niet schanieren en springt die geheel uitelkaar
|
|
||||
|
||||
Ja zat goed om in elkaar.
Het enige wat misschien fout zou kunnen hebben gezeten is dat de schotelveer andersom zat. Maar daar ben ik bij het uit elkaar halen vergeten op te letten. Toen ik zag dat hij kapot was heb ik hem meteen eruitgepakt zonder te kijken. Dat dus de schotelveer op de volgende manieer ) en ( verdraaid zat. |
|
|||
|
|||
Hee Erik,
Volgende keer langs komen als het buiten niet zo donker is.. Begint er op te lijken! Tot weer us! Gr Patrick |
|
||||
|
||||
Vandaag bij ons APK gekeurd.....mijn complimenten Erik!
|
|
||||
|
||||
Thanks Patrick en Marc.
Inderdaad vandaag de APK keuring gehad, En ook goed gekeurd, enige wat niet goed was was dat ik blauwe platen erop had. Dus maar even gele opgehaald. En was vergeten het slangetje erop te doen van de ruitensproeierreservoir naar de ruitensproeier zelf. Dit is daar terplekke gedaan en hij kon mooi afgemeld worden. Foto's: En vanavond de schakelstangen nog afgesteld en daarna een stukje gaan rijden. |
|
||||
|
||||
Jammer van de platen...
Verder super! |
|
||||
|
||||
Hee Erik, van harte met de APK goedkeur
Een uurtje geleden IRL kunnen aanschouwen (beetje donker, maar dat mag de pret niet drukken) En ik moet zeggen dat het je bloed zweet en mogelijk tranen meer dan waard is geworden. Wat een geweldige wagen is het geworden. Nu nog even de puntjes op de I en dan op naar Wörthersee, Austria. Veel plezier ermee en tot vrijdag
|
||||
|
||||
ziet er super uit Erik wat een verschil met toen ik die keer om de velgjes was gekomen
respect voor al het werk je geleverd hebt & veel sucses nog met je golfje grtz... Henk |
|
||||
|
||||
proficiat!!
en nu zorgen dat die onderkant ook zo schoon BLIJFT he
|
|||
|
|||
wat un kontje,mooi fotootje,toppie dan
|
|
||||
|
||||
mooi hoor, veel bekijks zeker onderweg?
Ik was vorige week op een meeting in Hoogeveen, en veel blije gezichten onderweg en op de meeting En ik ook natuurlijk, alles inhalen op de snelweg |
|
||||
|
||||
Thanks iedereen,
Bekijks heb je er zeker mee, maar wat wil je met een opvallend ouderwets kleurtje. Tegenwoordig is alles grijs, zwart of wit ofzo. De laatste tijd alle vrije tijd in de auto aan het stoppen om hem klaar te krijgen. Zo zijn de carburateurs nu bijna synchroon gesteld. Cildinder 2 heeft nog een klein beetje minder vacuum, maar daar word morgen of overmorgen nog naar gekeken. Ook hebben we de deuren en voorschermen gesteld en z'n tape onder de voorschermen gedaan. Helaas krijg ik 1 deur niet gesteld zoals het moet en ik hem graag had, hier word dus komende winter nog naar gekeken. Afgelopen zaterdag is de auto ook uitgelijnd, en de velgen vallen precies zoals ik ze graag hebben wil. Exact gelijk met de wielkasten, er zijn dan wel een paar kleine spoorverbreders nodig van 5mm maar dat mag de pret niet drukken. Ik heb ik het dakraam er nu al een stuk beter is, de hemel ervan zit er al in en het raampje zelf moet alleen nog aan de achterkant wat hoger gesteld worden. Er zaten dus blijkbaar voor H4 lampen in die niet pasten zoals ze moesten dus maar R2 lampen gehaald die erin horen en wel netjes passen. Dit is nog iets geweest van de vorige eigenaren en heb nog nooit een lamp hoeven te vervangen in de Golf 1 dus was er nog niet achter gekomen. Vandaag ook de naafstickers binnen gekregen en meteen erop geplakt, vind het al een stuk beter staan zo. Ook de onderste sierlijsten er weer terug op gedaan. En de steenslagkapjes achter zitten erop. Ben vast wel iets vergeten te melden maar alles is hieronder te zien op de foto's, |
|
||||
|
||||
erg dik,gefeliciteerd met het resultaat
|
|||
|
|||
Heel mooi totaalplaatje!
|
|
||||
|
||||
prachtige einzer geworden. Had t al eerder vermeld, maar diep respect voor t werk en t resultaat.
|
||||
|
||||
Heel erg mooi geworden hoor