|
||||
|
||||
Quote:
Zou super zijn, als je info hebt hoor ik het wel
|
|||
|
|||
Heel veel suc6 morgen
ps waarvoor precies moet die naar de RDW er is toch ned kenteken bij ivm pk`s e/d ? groeten
|
||||
|
||||
Ik vermoed dat er zometeen "diesel" op het kenteken komt te staan...
|
|
||||
|
||||
Mensen het is gelukt, de auto is omgekeurd en er is ook gelijk een apk door de rdw op gekomen.
Alles is goed gegaan al was er wel 1 klein probleem dat was dat er geen borgmoer op de conische pen zat die in het fusee zit. Ik moest dus eerst nog snel snel snel twee nieuwe moeren vinden Ben naar 6 bedrijven geweest en de laatste had er twee voor mij. Voor de rest zag alles er prima uit volgens de keurmeester. Hij vond hem ook goed rijden dus dat is ook weer een pluspunt. Hier een aantal foto's van bij de RDW in Almelo. Heb er gelijk ook al 30 km bij op gereden en ben tot de conclusie gekomen dat hij goed rijd er is echter nog wel 1 maar. Hij ging op de snelweg volgens mij in de noodloop want ik had totaal geen trekkracht meer. Weet nog niet wat het kan zijn maar, ik verwacht een kleinigheid. Nog maar eens met vagcom de boel uitlezen. Boven de 2000 toeren was het helemaal gebeurd. Op de snelweg wou ie ook niet harder dan 120. Misschien dat het te maken heeft dat ie geen abs en snelheidssignaal heeft. Als iemand een suggestie heeft laat maar horen
Tweede swallowtail van 74 in de resto Mijn 74er slapend project Oud 75er swallowtail project Cnc Frezen, custom made onderdelen ik maak het terecht voor je. Pm me voor meer info Last edited by bprijs : 14-04-2011 at 17:15. |
|
|||
|
|||
Die is af
Maar als het van de abs of snelheid zou komen, dan zou die toch ook problemen moeten geven bij de rdw? Neem aan dat je vermogen ook gemeten is? |
|
||||
|
||||
Maak eens een rijdende log met vagcom ( http://www.gerritspeek.nl/vag-com_l...hoemaakjeeenlog ) en post de data hier in je topic.
Waarschijnlijk ligt het aan de N75 of de schoepen van de turbo werken niet lekker. |
|
||||
|
||||
Gefeliciteerd! (en nog binnen 1 jaar ook!)
Proleempje zal wel zo opgelost zijn als ik de rest van t topic zo eens gevolgd heb.
|
|||
|
|||
gefeliciteerd !!!!
|
|||
|
|||
gewoon een idee zit de labda senor die voor de kat(roetfilter) wel ge monteerd
misschien een bijdehandte opmerking..... ik dacht er zo is aan
|
||||
|
||||
@staande golf: Het vermogen is niet gemeten ik heb een uitdraai van de motor
er bij gedaan en dat hebben ze over genomen. Ik had er nog wel een uitdraai van een 150pk bij kunnen doen, dan hadden ze het ook over genomen @Dokter D: Ik zal eens een uitdraai maken en zal het posten hier. Maar schoepen? dit is toch geen vnt turbo of maakt dat niet uit? @Mauser35: We doen ons best om het probleem op te lossen. @Gizmo: Ik ben nooit een Lambda sensor tegen gekomen dus zal ie er wel niet op hebben gezeten
|
||||
|
||||
Mocht die ECU nou in noodloop gaan door dat snelheidssignaal dat je mist.
Ik hoorde vandeweek dat er een module voor is om een digitaal signaal uit het analoge tellertje te krijgen. Is een module/chip van een g60 als het goed is. 9 tientjes en gewoon bij de dealer te krijgen. Had er al eerder over gehoord dat ze zo iets dergelijks in de T3's toe pasten. maar dacht altijd dat dit een zelf gefabriceerde module was.
|
|||
|
|||
misschien de LMM.
haal hier de stekker is vanaf kijk is hoe die dan reageerdt Ps dacht dat diesel ook altijd een lambda sensor hadden of iet dergelijks in uitlaat
VRIJHEID IS EEN VOLGETANKTE Mk2 GOLF Last edited by gizmo98 : 15-04-2011 at 12:40. |
|
||||
|
||||
Proficiat....
Op naar de meatings :P. Als ie geen tellersignaal zou krijgen dan valt de auto meestal ook uit als je stil staat. T is wel raar dat je geen lambdasonde hebt. Ik blijf het topic volgen. gr
|
||||
|
||||
Quote:
Sorry niet goed gelezen, een AGR heeft inderdaad geen variabele turbo. Ik meende dat je er een AFN (110pk) ik had liggen... |
|
|||
|
|||
lambda sonde is enkel voor benzine en geen diesel trouwens , gewoon laten uitlezen en dan zie je normaal direct wat er scheelt zal wrs een sensor of iets zijn die kapot zit
|
|
|||
|
|||
zal ik niet zo zeker van zijn heb meerdere diesel katalysators gehad waar een zender in zat al dan niet een lambda is
|
|||
|
|||
Bij moderne diesels wordt toch de hoeveelheid lucht weldegelijk geregeld. Ten eerste zit er een smoorklep in die zorgt dat je wel genoeg EGR-werking hebt. Ten tweede zit er een regeling op de turbodruk. Bij weinig afgenomen vermogen zal de turbodruk laag blijven om te zorgen dat uitlaatgassen zo makkelijk mogelijk de motor kunnen verlaten. Dit verhoogt het rendement en dus wordt het brandstofverbruik daardoor iets gunstiger. Mede daarom zitten er in moderne diesels dus ook lambdasondes.
Stukie van Google gehaald Btw hoeft niet te zegen dat hier een lambda in de golf heeft (hoeft te zitten) Maar er worden wel degelijk lambda`s gebruik bij diesel motoren
|
||||
|
||||
goed werk kerel!
dat probleempje zal echt wel goed komen. deze auto is gewoon af! groet frank
|
||||
|
||||
Frank bedankt voor je reactie, en de rest uiteraard ook.
Ik ben vanaf morgen de auto een weekje kwijt. Maar ga er dan na die week met een maat van me eens mee aan de gang om de motor eens helemaal door te lichten. Groet Branko
|
||||
|
||||
Gefelicteerd met de keuring! Mocht je het probleem niet gelijk kunnen oplossen kan je langs bij de dealer gaan met ''er was toch een terugroepactie voor het dashboard kastje?? hier ben ik dan.. en dan overgaan over het motorprobleem wellicht dat ze gezien de staat van de auto jou misschien kosteloos willen helpen? het zou zo maar kunnen..
Heb het project in ieder geval met veel plezier gevolgd! Bedankt! Groet Jorn