|
||||
|
||||
Ik ben er vandaag op uit geweest om tekijken en bepalen wat het gaat worden ,wat de voorwiel ophanging betreft .
worden uiteindelijk toch de Mc pherson veerpoten . word met toch teveel werk tenopzichten van het voordeel . achter wel onafhankelijk met dubbele wishbone . heb ook mij spatbord randen opgehaald bij wilco . echt een toppertje . maandag weer aan de auto verder . |
|
||||
|
||||
Lijkt mij een wijs besluit, met de mc pherson is weinig mis.
Achter onafhankelijk , laat je ze echt onafhankelijk of zet je er weer een stabilisator stang tussen ? ik ben benieuwd !
|
|||
|
|||
Hoi rob geweldig om kennisgemaakt te hebben kom binnenkort je project ff bewonderen
|
|
||||
|
||||
Ga deze ook volgen Ziet er goed uit....
Bart |
|
||||
|
||||
nog zo'n dik project wat ik ga volgen! succes, ik vind het super die dikke MK2 projecten!
|
||||
|
||||
Kwam ik tegen:
http://www.pmwltd.com/photos.php Kijk maar eens, frontopganging op golf met dubbele wishbones
|
||||
|
||||
Quote:
daar ga ik mee experimenteren ik denk wel dat er een stabilisator stang op komt die ik dan kan verstellen . |
|
||||
|
||||
Quote:
gaaf hebben ze erg leuk gedaan ja . |
|
||||
|
||||
Quote:
je bent van harte welkom ,leuk . hoe is het met de spieren ?? |
|
||||
|
||||
Quote:
OKe ! ik heb er bij mijn auto helemaal geen een onder, ik stel de auto af middels de veren ( het plaatsen van zwaardere veren) die kun je zo kopen, bij zwaardere moet je zegmaar meer gewicht erop zetten voordat hij een bepaalde veerslag maakt. voorbeeld wat op standaard schroef veren staat is 50/180 ( betekent bij 50kg drukt de veer 1 cm in, en de totale lengte is 180) ik rijd nu met voor 100/150 en achter 110/150 Mijn idee op zon stang is eigenlijk dat hij er bij circuit auto's meer is voor hoge snelheden en rechtuit rijden, dat hij dan stabieler op de weg ligt en dat je minder snel last heb van zijwind etc, het is wel nadeliger in de bochten. in de bochten wil je namelijk dat de wielen aan de grond blijven en niet dat als de auto een rol moment krijgt hij de wielen mee op tilt. Het volgende heb ik in de jaren ondervonden ! Auto zonder voor en achter stabilisator: auto is neutraal in de bochten voor en achter glijden even snel. Achter niks voor een stabi, is meer onderstuur en dus minder grip. voor niks en achter een stabi is meer overstuur en dus minder grip. auto voor en achter stabilisator, slip gedrag is neutraal maar veel minder als zonder stabi's de auto nijgt op 2 wielen door de bocht te willen. Doe er mee wat je wilt, het zijn maar wat tips Dit is altijd een vreselijk discussie punt, maar ik heb het zelf aan de lijve ondervonden.
Golf 2 diesel circuit racer. Vwmk2driver, voor aanpassing en revisie van versnellingsbakken !! Last edited by vwmk2driver : 12-02-2012 at 11:26. |
|
||||
|
||||
Quote:
ja onder mijn huidige auto zit ook niks . en doet het met name in de regen erg goed ,ook omdat het carrosserie erg slap is dus heel veel grip. maar als je naar alle andere race auto 's kijkt hebben die allemaal een stabilisator stang , weluswaar een verstelbare maar wel voor en achter een . dus ga ik ook proberen en dan zie ik wel . misschien is het niks maar misschien ook wel. we zullen het weten als het zover is . vind het wel top dat je er aan mee denkt en je ervaringen deelt |
|
||||
|
||||
Quote:
heb gisteren toch besloten om naar 5 x 112 te gaan .
|
||||
|
||||
in 1 woord,Prachtig!!!!!
Succes met je project verder |
|
|||
|
|||
Quote:
spierpijn in de rug/buik en last van de voeten maar wel 10km geschaatst op hockeyschaatsen doe dit nooooit meer |
|
||||
|
||||
Quote:
Da's ook vragen om problemen,die dingen zijn gemaakt voor stop en go en het korte draaiwerk op de vierkante meter. |
|
||||
|
||||
zo nou ik had zaterdag de achterwiel ophanging gevonden en vandaag op de juiste plek geplaatst en de spatbord verbreding geprobeerd .
voorkant is nu 162.5 m en achter 161 m breed .op de wielvlensen gemeten dan . de de binnen kant achter er ui geslepen . heb nu wel het meeste er uit . nu alleen nog alles netjes uit slijpen en netjes maken . zo zijn we weer up to date
|
||||
|
||||
Petje af!
Voor hoe je het bedenkt en uitvoerd!! Waar is deze ophanging van? Ziet uit als die van een bekend model..
|
||||
|
||||
Quote:
dank je wel . ja weet niet precies heb het van de sloop moet ik nog uitzoeken ivb met de remmen , staat wel VW in .
|
||||
|
||||
Vandaag de motor op draadeinde's gezet om deze precies waterpas te zetten en het sub frame te verwijderen . en het carrosserie achter en om de motor gemaakt en achter in de auto het carrosserie weer een stukkje verder afgemaakt. en voor het bovenpunt van de schokkers bepaald .
gaan waarschijnlijk nu weer een paar dagen overheen want moet buiten de deur aan de gang. dus ff niet in de werkplaats
|
||||
|
||||
gebruik je nu golf 4 assen ?