|
||||
|
||||
|
|||
|
|||
Het gaat niet meer zo vlug als ik zou willen, heb mezelf dus wat minder tijd gegeven voor foto;s'
Inmiddels is het binnenscherm rechtsachter ontdaan van oppervlakkige roest, niets ernstigs net zoals de linkerzijde, maar wil ik wel weg hebben nu ik er bij kan. En staat uiteraard in de zinkspray. Het achterscherm zit inmiddels gehecht, en kan ik volgende week aflassen.... dan de dorpel die al is voorbereid erin. dan is het buitenplaatwerk klaar. Dan moet ik het inmiddels bekende hoekje achteraan op de chassisbalk nog doen, een nieuwe stukje met de bevestigingen voor de steuntjes. Plaatwerk is dan in de afrondingsfase... Tussendoor om de ambitie niet te verliezen de voorbumper nog even aangepakt, het was een USA model maar daar is niets meer van te zien :mrgreen: |
|
|||
|
|||
Nog een paar beeldjes, bumper na de afwerking, alleen nog fijnafwerking.
scherm achter rechts erin gehecht, en de achterliggende delen in de zinkbescherming.. |
|
||||
|
||||
Stukkie vakwerk weer!
|
|||
|
|||
Zo achterscherm zit erin, bumpertje even erbij gepast, en past spanningsloos in een keer netjes
Puntje bij de achterklep was niet naar mijn zin, dus maar aangepast.. .. deur past netjes met scherm ( voetje was tegen openvallen ) dorpel hangt erin, volgende keer dorpel aflassen.. het eind komt echt in zicht.... |
|
||||
|
||||
Top !!
|
||||
|
||||
Lekker kontje!
|
|
||||
|
||||
In een woord; RESPECT
|
|||
|
|||
Weer een klein stapje verder, dorpel zit erin. :thumleft:
Laswerken worden minder en minder... (voorscherm op laatste foto hangt er zo maar ff aan) |
|
||||
|
||||
Vakwerk Fabian , super
|
||||
|
||||
Wat een werk zeg, respect
|
|||
|
|||
We knallen nog ff lekker door, chassisbalk rechtsachter ook hersteld met plaatwerk en voorzien van nieuwe draadeindjes..
Was nog een lijdensweg, vorige week in een vlaag van verstandverbijstering de vulslang voor de olie uit de chassisbalk getrokken :pale: :flush: ..... Om niet te smelten met lassen....maar ja toen moest deze er nog terug in... :twisted: ..na enkele pogingen met een kabel een stuk slang en alles wat er nog voorhand was, viel mijn oog op de peilstok :mrgreen: van de 993. Deze ging als vanzelf :thumleft: hier een stukje vacuumslang op geschoven en zo weer terug getrokken.. daarna de vulslang er weer aan geknoopt en voila slang zat weer waar deze moet zitten... :ba: Verder de achterruit er uit gezaagd, en gelukkig zit hier geen roest onder verstopt :lol: Weet iemand of de kunststof rand die om de ruit geklemd zit los te koop is? ) Daarna de motorruimte maar compleet leeg getrokken, en de kabel spaghetti los gemaakt, gaat nog leuk worden :scratch: |
|
||||
|
||||
Onwijs mooi project !
|
|
||||
|
||||
Wordt goed aangepakt! Gaaf project hoor
|
|
||||
|
||||
Top resultaat alweer !!
|
|||
|
|||
Zo de rest van de onderdelen er ook onder uit gesleuteld, wat zitten er veel losse deeltjes onder een 993 .
Daar na maar lekker aan de poets met ontvetter en thinner, ben weer een hersencel verloren denk ik :lol: , hoe goed je ook ventileert je ademt toch wel wat in.. Maar de onderkant is schoon, paar roestpuntjes tegen gekomen maar niks schokkends, wat en tol niet weg kan halen.. rechterwielkuip ook al zover voorbereid... motorruimte nog en dan grondverf/ kit en coating enz.. dan komt er weer wat kleur in het leven :mrgreen: daarna alle nieuwe delen van zolder halen... |
|
||||
|
||||
Blijft mooi om je updates te lezen Fabian!
|
|||
|
|||
Niet echt veel zichtbare vooruitgang, minder tijd vandaag.
Maar toch, alle lijmresten bovenin de motorruimte weg.. De bodem verder afgewerkt, op de plaatjes van vorige week waren nog wel wat zwarte plekjes te zien.. nu is het naar mijn zin... rondom de krikpunten links en rechts is het nu ook schoon. De tunnel en de bodemplaten komen ook nog wel aan bod, maar dan moet ik de auto op bokken kunnen zetten...das voor later.. we komen er wel.... |
|
||||
|
||||
Perfectionist!
Petje af hoor
|
|||
|
|||
ff een update.
In de motorruimte en wielkuipen alle roest verwijderd en blanke plaat in zinkhoudende primer gezet.. Deze plekken staan inmiddels ook al weer geschuurd.. verder de auto op bokken gezet, en de middentunnel wat leger gemaakt. De bodemplaten schoon gemaakt en wat roestpunten verwijderd. paar stukken wat blank gemaakt bodem was daar wat uit model, nu niet meer :thumleft: Morgen schoonmaken, en primer zetten op de kale plekken, daarna paar plekken voorzien van strijkkit. a.s weekend dan eens kijken voor wat coating en hopelijk 24 uur later wat kleur te zetten.. De onderkant van de reservewielbak heb ik ook nogmaals aangepakt, is nog niet klaar, was niet naar mijn zin, en dan kun je of je er aan blijven ergeren :roll: of aanpakken.. Morgen afwerken, en dan met de rest meepakken... |